Навчально-науковий інститут педагогіки і психології
Адреса:
м. Полтава, вул. Івана Банка,3
Полтавська обл., м. Лубни, вул. . Віктора Новікова, 2
Полтавська обл., м. Лубни, Вокзальна площа, 7
Телефони: +38 050 748 68 43; +38 050 86 28 825; +38 095 465 92 95
E-mail: lnu.ipp@gmail.com, nnipp.lnu.ua@gmail.com (скринька довіри)
Студентський директорат НН ІПП
Центр психологічного відновлення та адаптації
Освітня діяльність
Інститут здійснює підготовку фахівців за спеціальностями:
Освітній ступінь бакалавра
- 012 Дошкільна освіта;
- 013 Початкова освіта;
- 013 Початкова освіта (Українська мова і література);
- 016 Спеціальна освіта (Логопедія);
- 016 Спеціальна освіта (Корекційна психопедагогіка);
- 053 Психологія;
- 231 Соціальна робота (Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Практична психологія).
Освітній ступінь магістра
- 011 Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи).
- 012 Дошкільна освіта;
- 013 Початкова освіта;
- 013 Початкова освіта (Українська мова і література);
- 016 Спеціальна освіта (Логопедія);
- 016 Спеціальна освіта (Корекційна психопедагогіка);
- 053 Психологія;
- 231 Соціальна робота (Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Практична психологія).
Освітньо-науковий ступінь доктора філософії (аспірантура)
- 011 Освітні, педагогічні науки
- 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)
- 231 Соціальна робота
Науковий ступінь доктора наук (докторантура)
- 011 Освітні, педагогічні науки
- 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)
- 13.00.05 Соціальна педагогіка
- 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти
Навчальні матеріали |
Навчальний процес забезпечують кафедри:
Кафедра розвитку дитини раннього й дошкільного віку
Наукова діяльність
Наукова діяльність викладачів і здобувачів вищої освіти навчально-наукового інституту педагогіки і психології здійснюється в межах комплексних тем кафедр:«Теорія та практика професійної підготовки спеціалістів з соціальної педагогіки та соціальної роботи», «Теоретико-методологічні основи організації соціально-педагогічної діяльності з різними категоріями клієнтів» (кафедра соціальної педагогіки), «Якiсть сучасноï освiти: теорiя, монiторинг, технологiï» (кафедра педагогіки), «Становлення суб’єкту життєвого шляху в сучасному соціально-психологічному просторі» (кафедра психології), «Компетентнісний підхід до змісту професійної підготовки фахівців початкової школи в умовах інноваційного освітнього простору» (кафедра початкової освіти), «Професійна підготовка майбутніх вихователів дітей раннього і дошкільного віку в контексті ціннісно-смислової парадигми освіти», «Міждисциплінарні стратегії дослідження інноваційних педагогічних систем у сучасному освітньому просторі» (кафедра розвитку дитини раннього і дошкільного віку), «Система психолого-педагогічного забезпечення професійно-трудової соціалізації осіб з особливими освітніми потребами» (кафедра спеціальної освіти).
У навчально-науковому інституті педагогіки і психології функціонують докторантура та аспірантура; спеціалізовані вчені раді із захисту докторських і кандидатських дисертацій з педагогічних спеціальностей; разові спеціалізовані ради щодо присудження ступеня доктора філософії з освітніх, педагогічних наук, професійної освіти, соціальної роботи.
Наукова діяльність кафедри соціальної педагогіки здійснюється за трьома основними напрямами:розробка фундаментальних та прикладних досліджень з проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи;науково-методичний супровід соціальних проєктів;розробка науково-методичного забезпечення щодо професійної підготовки фахівців спеціальності 231 «Соціальна робота» (денної та заочної форм навчання), за освітніми (освітньо-науковими) ступенями (рівнями) «бакалавр», «магістр», «доктор філософії».
Протягом останніх років кафедра досліджують 2 комплексні науково-дослідні теми, які мають державний реєстраційний номер: «Теорія та практика професійної підготовки спеціалістів з соціальної педагогіки та соціальної роботи»(номер державної реєстрації 0110U000752); «Теоретико-методологічніосновиорганізаціїсоціально-педагогічноїдіяльності з різними категоріями клієнтів»(номер державної реєстрації 0110U000753). А також бере участь у реалізації проєкту від Національного фонду досліджень України «Формування критичного мислення громадян як чинник безпеки в умовах збройного насилля та інформаційної агресії на Сході України» (2022 – 2025 рр.) (номер реєстрації №2021.01/0021, керівник – Курило В. С., виконавці Караман О.Л.).
Кафедра щороку представляє результати наукової діяльності на Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти» (м. Київ), де протягом 2016–2023 рр. завоювала три золоті медалі в різних номінаціях.
На базі кафедри з лютого 2005 року, функціонує Науково-дослідний центр з проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України (директор доктор педагогічних наук, професор, ректор університету Караман О. Л.). До кадрового складу Центру входять науковці-викладачі кафедри соціальної педагогіки ЛНУ імені Тараса Шевченка, серед яких: 4 доктора педагогічних наук, 8 кандидатів педагогічних наук, 12 аспірантів та 2 докторанта.
З метою ефективного проведення науково-дослідної роботи викладачами кафедри створені експериментальні науково-дослідні майданчики, серед яких:науково-дослідна лабораторія «Креативної педагогіки та зв’язків із громадськістю»(керівник: доктор педагогічних наук, професор Данильчук Л. О.); науково-методичний центр «Школа медіації», в межах якої діє «Служба порозуміння» для здобувачів освіти та викладачів ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (керівник: доктор педагогічних наук, професор Данильчук Л. О.); дослідницькі групи «Теорія і практика соціальної, соціально-педагогічної та психологічної роботи з вразливими категоріями населення» (керівник д. пед. н., професор, професор кафедри Юрків Я. І.). та «Здоров’язбереження працівників соціальної сфери» (керівник д. пед. н., професор, професор кафедри Данильчук Л. О.)
Практичними результатами впровадження нових наукових доробок викладачів кафедри є соціально-педагогічні технології та комплексні програми, що масово використовуються у практиці роботи соціальних працівників, соціальних педагогів, фахівців соціальних служб, управлінь у справах сім’ї, дітей та молоді, ресурсних центрах, а також у процесі підготовки фахівців соціальної сфери.
Кафедра спеціальної освіти є обласним осередком Асоціації корекційних педагогів України; підтримує зв’язки з осередками Української асоціації корекційних педагогів. Через асоціацію наукові розробки кафедри продовжують втілюватися в практику роботи педагогів-дефектологів України (проведено спільні семінари, розробки друкуються в друкованому виданні Асоціації – журналі «Корекційна освіта»). Наукові дослідження проводяться відповідно до теми кафедри – «Система психолого-педагогічного забезпечення професійно-трудової соціалізації осіб з особливими потребами».
Кафедра активно співпрацює з експериментальними майданчиками, на базі яких проводяться наукові дослідження викладачів кафедри та студентського активу. Викладачі кафедри ведуть активну наукову роботу зі здобувачами вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Участь у науковому гуртку «Промінь» дає здобувачам вищої освіти змогу брати участь у Всеукраїнській (з міжнародною участю) олімпіаді зі спеціальної освіти (м. Київ) та Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт, який проводиться на базі Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Щорічно кафедра проводить конференції всеукраїнського рівня (з міжнародною участю), присвячені актуальним питанням спеціальної педагогіки, корекційної психопедагогіки, логопедії та спеціальної психології, методичні семінари, майстер-класи для практиків і здобувачів вищої освіти. Матеріали конференцій висвітлюються у збірниках тез за матеріалами конференцій. Викладачі кафедри постійно беруть участь у роботі інших науково-практичних конференцій різного рівня, проводять науково-методичну та консультативну роботу в загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладах.
Кафедра розвитку дитини раннього і дошкільного віку співпрацює з Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Комплексними темами кафедри розвитку дитини раннього і дошкільного віку є: «Професійна підготовка майбутніх вихователів дітей раннього і дошкільного віку в контексті ціннісно-смислової парадигми освіти» (керівник проф. Бадер С.О.), «Міждисциплінарні стратегії дослідження інноваційних педагогічних систем у сучасному освітньому просторі» (керівник проф. Докучаєва В.В.).
У межах наукових тем здійснюються дослідження з проблем формування професійної компетентності майбутніх вихователів ЗДО; системного моніторингу якості підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти на засадах задачного підходу; проєктування інноваційних педагогічних систем; підготовки науково-методичного супроводу удосконалення професійної підготовки майбутніх вихователів ЗДО.
Викладачі кафедри публікують наукові статті у періодичних фахових видання України та за кордоном, беруть участь у Міжнародних та Всеукраїнських наукових та науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах тощо, виконують функції наукових керівників аспірантів, здобувачів, що задіяні у конкурсах студентських наукових робіт, олімпіадах, студентських конференціях.
Серед напрямків досліджень аспірантів та докторантів кафедри розвитку дитини раннього і дошкільного віку – «Підготовка майбутніх фахівців в контексті ціннісно-смислової парадигми освіти», «Соціалізація дітей раннього і дошкільного віку», «Виховання дошкільників та молодших школярів в умовах сучасного медіа-простору», «Конкурентоспроможність майбутнього педагога-професіонала» тощо.
Щорічно на Днях науки ЛНУ імені Тараса Шевченка кафедра розвитку дитини раннього і дошкільного віку здійснює керування секцією «Актуальні проблеми дошкільної освіти», заохочуючи до наукової роботи студентів університету. Колектив кафедри готує до виходу збірник наукових статей з актуальних питань дошкільної освіти, збірку методичних розробок вихователів-практиків «Методичний калейдоскоп».
Випускова кафедра активно здійснює роботу з підвищення кваліфікації викладачів шляхом стажування, обміну досвідом роботи, організації і проведення науково-практичних конференцій, семінарів.
Ведеться цілеспрямована робота з підвищення якості кадрового складу випускової кафедри.
З метою удосконалення підготовки заявлених фахівців на базі випускової кафедри проводяться науково-практичні конференції, семінари за участю провідних фахівців України.
Кафедра педагогіки з 2016 року розпочала роботу над новою комплексною науково-дослідною темою: «Якість вищої освіти: теорія, моніторинг, освітні технології».
Наукова розробка комплексу питань, пов’язаних із змістом понять «якість освіти», «якість навчального процесу», «освітні технології», «технології навчання», «технології виховання», слугувала підґрунтям для подальшого вдосконалення науково-методичного забезпечення організації роботи за дисциплінами кафедри.
На кафедрі діє науково-дослідний центр «Управління якістю освіти» Національної академії педагогічних наук України, у межах якої на теоретичному й практичному рівнях досліджуються теоретико-методичні засади забезпечення якості вищої освіти, використання освітніх технологій різного рівня для забезпечення якості навчальної та виховної роботи із студентами в освітньому просторі сучасного університету, удосконалення форм і методів самостійної роботи студентів, магістрантів, аспірантів в умовах аудиторної та позааудиторної роботи.
Кафедра педагогіки спільно з кафедрою соціальної педагогіки є виконавцем:
- Проєкт ЄС «Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення і встановлення миру» («Intensification of influence of teachers of Luhansk region on the processes of reconciliation and peace-building») (2019 – 2022) (керівник В. Курило) (http://luteachrp.luguniv.edu.ua/).
- Проєкт Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) GmbH «Розбудова структур наданняпослуг та освітньогопотенціалу для психосоціальногозабезпечення у СхіднійУкраїні» (2019 – 2023) (керівник С. Савченко).
Наукова діяльність кафедри психології здійснюється в межах комплексної теми «Становлення суб’єкту життєвого шляху в сучасному соціально-психологічному просторі» та спрямована на розвʼязання актуальних проблем у різних галузях теоретичної та прикладної психології: дослідження особливостей змін свідомості особистості під впливом травматичних життєвих подій; феномену «діалогічності» як основи професійного спілкування психолога та клієнта; внутрішньоособистісних детермінант психологічного здоров’я особистості на різних вікових етапах; ПТСР та особливостей впливу військової травми на мирних жителів; надання психологічної допомоги різним верствам населення, постраждалого від збройного конфлікту в країні; розвивального навчання в сучасній школі; вікових особливостей прояву перфекціонізму як особистісної якості людини; особливостей процесу смолоутворення особистості у період ранньої дорослості; психологічні умови соціального посередництва в умовах політичної кризи в країні.
Практичне значення результатів роботи над кафедральною темою полягає в розробці комплексної програми психологічної реабілітації різних верств населення країни, постраждалого від збройного конфлікту; визначенні етапів та напрямів психологічної реабілітації. Елементи програми можуть бути використані практичними психологами, соціальними працівниками та педагогами в ході психологічної роботи з різними категоріями населення України, постраждалого від конфлікту.
Даний продукт може зацікавити навчальні заклади, соціальні та реабілітаційні центри Луганської області. Розроблені викладачами кафедри авторські програми можуть бути використані в якості курсів підвищення кваліфікації та програм спеціалізації практичних психологів.
Викладачі кафедри беруть участь у роботі таких міжнародних проектів як «Посилення освітніх спроможностей психосоціальної підтримки та розбудова потенціалу служб психосоціальної підтримки в громадах у постраждалих внаслідок конфлікту областях Східної України» (2021-2024); «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей та України, про яку вони мріють», який реалізується ГО «Жіночий консорціум України» у співпраці та за підтримки ERIKS Development Partner (Швеція); «Синергія дитинства задля дитинства», який реалізується «Жіночим консорціумом України» при підтримці БІСЕ (Міжнародне католицьке бюро Франції), Child Rearing Practices as Predictors of Readiness for Aggression and Prejudce among Adolescents – Cross-national, Comparative Study (2010-2015, Академії Спеціальної Педагогіки ім. М. Гжегожевської в Варшаві); Intra-familial Relations in Childhood as Predictors of Readiness for Aggression In Young Adults – Cross-national, Comparative Study (2010-2015, Академії Спеціальної Педагогіки ім. М. Гжегожевської в Варшаві); POWR.02.10.00-00-9003/17: Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną – obszar osobowościowy / Розробка діагностичних інструментів підтримки психолого-педагогічної допомоги в особистісній сфері (2022-20023, UKSW, Міністерство науки Польщі спільно з Євросоюзом); POWR.02.10.00-00-9004/17: Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną – obszar emocjonalno-społeczny / Розробка діагностичних інструментів підтримки психолого-педагогічної допомоги в емоційній та соціальній сфері (2022-20023, UKSW, Міністерство науки Польщі спільно з Євросоюзом).
Викладачі кафедри беруть активну участь у вирішенні актуальних завдань регіону, у зв’язку з необхідністю подолання наслідків військового конфлікту в країні. Протягом 2015-2021 року було проведено серію тренінгів для ВПО та жителів АТО спільно з Центрами зайнятості області за темою «Формування навичок самодопомоги та самореалізації в умовах підвищеної соціальної напруги».
Також була проведена серія тренінгів для громадських діячів «Формування навичок соціального посередництва» за підтримки коаліції громадських діячів «Українська миротворча школа» та групи психотерапевтичної допомоги для родин загиблих військових.
Спільно з міською владою м. Сватова було проведено серію інтеграційних організаційно-ділових ігор, метою яких стало формування у громадських діячів та громадських активістів навичок вирішення конфліктів в умовах соціальних та політичних трансформацій.
Кафедра співпрацює з Інститутом психології імені Г. С. Костюка, Інститутом політичної та соціальної психології (м. Київ), Національним універститетом «Києво-Могилянська академія» та ДНУ ім. О. Гончара. Результатами співпраці із зазначеними науковими закладами стали наукові публікації викладачів та організація науково-практичних семінарів та конференцій.
На кафедрі регулярно проводяться науково-практичні семінари для психологів, соціальних працівників та медиків м. Старобільська та Луганської області.
На кафедрі початкової освіти активно розробляється комплексна наукова тема «Компетентнісний підхід до змісту професійної підготовки фахівців початкової школи в умовах інноваційного освітнього простору» (керівник – канд. пед. н., доцент, завідувач кафедри початкової освіти Мордовцева Н.В.).
З 2024 року кафедрою ініційовано створення дослідницької групи з актуальних питань підготовки майбутніх учителів початкової школи під керівництвом доктора пед. н., професора Починкової М.М.
У межах комплексних науково-дослідницьких тем кафедра є організатором Всеукраїнських науково-практичних конференцій на базі ЛНУ імені Тараса Шевченка (м. Лубни Полтавська обл.) – «Початкова школа в новій освітній реальності: традиції й інновації, проблеми й перспективи», «Мова й література в проєкції різних наукових парадигм», «Євроінтеграційні пріоритети філології й лінгводидактики в освітній системі України», міжрегіонального онлайн-семінару «Формування особистості молодшого школяра: сучасні підходи до організації освітнього процесу в НУШ».
Кафедра початкової освіти є співорганізатором Усеукраїнської студентсько-викладацької науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю «Сучасні тенденції та перспективи мовно-літературної освіти в Україні», що проводиться на базі навчально-наукового інституту філології та історії Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка; Всеукраїнської студентської науково-практичної on-line конференції «Актуальні проблеми сучасної філології та лінгводидактики» на базі ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» (м. Рівне).
Кафедра активно співпрацює з міжнародним партнером (Данія) щодо впровадження освітніх компонентів (навчальних дисциплін, спецкурсів, модулів) з психосоціальної підтримки дітей та педагогів в умовах кризових ситуацій, упровадження ігрових і діяльнісних методів навчання та розвитку (наказ МОН № 1005 від 10.11.22 р.); бере участь у Всеукраїнському соціокультурному проєкті «Вся Україна читає дітям», здійснює наукову роботу за напрямами: комунікативна компетентність учителів початкової школи; теоретичні та практичні основи функціонування мовних одиниць; проблеми з методик викладання фахових дисциплін у ЗВО; дидактичні засади мовно-літературної, математичної, природничої, технологічної, мистецької, соціальнозбережувальної, історичної, громадянської освітніх галузей.
Видавнича діяльність Інституту педагогіки і психології
На базі інституту випускаються:
- Науковий журнал «Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки)»є науковим фаховим виданням України (категорія Б, Index Copernicus);
- Науково-методичний журнал «Соціальна педагогіка: теорія і практика» (внесено до переліку наукових фахових видань України);
- Науково-методичний альманах «Плекаємо особистість»;
- Журнал «Education and Pedagogical Sciences» («Освіта та педагогічна наука») (внесено до переліку наукових фахових видань України (педагогічні науки), включено до переліку видань реферативної бази даних «Україніка наукова», включено до міжнародної бібліографічної і реферативної бази даних Ulrich’s Periodicals Directory (США);
- Збірник наукових праць «Початкова школа в новій освітній реальності: традиції й інновації, проблеми й перспективи»;
- Збірник наукових праць студентів, аспірантів «Науковий пошук молодих дослідників»;
- Збірник наукових праць студентів, аспірантів «Мова й література у проекції різних наукових парадигм».
- Методичні збірки «Методична скарбничка педагога», «Формування особистості молодшого школяра: сучасні підходи до організації освітнього процесу в НУШ».
Бази та можливості практики
Дошкільна освіта
- Види практики: у дошкільних закладах освіти: у групах раннього віку, у групах дошкільного віку.
- Бази практики: дошкільні заклади різних форм власності, дитячі будинки сімейного типу, дитячі будинки, центри розвитку дитини.
Початкова освіта
- Види практики: навчально-виховна в школі, перші дні дитини в школі, пробні уроки в початкових класах, виробнича практика в початкових класах.
- Бази практики: заклади середньої загальної освіти різних форм власності, спеціалізовані школи-інтернати.
Соціальна робота (Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Практична психологія)
- Види практики: ввідно-ознайомча, соціально-обслуговуюча, соціально-виховна, анімаційна, соціально-підтримуюча, корекційно-реабілітаційна, профілактично-попереджувальна, проєктувально-менеджерська, науково-дослідна, виробнича.
- Бази практики: центри соціальних служб; спеціалізовані соціальні заклади (дитячі будинки сімейного типу, соціальні гуртожитки, інклюзивні заклади, притулки, реабілітаційні центри, хоспіси, геріатричні пансіонати); соціально-психологічні служби освітніх закладів (заклади дошкільної та загальної середньої освіти, школи-інтернати, дитячі будинки); територіальні центри соціального обслуговування; управління соціального захисту; управління праці і соціальної політики; управління у справах сім’їта молоді; служби у справах дітей; спеціалізовані заклади пенітенціарної системи; заклади дозвілля і культурної анімації (підліткові клуби, клуби за місцем проживання, клуби за інтересами, сімейні клуби); органи внутрішніх справ, волонтерські та громадські організації, благодійні фонди та ін.
Спеціальна освіта (Корекційна психопедагогіка)
- Види практики: Безперервна навчальна педагогічна практика в закладах освіти; Дефектологічна практика; Педагогічна практика в закладах освіти.
- Бази практики: дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади (групи та класи з інклюзивною або інтегрованою моделями навчання), спеціалізовані загальноосвітні заклади, спеціальні школи;соціально-реабілітаційні центри, консультаційні центри для дітей з вадами розвитку, спеціальні школи-інтернати, громадські організації соціальної допомоги інвалідам тощо.
Спеціальна освіта (Логопедія)
- Види практики: Безперервна навчальна педагогічна практика в закладах освіти; Дефектологічна практика; Логопедична практика в закладах освіти.
- Бази практики: дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади (групи та класи з інклюзивною або інтегрованою моделями навчання); дошкільні, загальноосвітні та професійно-технічні навчальні заклади різного типу та форм власності, дошкільні заклади комбінованого типу для дітей з вадами мовлення, логопедичні, методичні та навчально-методичні кабінети.
Психологія
- Види практики: психодіагностична, корекційно-консультативна.
- Бази практики: дошкільні та загальноосвітні школи різних типів та форм власності, професійно-технічні та вищі навчальні заклади, соціально-психологічні центри, центри соціальних служб для сімʼї, дітей та молоді, органи та установи, що належать до сфери управління кримінально-виконавчої служби України, підрозділи Збройних сил України, консультативні центри, центри надання екстреної психологічної допомоги, реабілітаційні центри тощо.
Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи)
- Види практики: науково-дослідна практика (навчальна), науково-педагогічна практика (виробнича).
- Бази практики: заклади вищої освіти різних рівнів акредитації та форм власності, науково-педагогічні установи, заклади підвищення кваліфікації та післядипломної освіти.
Можливості працевлаштування студентів
Дошкільна освіта. Фахівець дошкільних закладів різних форм власності, дитячих будинків сімейного типу, сімейних форм виховання.
Початкова освіта. Учитель початкових класів (української мови і літератури) закладів середньої загальної освіти різних форм власності, шкіл-інтернатів, вихователь у початковій ланці державних та приватних освітніх закладів.
Соціальна робота (Соціальна робота.Соціальна педагогіка. Практична психологія). Соціальний працівник, соціальний менеджер, державний службовець, фахівець адміністративних органів управління, органів та установ соціального захисту населення, територіальних центрівсоціального обслуговування (надання соціальних послуг), закладів соціального обслуговування людей похилого віку таосіб з інвалідністю, благодійнихфондів та громадських організацій, організатор волонтерської діяльності, фахівець з соціального проєктування, інспектор із питань соціального захисту населення, спеціаліст із соціального супроводу, спеціаліст із кризової інтервенції, тренер з розвитку соціальних навичок, фахівець у сфері вуличної соціальної роботи, співробітник служби пробації, фахівець центру розвитку, НR-спеціаліст, спеціаліст по роботі з молоддю, аутріч-працівник, консультант психолого-медико-педагогічної консультації, консультант гарячої лінії з кризових питань, організаторанімаційної діяльності, фахівець із захисту прав дітей, спеціаліст із розробки тренінгових програм, експерт із надання консультацій органам місцевого самоврядування, член мобільної бригади з надання соціально-психологічної допомоги, фахівець кризового центру,фаховий соціальний робітник, фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб тощо.
Соціальний педагог соціально-педагогічних служб, освітніх закладів (дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, шкіл-інтернатів, дитячих будинків); соціальних служб, адміністративних органів управління, центрів соціальних службінспекцій та служб у справах дітей; громадських організацій та благодійнихфондів; дитячих імолодіжних об’єднань; закладів пенітенціарної системи, СБУ, МВС; приватна психолого-педагогічна практика.
Психолог системи освіти, різнопрофільних соціальних служб, Збройних сил, СБУ, МВС, ДПтСУ тощо.
Спеціальна освіта (Корекційна психопедагогіка). Вихователь дітей з особливими освітніми потребами; вчитель-дефектологдітей з порушеннями розумового розвитку в спеціальни, навчально-реабілітаційних закладах та закладах з інклюзивною, інтегрованою моделями навчання; х та інклюзивних закладах, НРЦ (навчально-реабілітаційних заклади); спеціальний психолог; фахівець інклюзивно-ресурсного центру; асистент вчителя закладів з інклюзивною, інтегрованою моделями навчання.
Спеціальна освіта (Логопедія). Вчитель-логопед освітніх закладів, логопед медичних закладів, вихователь спеціальних дошкільних закладів для дітей з порушеннями мовлення або окремих логопедичних груп при масових дошкільних закладах, логопед-консультант та консультант спеціальний психолог в інклюзивно-ресурсних центрах.
Психологія. Психолог, психолог у закладах освіти; Психолог на підприємстві; Психолог в органах державної влади та управління; Психолог-консультант; Молодший науковий співробітник (психологія), Науковий співробітник-консультант (психологія); Консультант центральної психолого-медико-педагогічної консультації; Фахівець з найму робочої сили; організатор з персоналу; Фахівець з вирішення конфліктів (побудова сфера); Фахівець з питань вирішення колективних трудових спорів (конфліктів); Психолог системи освіти, соціальних служб, служб допомоги молоді, експерт, соціальний менеджер в органах державного управління (у тому числі Збройні сили, СБУ, Нацполіція, політичні партії) та місцевого самоврядування.
Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи). Установи та заклади, підпорядковані Міністерству освіти і науки України: вищі навчальні заклади різних рівнів акредитації та форм власності, науково-педагогічні установи, заклади підвищення кваліфікації та післядипломної освіти в галузі освіти.
Посади: асистент; викладач вищого навчального закладу; методист заочних шкіл і відділів; викладач закладу професійної освіти, завідувач лабораторії, методист, молодший науковий співробітник.
Участь у реалізації міжнародних проектів
Останні 5 років кафедра активно здійснює науково-методичний супровід міжнародних соціальних проєктів: Програма реінтеграції дітей із інтернатних закладів в сім’ї (2012–2020 рр., Австрія); Проєкт «Спільно. Соціальні послуги для сімей у громаді» (2019, США, Німеччина); Проєкт «Соціальна інфраструктура для внутрішньо переміщених родин» (липень 2019 – жовтень 2020), впроваджувався Дитячим фондом ООН UNICEF Ukraine та ЛОВ МБО «СОС Дитяче містечко» у складі Консорціуму партнерських організацій за фінансової підтримки Німецького уряду та Німецького банку розвитку (KfW) Посольство Німеччини в Києві / Deutsche Botschaft Kiew; Проєкт «Укріплення потенціалу сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, які мають статус ВПО та мають ризик втрати дитиною батьківського піклування» (2019 – 2020 рр., Австрія, США); Проєкт «Інтенсифікація впливу вчителів Луганської області на процеси примирення і встановлення миру»(2019–2022 рр. грант від Європейського союзу); Проєкт «Реформа управління на сході України» (Німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ) (2019-2022); Проєкт «Розбудова структур надання послуг та освітнього потенціалу для психосоціального забезпечення у Східній України» (2019–2023 рр. співпраця з Німеччиною заради розвитку GIZ Україна); Проєкт «Зміцнення громад для задоволення потреб вразливих дітей та їх сімей, які постраждали внаслідок військового конфлікту на території Луганської області (ОРДЛО)» (2020 р., Австрія, США); Проєкт «Зміцнення переміщених українських університетів задля сталого розвитку» (Програма ім. Фулбрайта в Україні) (2020–2021); Проєкт «Підготовка до трансформації дитячого закладу в м. Сєвєродонецьку та реагування на виклики, пов’язані із захистом дітей COVID-19» (жовтень 2020 – червень 2021), впроваджувався Дитячим фондом ООН UNICEF Ukraine; Проєкт «Внутрішнє переміщення в Україні: розробка тривалих рішень» (Рада Європи) (2020– 2022); Проєкт «Інтегровані соціальні послуги та реагування на COVID19 на сході України» (липень 2021 – листопад 2021) впроваджувався Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ); Проєкт «Розвиток систем попередження та реагування на насильство в закладах освіти і підвищення стійкості підлітків» за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), ГО «Ла Страда-Україна», МОН України (2022 – 2023 рр.); Проєкт «Попередження гендерно зумовленого насильства, торгівлі людьми та порушення прав дитини» за підтримки донорської організації «Хліб для світу», Громадська організація «Ла Страда-Україна» (2023–2025 рр.); «Проєкт «Minimal integrated package of social services for families with children» (UNICEF and UCRN, країни ЄС, до 2026 р.); проєкт «Мінімальний пакет інтегрованих соціальних послуг для сімей з дітьми» (Німецький банк розвитку KFW та ЮНІСЕФ, 2023 – 2025 рр.), проєкт «On the road to recovery» (МБО «БФ «СОС Дитячі містечка» за фінансування Swedish lottery, 2024 – 2027 рр.), співпраця з Комітетом педагогічних наук Польської Академії Наук (Польща, договір про співпрацю від 28.09.2023 р.).
Кафедра спеціальної освіти з метою впровадження новітніх технологій в навчальний процес налагодила освітні, творчі й наукові зв’язки з різними навчальними закладами, організаціями і науковими установами України і зарубіжжя. Кафедра співпрацює: з інститутом спеціальної педагогіки НАПН України (м.Київ); факультетом спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова (м. Київ); у 2023 році було підписано меморандум про співробітництво з Міжнародною школою Еш та Дифферданж (Люксембург) в якому зазначені напрямки та зміст забезпечення якості підготовки фахівців освітньої сфери згідно європейських стандартів.
Викладачі кафедри психології беруть участь у роботі таких міжнародних проєктів як:
- «Посилення освітніх спроможностей психосоціальної підтримки та розбудова потенціалу служб психосоціальної підтримки в громадах у постраждалих внаслідок конфлікту областях Східної України» (2021-2024);
- «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей та України, про яку вони мріють», який реалізується ГО «Жіночий консорціум України» у співпраці та за підтримки ERIKS Development Partner (Швеція);
- «Синергія дитинства задля дитинства», який реалізується «Жіночим консорціумом України» при підтримці БІСЕ (Міжнародне католицьке бюро Франції),
- Child Rearing Practices as Predictors of Readiness for Aggression and Prejudce among Adolescents – Cross-national, Comparative Study (2010-2015, Академії Спеціальної Педагогіки ім. М. Гжегожевської в Варшаві);
- Intra-familial Relations in Childhood as Predictors of Readiness for Aggression In Young Adults – Cross-national, Comparative Study (2010-2015, Академії Спеціальної Педагогіки ім. М. Гжегожевської в Варшаві);
- Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną – obszar osobowościowy / Розробка діагностичних інструментів підтримки психолого-педагогічної допомоги в особистісній сфері (2022-20023, UKSW, Міністерство науки Польщі спільно з Євросоюзом); POWR.02.10.00-00-9004/17:
- Opracowanie i upowszechnianie narzędzi diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną – obszar emocjonalno-społeczny / Розробка діагностичних інструментів підтримки психолого-педагогічної допомоги в емоційній та соціальній сфері (2022-20023, UKSW, Міністерство науки Польщі спільно з Євросоюзом).
Зміст навчальних планів
Кафедра початкової освіти. За спеціальностями «Початкова освіта»,«Початкова освіта. Українська мова і література»: Педагогіка: інтегрований курс, Дидактика початкової освіти, Анатомія і фізіологія дітей початкової школи, Сучасна українська мова з практикумом, Дитяча література з основами літературної освіти, Методика викладання мовно-літературної освітньої галузі, Основи природознавства з методикою викладання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”(методика природничої освітньої галузі), Методика викладання іноземної мови в початкових класах, Методика викладання соціальної і здоров’язбережульної та фізкультурної освітньої галузі, Методика викладання мистецької освітньої галузі, Методика викладання технологічної освітньої галузі, Методика викладання громадянської та історичної освітньої галузі, Методика викладання інформатичної освітньої галузі з основами медіаграмотності, Основи теоретичного курсу математики з методикою викладання математичної освітньої галузі, Психолінгвістика, Основи мовної комунікації, Літературне краєзнавство, Історія української літератури.
Кафедра розвитку дитини раннього і дошкільного віку. Дошкільна педагогіка: інтегрований курс, теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку з основами валеології, психологія, теорія і методика художньо-естетичного розвитку дітей дошкільного віку, основи природознавства з методикою ознайомлення дітей з природним довкіллям, теорія і методика математичної освіти та економічного виховання, мовленнєвий розвиток дошкільника, література для дітей дошкільного віку, дошкільна лінгводидактика.
Кафедра соціальної педагогіки. Історія соціальної роботи/соціальної педагогіки, педагогіка, соціальна педагогіка, технології соціально-педагогічної діяльності, теорія та історія соціального виховання, соціально-педагогічна діагностика,теорія та практика соціальної роботи, технології соціальної роботи, основи соціально-педагогічних досліджень, загальна та вікова психологія, психологічний захист особистості, основи психологічного консультування, соціально-педагогічна робота в сфері дозвілля, соціальна психологія, етика та психологія сімейного життя або психолого-педагогічні засади міжособистісного спілкування, пенітенціарна педагогіка або соціально-педагогічна робота з різними групами клієнтів, психодіагностика або психологія дитячо-батьківських стосунків, соціально-педагогічна робота з неповнолітніми засудженими або соціально-педагогічна робота з людьми з обмеженими можливостями, соціально-педагогічна робота з людьми з адиктивною поведінкою або соціально-педагогічна робота з людьми похилого віку, соціально-педагогічна робота з біженцями та переселенцями або соціально-педагогічна робота з військовослужбовцями, тренінг комунікативності або тренінг особистісного зростання, соціально-педагогічна профілактика правопорушень або попередження професійного вигорання, психологія девіантної особистості або психологія агресії.
Кафедра спеціальної освіти. Спеціальна педагогіка, основи спеціальної психології, клініка інтелектуальних порушень, корекційна психопедагогіка, психолого-педагогічний супровід дітей з різними психофізичними порушеннями в умовах інклюзивного навчання, спеціальна психодіагностика, спеціальна психокорекція, патопсихологія і психопатологія, спеціальна методика формування елементарних математичних уявлень дошкільників, спеціальна методика розвитку мовлення дошкільників, спеціальна методика навчання художньої діяльності дошкільників, методика корекційного фізичного виховання дошкільників, спеціальна методика ознайомлення з навколишнім середовищем, спеціальна методика розвитку соціально-побутового орієнтування дошкільників, методика роботи з дітьми з тяжкими порушеннями психофізичного розвитку, корекційна психопедагогіка з методиками викладання в спеціальній школі, логопедія, логодидактика, методика роботи логопеда, неврологічні основи логопедії, логоритміка, методика відбору дітей у логопедичні установи, методика роботи з дітьми з тяжкими мовленнєвими порушеннями, методика навчання дітей з мовленнєвими порушеннями в умовах дошкільного навчального закладу, сучасні технології логопедичної роботи, логопедія у віковому аспекті.
Кафедра психології. Загальна психологія, вікова та педагогічна психологія, соціальна психологія, юридична психологія, інженерна психологія, історія психологія, клінічна психологія, експериментальна психологія та психодіагностика, основи психологічного консультування та психотерапії, психологія особистості, психолінгвістика, психологія девіантної поведінки, психологія сім’ї або психологія творчої обдарованості, активні методи соціально-психологічного навчання або психологія особистісного та професійного саморозвитку людини, спецпрактикум зі спеціалізації або психотерапевтичні методи у консультуванні, психологія емоцій, основи психологічної корекції, теорія та методологія організації наукового дослідження, сучасні теорії та технології роботи з людьми або сучасні теорії та методи роботи з сім’єю, психологія сексуальності, психологія дитячо-батьківських стосунків, тайменеджмент, кіберпсихологія, психологія стресу психологічна діагностика та консультування проблем розвитку дітей та підлітків, психологія життєстійкості, психосоматика, гендерна психологія, психологія ментального здоров’я.
Кафедра педагогіки. Загальна педагогіка, історія педагогіки, основи педагогічної майстерності, пропедевтика та інформаційні технології, методика виховної роботи, педагогіка вищої школи, дидактичні основи професійної освіти, МПН: дидактичне проектування, сучасні технології навчання, трендспоттінг та професійне майбутнє фахівця, спецкурс з психолого-педагогічних дисциплін; МПН: основи технології навчання, комунікативні процеси в педагогічній діяльності, актуальні питання педагогіки, теорія та практика освітнього процесу у вищій школі, моделювання діяльності фахівця, методологія та методи науково-педагогічного дослідження, сучасні освітні системи, новітні технології організації навчально-виховного процесу у вищій школі, педагогічний менеджмент у діяльності викладача ВНЗ, педагогічна майстерність викладача вищої школи, інформаційно-педагогічна евристика, технології роботи з джерельною базою педагогічного дослідження.
17.10.2024