Навчально-науковий інститут математики та інформаційних технологій
Загальна інформація
Адреса: м. Миргород, вул. Старосвітська 52/15
Телефон: +38 099 331 92 20
E-mail: ifmit.ltsnu@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/ifmit
Вебсайт: http://imit.luguniv.edu.ua
Навчально-науковий інститут математики та інформаційних технологій (НН ІМІТ) створено 1 грудня 2007. Інститут є наслідником традицій та духа фізико-математичного факультету. Викладачі інституту приймають активну участь у світовому науковому житті і активно співпрацють із Precarpathian National University named after Vasyl Stefanyk (Ukraine); University of Deusto (Spain); AGH University of Science and Technology (Poland), University of Cyprus (Cyprus); Borys Grinchenko Kyiv University (Ukraine); Pereyaslav-Khmelnytsky Hryhoriy Skovoroda Pedagogical University (Ukraine); Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University (Ukraine); South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushynsky (Ukraine) та багатьма іншими.
Інститут є учасником багатьох наукових та міжнародних проектів. Останнім часом співробітники інституту приймали участь:
- 2023-2024р. міжнародний проект співробітництва та підтримки University of Bath (Великобританія);
- 2021-2024р – Науковий проект МОН України «Вільні структури Лоде та моноїди ендоморфізмів»;
- 2022-2024р – Науковий проект МОН України «Виконання завдань перспективного плану розвитку наукового напряму «Математичні науки та природничі науки»;
- 2023р – міжнародний проект G-202301-69859 – Promotion of the Cyber Hygiene E-Learning course at the State Institution “Luhansk Taras Shevchenko National University” (Фонд цивільних досліджень та розвитку США– CRDF USA) – впровадження навчальних тренінгів та модулів з кібергігієни;
- 2023р – міжнародний проект G-202301-69860 – Integration of new Cybersecurity course into the Curriculum of the State Institution “Luhansk Taras Shevchenko National University (Фонд цивільних досліджень та розвитку США– CRDF USA) – розробка та впровадження курсу з інформаційної безпеки при використанні державних інструментів діжітилізації;
- 2022- 2023р. – проект ПРООН № 4019-08 в межах угоди ENI/2018/398-605 – Підтримка ЄС для Сходу України – відновлення, зміцнення миру та урядування;
- 2017-2021р – міжнародний проект Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання (MoPED – №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP) в межах якого було запроваджено сучасні методи та методики навчання з використанням сучасних інформаційних технологій.

Завдяки активній науковій та проектній діяльності в інституту створено всі необхідні умови для організації навчальної та наукової діяльності, повністю відновлено все необхідно матеріально-технічне та програмне забезпечення (дивись http://mitc.luguniv.edu.ua/uk/node/8) та створено іноваційні умови для підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій та фізико-математичних наук.
В сучасних умовах основний напрям діяльності НН ІМІТ це створення потужного інтегрованого середовища здатного надавати послуги в очному та дистанційному режимах використання всіх обчислювальних ресурсів для всіх підрозділів ЛНУ імені Тараса Шевченка, інших навчальних закладів, державних установ та підприємців.
У НН ІМІТ створено та впроваджено сучасне інформаційне середовище, яке дозволяє всім студентам та співробітникам цілодобово використовувати різноманітне програмне забезпечення у віртуальному середовищі (дивись http://mitc.luguniv.edu.ua/uk/node/11).
Завдяки створенню інтегрованої системи (дивись http://mitc.luguniv.edu.ua/uk/node/19), ННІМІТ здатен надавати всім користувачам та слухачам віртуальні ресурси на потужних серверах (дивись http://mitc.luguniv.edu.ua/uk/node/12) та інших комп’ютерах у цілодобовому режимі використання. Для студентів НН ІМІТ існує можливість замовлення окремих, персональних віртуальних середовищ (Windows та Linux), які доступні з будь-якого особистого приладу (ПК, смартфон, планшет) через мережу Інтернет.
Зараз ННІМІТ поступово створює умови для забезпечення безперебійного, цілодобового режиму використання всієї обчислювальної техніки та розвитку високоякісного інформаційного осередку здатного надавати різноманітні послуги у ІТ галузі.
Таким чином, у НН ІМІТ створено:
- спеціалізовану серверну для підтримки програмно-апаратного комплексу віртуальних систем та хмарних обчислень.
- спеціалізовану лабораторію для розвитку програмно-апаратного комплексу мінікомп’ютерів та інтернет речей.
- аудиторії для програмно-апаратного комплексу цифрового навчання.
Керівництво
![]() |
![]() |
Могильний Геннадій Анатолійович, Директор, кандидат технічних наук, доцент +380-66-173-3850, g.mogilniy@gmail.com |
Донченко Володимир Юрійович, заступник директора з навчальної роботи +380-50-428-9581, ifmit.s.2014@gmail.com |
![]() |
![]() |
Швець Ірина Михайлівна, заступник директора із соціально-гуманітарної роботи, +380-66-437-0191, irinachipenkooo@gmail.com |
Микитенко Ірина Іванівна, секретар директорату |
![]() |
|
Фурман Олександр Андрійович, студдиректор |
Освітня діяльність
Спеціальності, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти в НН ІМІТ:
перший (бакалаврський) рівень вищої освіти:
- F2 Інженерія програмного забезпечення;
- F7 Комп’ютерна інженерія;
- F3 Комп’ютерні науки;
- А4 Середня освіта ( Математика, Фізика).
другий (магістерський) рівень вищої освіти:
- F2 Інженерія програмного забезпечення;
- F7 Комп’ютерна інженерія;
- F3 Комп’ютерні науки;
- Е7 Математика
- А4 Середня освіта ( Математика);
- А4 Середня освіта (Фізика);
- А4 Середня освіта ( Інформатика).
третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти (доктор філософії):
- Е7 Математика.
![]() |
Освітній портал (навчальні матеріали) |
Можливості працевлаштування
Навчання в інституті математики та інформаційних технологій відкриває широкі можливості для працевлаштування.
Комп’ютерна інженерія. Адміністратор комп’ютерних мереж; інженер з комп’ютерних систем, прикладний програміст, системний програміст, інженер-програміст, інженер-системотехнік, технік обчислювального центру, технік-програміст; адміністратор даних, адміністратор доступу, адміністратор задач, адміністратор системи.
Інженерія програмного забезпечення. Інженер-програміст, інженер з програмного забезпечення комп’ютерів; фахівець з розробки та тестування програмного забезпечення; фахівець в індустрії програмного забезпечення (у тому числі для мережі Інтернет); фахівець із застосування інформаційних систем і технології (створення, супроводження та використання програмних засобів).
Комп’ютерні науки. Інженер-програміст, технік обчислювального центру, технік-програміст; інформаційний менеджер організацій і установ, банків, страхових компаній, науково-дослідницьких і вищих навчальних закладів.
Середня освіта (Математика, Фізика, Інформатика). Вчитель закладу загальної середньої освіти, гімназій, ліцеїв, коледжів, навчальних закладів вищої освіти. Лаборант та технік, робота якого пов’язана з фізичними, хімічними та інженерно-технічними дослідженнями. Фахівець обчислювальних центрів та лабораторій; оператор оптичного та електронного устаткування
Математика з кваліфікацією «магістр математики». Математик-аналітик з можливістю працевлаштування на посадах як молодший науковий співробітник (математика); науковий співробітник-консультант (математика); математик-аналітик з дослідження операцій; вчитель загальноосвітнього навчального закладу; асистент, викладач вищого навчального закладу.
Зміст навчальних програм і дисциплін
F2 Інженерія програмного забезпечення (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Україна в контексті європейської історії та культури, Усна й письмова комунікація та академічна риторика, Іноземна мова за професійним спрямуванням, Філософія, Фізичне виховання, Логіка та методологія наукового пізнання, Вища та дискретна математика, Основи програмної інженерії, Основи веб-програмування, Паралельні та розподілені обчислення, Алгоритми і структури даних, Архітектура обчислювальних систем, Інформаційні (комп’ютерні) мережі, Захист інформації та кібербезпека, Бази даних та інформаційні системи, Операційні системи та системне програмування, Людино-машинна взаємодія, Програмування, Об’єктно-орієнтоване програмування, Архітектура та проектування програмного забезпечення, Аналіз вимог, якість програмного забезпечення та тестування, Менеджмент проектів програмного забезпечення та введення до ІТ-бізнесу.
Практики: Проектно-технологічна практика (навчальна), Переддипломна практика (виробнича).
Курсові роботи: Курсова робота з ООП, Курсовий проект з проектування програмного забезпечення, Курсовий проект з БД.
F7 Комп’ютерна інженерія (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Україна в контексті європейської історії та культури, Усна й письмова комунікація та академічна риторика, Іноземна мова за професійним спрямуванням (Частина 1), Філософія, Фізичне виховання, Основи досліджень в ІТ галузі, Іноземна мова за професійним спрямуванням (Частина 2), Вища та дискретна математика, Програмування, Вступ до фаху та основи віртуалізації, Фізика, Чисельні методи в інженерних розрахунках, Архітектура обчислювальних систем, Комп’ютерна електроніка, Бази даних та інформаційні системи, Об’єктно орієнтоване програмування, Комп’ютерна схемотехніка та логіка, Операційні системи та системне програмування, ВЕБ технології, Міні-комп’ютери та мікроконтролери, Проектування комп’ютерних систем, Інформаційні (комп’ютерні) мережі, Паралельні та розподілені обчислення, Захист інформації та кібербезпека, Основи адміністрування мереж, Керування IT проектами, Мобільні комп’ютерні системи, Виконання кваліфікаційної роботи.
Практики: Проектно-технологічна практика (навчальна), Переддипломна практика (виробнича).
Курсові роботи: Курсова робота з програмування та Об’єктно орієнтованого програмування, Курсовий проект з проектування комп’ютерних систем, Курсовий проект з баз даних.
F3 Комп’ютерні науки (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Україна в контексті європейської історії та культури, Усна й письмова комунікація та академічна риторика, Іноземна мова за професійним спрямуванням, Філософія, Фізичне виховання, Основи досліджень в ІТ галузі, Вища математика (лінійна алгебра, аналітична геометрія, математичний аналіз), Дискретна математика, Алгоритми і структури даних, Фізика, Програмування та об’єктно-орієнтоване програмування, Архітектура обчислювальних систем, Теорія ймовірностей, ймовірнісні процеси та математична статистика, Комп’ютерна графіка, Чисельні методи, Бази даних та інформаційні системи, Операційні системи та системне програмування, Комп’ютерні мережі, Веб програмування / Web programming, Захист інформації, Паралельні та розподілені обчислення, Технологія створення програмних продуктів, Методи оптимізації та дослідження операцій, Системний аналіз та теорія прийняття рішень, Проектування інформаційних систем, Інтелектуальний аналіз даних, Виконання кваліфікаційної роботи.
Практики: Передатестаційна практика (виробнича), Технологічна практика (навчальна).
Курсові роботи: Курсовий проект з баз даних та інформаційних систем, Курсовий проект з веб програмування.
А4 Середня освіта (Математика, Фізика) (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Україна в контексті європейської історії та культури
Усна й письмова комунікація та риторика в професійній діяльності вчителя, Іноземна мова за професійним спрямуванням, Основи філософських знань, Фізичне виховання, Здоров’я збереження, особиста безпека та захист, Цифрові технології у професійній діяльності вчителя, Педагогіка з основами педагогічної майстерності, Психологія, Психолого-педагогічні технології інклюзивної освіти, Алгебра та теорія чисел, Оптика. Фізика атома та ядра, Теорія ймовірностей та математична статистика, Лінійна алгебра, Дискретна математика, Математична логіка та теорія алгоритмів, Функціональний аналіз, Елементарна математика та методика навчання математики, Аналітична геометрія, Диференціальна геометрія та топологія, Математичний аналіз, Диференціальні рівняння та їх застосування у математичному моделюванні, Механіка, Молекулярна фізика і основи термодинаміки, Електрика і магнетизм, Методика навчання фізики.
Практики: Педагогічна практика з математики та методики навчання, Педагогічна практика з фізики і методики навчання, Психолого-педагогічна практика.
Курсові роботи: Курсовий проект з математики і методики навчання, Курсовий проект з фізики і методики навчання
F2 Інженерія програмного забезпечення (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Логіка та методологія наукового пізнання, Комп’ютерна онтологія та системи штучного інтелекту, Сучасні технології розробки програмних систем, Сучасні мультимедійні системи та технології, Основи НДР, винахідництво та авторське право, Алгоритми обробки аудіо та відео інформації.
Практики: Наукова-дослідна практика, Навчальна практика “Створення стартапа”, Виробнича практика.
F3 Комп’ютерна інженерія (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Логіка та методологія наукового пізнання, Дослідження та проектування комп’ютерних систем, Основи НДР, винахідництво та авторське право, Комп’ютерна онтологія та системи штучного інтелекту, Корпоративні комп’ютерні мережі.
Практики: Наукова-дослідна практика, Навчальна практика “Створення стартапа”, Виробнича практика.
F3 Комп’ютерні науки (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Методологія наукових досліджень в галузі, Кібернетичні основи інформаційних технологій, Технології та інфраструктура BIG DATA, Проектування веб орієнтованих інформаційних систем, Системи штучного інтелекту, Програмування мобільних пристроїв, Виконання кваліфікаційної роботи,
Практики: Передатестаційна практика.
Е7 Математика (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Логіка та методологія наукового пізнання, Іноземна мова за професійним спрямуванням, Сучасна геометрія, Алгебраїчні системи та їх застосування, Вибрані питання математичного аналізу, Алгебраїчна геометрія та її застосування в криптографії, Сучасна топологія, Виконання кваліфікаційної роботи.
Практики: Науково-дослідна практика, Переддипломна практика.
А4 Середня освіта (Математика) (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Логіка та методологія наукового пізнання, Іноземна мова за професійним спрямуванням, Психологія освітньої діяльності, Теорія та методика навчання осіб з особливими освітніми потребами, Освітній процес у сучасній школі та ЗФПО: теорія та практика, Сучасна геометрія, Алгебраїчні системи та їх застосування, Вибрані питання математичного аналізу, Сучасні інноваційні методи викладання математики, Методологія викладання математики у ЗЗСО та ЗФПО, Виконання кваліфікаційної роботи,
Практики: Виробнича практика
А4 Середня освіта (Фізика) (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Логіка та методологія наукового пізнання, Психологія освітньої діяльності , Теорія та методика навчання осіб з особливими освітніми потребами, Освітній процес у сучасній школі: теорія та практика, Взаємодія частинок і випромінювань з речовиною, Фізика полімерів, Методика навчання фізики, Гейміфікація у навчальному процесі школи, Астрофізика.
Практики: Передатестаційна (виробнича).
А4 Середня освіта (Інформатика) (другий (магістерський) рівень вищої освіти)
Дисципліни: Психологія освітньої діяльності, Теорія та методика навчання осіб з особливими освітніми потребами, Освітній процес у сучасній школі: теорія та практика, Кібернетичні основи інформаційних технологій, Проектування веб орієнтованих інформаційних систем, Методика викладання інформатики, Гейміфікація в навчальному процесі школи.
Практики: Передатестаційна (виробнича).
До складу навчально-наукового інституту математики та інформаційних технологій входить:
- Філіал інституту прикладної математики та механіки НАН України;
- Лабораторія «Дослідження інформаційних систем»;
- Навчальна лабораторія обчислювальної техніки та програмування;
- Навчальна лабораторія мікрокомп’ютерів та мікропроцесорів.
- Навчально-наукова лабораторія «Центр ІТ рішень» (http://mitc.luguniv.edu.ua/uk).
- Різноманітні гуртки та дослідницька група;
- дві кафедри, кожна з яких реалізує окремі напрями освітньої та наукової діяльності.
Кафедра інформаційних технологій та систем
Завідувач кафедри – Семенов Микола Анатолійович, кандидат педагогічних наук, доцент.
Кафедра математики та інформатики
В.о. завідувача кафедри – Козуб Юрій Гордійович, доктор технічних наук, професор.
Якість навчального процесу забезпечує високо кваліфікований професорсько-викладацький склад:
- Могильний Геннадій Анатолійович ‒ директор інституту, кандидат технічних наук, доцент.
- Донченко Володимир Юрійович ‒ заступник директора з навчальної роботи, старший викладач.
- Швець Ірина Михайлівна ‒ заступник директора із соціально-гуманітарної роботи, асистент.
- Хмель Валерій Петрович ‒ директор навчально-наукового інституту економіки та бізнесу, доцент кафедри алгебри та системного аналізу, кандидат педагогічних наук.
- Жучок Юрій Володимирович ‒ доктор фізико-математичних наук, професор.
- Семенов Микола Анатолійович ‒ кандидат педагогічних наук, доцент.
- Козуб Галина Олександрівна ‒ кандидат технічних наук, доцент.
- Переяславська Світлана Олександрівна ‒ кандидат педагогічних наук, доцент.
- Смагіна Ольга Олександрівна ‒ кандидат педагогічних наук, старший викладач.
- Козуб Юрій Гордійович ‒ доктор технічних наук, доцент.
- Жучок Юлія Володимирівна ‒ кандидат фізико-математичних наук, доцент.
- Тоічкіна Олена Олександрівна ‒ старший викладач, кандидат фізико-математичних наук.
- Донченко Світлана Миколаївна – асистент.
- Лахно Валерій Анатолійович- доктор технічних наук, професор.
- Козуб Владислав Юрійович – доктор філософії, асистент.
- Матієвський Володимир Валерійович – старший викладач.
- Кузнецов Віталій Сергійович – асистент.
Наукова діяльність
Наукова робота кафедри інформаційних технологій та систем складається з кількох галузей використання інформаційних технологій у різних напрямах науки, техніки, економіки й освіти: дослідження систем інженерного проектування й моделювання фізико-механічних характеристик конструкцій і виробів спеціального призначення; програмування мікроконтролерів та ПЛІС, а також розробка й моделювання систем управління спеціалізованим намотувальним устаткуванням; розробка інтегрованих інформаційно-довідкових систем на основі JAVA- технологій; розробка й дослідження навчальних WEB-порталів та створення навчальних програм гуманітарного напрямку.
Кафедра математики та інформатики підтримує наукові зв’язки з Інститутом математики НАН України, м. Київ, Інститутом прикладної математики та механіки НАН України, м. Слов’янськ, Київським національним університетом імені Тараса Шевченка (механіко-математичний факультет), Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка, Луганською обласною малою академією наук учнівської молоді та Харківським національним педагогічним університетом імені Григорія Сковороди. Видається міжнародний науковий математичний журнал “Algebra and Discrete Mathematics (https://admjournal.luguniv.edu.ua). На кафедрі функціонує аспірантура з галузі 11 Математика та статистика за спеціальністю 111 Математика. Значна увага приділяється науковим дослідженням з теорії напівгруп та універсальної алгебри, теорії дімоноїдів, теорії тріоїдів, теорії допельнапівгруп. У рамках роботи алгебраїчної наукової школи проводяться наукові семінари, в яких беруть участь досвідчені науковці кафедри, молоді вчені та аспіранти.
Викладачі кафедри підвищують рівень кваліфікації в провідних науково-дослідних установах України та активно співпрацюють з Інститутом геотехнічної механіки ім. Н.С.Полякова Національної академії наук України, Запорізьким національним університетом. Наукова робота кафедри пов’язана з дослідженнями в галузі фізико-механічних полів в полімерах, використанням інформаційних технологій в різних областях науки, техніки, економіки та освіти, зокрема: системний аналіз і моделювання технічних, економічних, соціальних та інших процесів і об’єктів; управління процесами в галузях економіки, техніки, освіти, туризму; дослідження дискретних математичних структур і комбінаторних схем; дослідження з аналізу даних в соціології, психології, педагогіки; управління якістю дистанційного навчання у вищих навчальних закладах; застосування інформаційних технологій в туристичній галузі і готельно-ресторанному бізнесі. Результати науково-дослідної роботи викладачів використовуються у викладанні інформаційних дисциплін з багатьох напрямків навчання в ЛНУ.
Соціально-гуманітарна робота
Соціально-гуманітарна робота в інституті математики та інформаційних технологій організується за напрямами:
- 1. Організаційно-методичне забезпечення соціально-гуманітарної роботи.
- 2. Соціально-психологічна підтримка та адаптація студентів до умов навчання у віддаленому доступі.
- 3. Інформаційно-роз’яснювальна робота.
- 4. Педагогічний супровід навчальної діяльності студентів.
Протягом навчального року відповідно до плану навчання проходять бесіди зі студентами про особливості навчання в умовах віддаленого доступу, про історію та традиції університету, корпоративну культуру і корпоративну єдність. Постійно підтримується зв’язок зі студентами спеціальностей ІМІТ за допомогою телефонів гарячої лінії, електронної пошти, листування у соціальних мережах. Консультування студентів проводиться в режимі онлайн та офлайн з приводу підготовки до проходження практик, екзаменів, заліків тощо.
Студентське самоврядування НН ІМІТ
13.11.2024