Засідання вченої ради
29.11.2024
29 листопада в дистанційному режимі відбулося засідання вченої ради університету.
На порядку денному були такі питання:
- про обрання голови вченої ради університету;
- про обрання заступника голови і секретаря, затвердження складу комісій вченої ради університету;
- про матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу в університеті в 2025 – 2027 рр.;
- про адаптацію до університетського життя та підтримку мотивації здобувачів освіти;
- про присвоєння вчених звань;
- різне.
У зв’язку із закінченням терміну повноважень попередньої вченої ради трудовим колективом університету було сформовано її новий склад. Відповідно до Закону України «Про вишу освіту» та Статуту університету вчена рада обрала головою першого проректора, академіка Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора Віталія Семеновича Курила, кандидатуру якого було підтримано одноголосно. Заступником голови вченої ради було обрано ректора університету Олену Караман, секретарем – ученого секретаря Ольгу Дробишеву. Крім того, було затверджено склад комісій з підготовки питань до обговорення й розгляду на засіданнях вченої ради університету.
На початку основної частини засідання голова вченої ради Віталій Курило оголосив про нагородження Подякою МОН України співробітників Рубіжанського фахового коледжу – завідувача відділення Ліннік Людмилу Олександрівну і заступника директора з навчально-виробничої роботи Прилєпську Світлану Ігорівну.
Наступним питанням порядку денного було розглянуто проблему матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу в університеті в 2025 – 2027 рр. Заслухавши й обговоривши доповідь проректора Артура Молдованова і в. о. начальника центру інформаційних технологій Миколи Семенова, вчена рада відзначила, що у зв’язку з переміщенням університету через агресію російської федерації втрати матеріально-технічної бази є одним з основних викликів для університету на сьогодні. Адміністрація та колектив університету докладають значних зусиль для забезпечення належних умов навчання та роботи і досягли певних успіхів. Збільшено кількість орендованих площ для здійснення навчального процесу, зроблено поточний ремонт частини з них, створено лабораторію у м. Лубни, відкрито Інноваційний центр ІТ-рішень в м. Миргород, отримано міжнародну гуманітарну у допомогу у вигляді навчального обладнання від інституту Бата (Велика Британія), вдалося придбати комп’ютерну техніку, навчальне обладнання, меблі тощо. Разом з тим, залишаються виклики, які необхідно подолати, щоб продовжити забезпечувати сучасний і безпечний освітній процес. Серед них, безумовно, найскладнішим є обмеженість фінансових можливостей університету. За результатами обговорення було увалено реалізувати низку кроків для покращення матеріально-технічної бази університету та залучення додаткових коштів.
Із доповіддю про адаптацію до університетського життя та підтримку мотивації здобувачів освіти виступили проректор з науково-педагогічної роботи Ярослава Юрків і голова студентського самоврядування Діана Сапа. Під час виступу доповідачки відзначили, що адаптація до університетського життя й підтримка мотивації здобувачів освіти відбуваються на задовільному рівні, а до адаптаційного процесу долучені всі університетські структури. Протягом вересня – листопада 2024 р. для першокурсників було проведено зустрічі з ректором, першим проректором, головою первинної профспілкової організації, керівником центру психологічного відновлення та адаптації, завідувачем сектору студентської соціальної служби, керівником центру розвитку кар’єри, керівником школи академічної доброчесності, адміністрацією навчально-наукових інститутів, завідувачами кафедр, гарантами освітніх програм, едвайзерами академічних груп. Серед заходів, спрямованих на адаптацію першокурсників до університетського життя, були проведені міні-лекції інформаційно-просвітницького характеру, консультації студентської соціальної служби для студентів та їхніх батьків, інформаційна зустріч «Бібліотека відкриває свої таємниці» та лекція «Академічна доброчесність», вебінар щодо особливостей роботи на освітньому порталі університету, посвята в студенти тощо. Здобувачі мають доступ до скриньки довіри, можливість комунікувати в онлайновому режимі з адміністрацією, науково-педагогічними працівниками, едвайзерами, гарантами освітніх програм тощо. У обговоренні питання взяли участь голова комісії вченої ради з питань соціально-гуманітарної роботи та зв’язків з громадськістю, голова первинної профспілкової організації університету Володимир Мороз, голова студентського самоврядування навчально-наукового інституту філології і журналістики Софія Недогибченко; керівник Центру психологічного відновлення та адаптації Антон Назмієв, голова студентського самоврядування навчально-наукового інституту технологій і торгівлі Альона Крістіян, голова Ради молодих учених і здобувачів Ольга Корінська, директор навчально-наукового інституту охорони здоров’я і спорту Олександр Дубовой, які звернули увагу на приклади позитивних практик адаптації до університетського життя та підтримки мотивації студентів, а також запропонували шляхи вирішення окремих проблем.
Рішенням вченої ради присвоєно вчене звання доцента по кафедрі реабілітації і медичної діагностики Радченко Аліні Володимирівні, по кафедрі літературознавства, східної філології і перекладу – Перепаді Дар’ї Олександрівні.
Серед різного розглянуто питання про затвердження Положення про рейтингування науково-педагогічних працівників, внесення змін до Положення про вчену раду та до Положення про відділ маркетингу ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», затвердження проміжного звіту про науково-дослідну роботу, затвердження тем дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора наук і доктора філософії, рекомендацію до друку наукових і навчально-методичних праць, а також відкликання рішення вченої ради про рекомендацію до друку навчального посібника.
Учений секретар університету