Навчально-науковий інститут мистецтв
Загальна інформація
Адреса: 36014, м. Полтава, вул. Івана Банка, 3, ауд. 400
Телефони: 050 943 92 57, 099 318 06 64, 066 014 39 20
E-mail: direktorat_ikm@ukr.net
- Офіційна група у Facebook – https://www.facebook.com/НН-Інститут-культури-і-мистецтв-ЛНУ-імені-Тараса-Шевченка-102865079023121
- Інстаграм НН ІМ – https://www.instagram.com/lnu_art_institute_poltava?igsh=NTN5NWc4cWRwNzg0
- Ютуб НН ІМ – https://www.youtube.com/@Inu_art_institute_poltava/videos
Керівництво
Продан Ірина Володимирівна директор НН ІМ |
Підпалий Ростислав Юрійович, заступник директора з навчальної роботи |
Терещенко Альона Валеріївна, заступник директора з соціально-гуманітарної роботи |
Секретар – Демченко Оксана Анатоліївна
Освітня діяльність
Інститут здійснює підготовку професіоналів за такими напрямами та спеціальностями:
ОКР бакалавра
- Музичне мистецтво;
- Середня освіта (Музичне мистецтво);
- Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
- Декоративно-прикладне мистецтво;
- Образотворче мистецтво;
- Графічний дизайн;
- Хореографія;
- Аудіовізуальне мистецтво та виробництво.
ОКР магістра
- Музичне мистецтво;
- Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
- Декоративно-прикладне мистецтво;
- Образотворче мистецтво;
- Хореографія;
- Графічний дизайн;
- Аудіовізуальне мистецтво та виробництво;
- Середня освіта (Образотворче мистецтво).
Навчальні матеріали |
Розклад занять навчально-наукового інституту мистецтв
Навчальний процес забезпечують кафедри:
Кафедра музичного мистецтва та хореографії
Завідувач – Цебрій Ірина Василівна, доктор педагогічних наук, професор
Кафедра образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва
Завідувач – Дігтяр Наталія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент
Завідувач – Костюк Ольга Петрівна, кандидат філософських наук, доцент.
Кафедра аудіовізуального мистецтва
Завідувач – Сайбеков Максим Геннадійович, доктор філософії 011, старший викладач
Бази та можливості практики
Аудіовізуальне мистецтво та виробництво
- Види практик: практика на телестудії, практика з відкритої зйомки.
- Бази практики: телестудії, радіостудії, засоби масової інформації та комунікації, заклади культури, навчальні та позанавчальні виховні заклади, органи державного управління та самоврядування, підприємства, установи та організації, системи театральних концертних організацій.
Музичне мистецтво
- Види практик: педагогічна, концертно-виконавська.
- Бази практики: дитячі музичні школи, дитячі школи мистецтв, вищі навчальні заклади ІІ – ІV рівнів акредитації, концертні установи та культурні заклади державного та недержавного підпорядкування: філармонії, театри, палаци культури, центри дитячої та юнацької творчості.
Хореографія
- Види практик: концертно-виконавська, практика роботи з хореографічним колективом.
- Бази практики: концертні установи та культурні заклади державного та недержавного підпорядкування: філармонії, театри, палаци культури, центри дитячої та юнацької творчості, дитячі школи мистецтв, позашкільні заклади культури, рекреаційні заклади.
Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
- Види практик: опрацювання форм природи, пленерна практика, практика з вивчення творів мистецтва, переддипломна практика.
- Бази практики: позанавчальні заклади культури і мистецтв – дитячі художні школи, дитячі школи мистецтв, заклади культури, мистецькі агенції державної та приватної форми власності, музеї, виставкові зали, центри народної творчості.
Середня освіта. Музичне мистецтво
- Види практик: педагогічна, науково-дослідна, науково-педагогічна.
- Бази практики: ЗОШ, ліцеї, гімназії, позанавчальні виховні заклади – центри дитячої та юнацької творчості, навчальні заклади (не спеціалізовані) системи вищої освіти
Середня освіта. Образотворче мистецтво
- Види практик: опрацювання форм природи, пленерна практика, педагогічна практика.
- Бази практики: ЗОШ, ліцеї, гімназії, позанавчальні виховні заклади – центри дитячої та юнацької творчості.
Можливості працевлаштування
Навчання в інституті мистецтв відкриває широкі можливості для працевлаштування.
- Аудіовізуальне мистецтво та виробництво: телерепортер, диктор та ведучий телепрограм, редактор телевізійних програм, музичний редактор телевізійних програм, асистент режисера телебачення, оператор, телевізійний продюсер, рекламіст, керівник/співробітник інформаційних агенцій, керівник/співробітник інтернет-видань
- Хореографія: керівник ансамблю народного (сучасного, бального) танцю в центрах культури і дозвілля, дитячої та юнацької творчості, позашкільних мистецьких закладах; балетмейстер у закладах культури, мистецьких установах державної та приватної форми власності; викладач ВНЗ мистецтв (тільки магістр).
- Музичне мистецтво (академічний спів, естрадний спів, хорове диригування, фортепіано, народні інструменти, оркестрові струнні інструменти, оркестрові духові та ударні інструменти): фахівець концертних установ – артист симфонічного оркестру, артист естрадно-симфонічного оркестру, артист камерного оркестру, артист оркестру народних інструментів, артист духового оркестру, концертмейстер, артист-вокаліст (камерний), артист-вокаліст (естради); викладач музичних шкіл, шкіл мистецтв, музичних училищ та коледжів; музичний керівнику закладах культури, мистецьких установах державної та приватної форми власності; викладач мистецьких ЗВО (тільки магістр),
- Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація (образотворче мистецтво, декоративно-прикладне мистецтво): художник-оформлювач на виробництвах, у студіях, майстернях; викладач фахових дисциплін у мистецьких закладах середньої спеціальної освіти – художніх училищах, технікумах;фахівець з кераміки, художньої обробки металу на художньо-промислових підприємствах; художник-ювелір; викладач мистецьких ВНЗ (тільки магістр).
- Середня освіта. Музичне мистецтво: вчитель музичного мистецтва, художньої культури, етики та естетикив загальноосвітніх школах, гімназіях, ліцеях;викладач профільних дисциплін в позашкільних навчальних закладах (дитячих музичних школах, дитячих школах мистецтв); керівник музичних гуртків в центрах дитячої та юнацької творчості; викладач не спеціалізованихзакладів системи вищої освіти (тільки магістр).
- Середня освіта. Образотворче мистецтво: вчитель образотворчого мистецтва в загальноосвітніх школах, гімназіях, ліцеях; керівник музичних гуртків в центрах дитячої та юнацької творчості; викладач не спеціалізованих закладів системи вищої освіти (тільки магістр).
Зміст навчальних програм і дисциплін
Аудіовізуальне мистецтво та виробництво. Історія аудіовізуального мистецтва, майстерність актора та телеведучого, техніка мовлення, основи тележурналістики, теле-кінооператорська майстерність, техніка і технологія медіа-виробництва, виробництво відеопродукції, мистецтво телефоторепортажу, теорія і практика монтажу, основи телевізійної режисури, основи сценарної майстерності, основи управлінської діяльності на телебачення, технологія кліп-арту. продюсерство та реклама на телебаченні, музичне оформлення телепрограм, аудіовізуальна комунікація на телебаченні, рецензування телевізійних та кінотворів, мистецтво полеміки ведучого телепрограм, соціокультурний компонент у сфері телебачення.
Музичне мистецтво. Історія світової та української музичної культури,сольфеджіо, гармонія та поліфонія, аналіз музичних творів, історія виконавського мистецтва (за видами), сольний спів, концертно-камерний спів,спеціальний інструмент (за видами), диригування, загальне фортепіано, вокальний ансамбль, фортепіанний ансамбль, камерний ансамбль, естрадно-джазовий ансамбль, квартетний клас, концертмейстерський клас, хоровий клас, оперний клас, камерний оркестр, оркестровий клас, диригування оркестром, читання оркестрових партитур та інструментування, читання та аналіз хорових партитур, основи вокальної методики, хорознавство та методика роботи з академічним і народним хором, Інструментознавство, Імпровізація, основи композиції, методика викладання фахових дисциплін, педагогічний практикум, концертмейстерський практикум, диригентсько-оркестровий практикум, музична педагогіка та психологія, оперна студія, виконавська інтерпретація, основи акторської майстерності та сценічна мова, основи звукорежисури, основи сценічного руху, народна музична творчість, сучасна популярна музика та вокально-естрадне аранжування, хорова література, хорове аранжування,основи вокальної імпровізації, грим, італійська мова, спорідненні інструменти, основи праці в студії,музична естетика, вокально-естрадне мистецтво ХХ століття, основи концертної діяльності та режисура масових видовищ, основи науково-дослідної роботи, музично-інформаційні технології, художньо-естетичні проблеми музичної культури, сучасні техніки композиції, методологія наукового дослідження в галузі мистецтвознавства та мистецької педагогіки.
Хореографія (за видами). Теорія і методика викладання класичного танцю, теорія і методика викладання народно-сценічного танцю, хореографічний тренаж, теорія і методика викладання українського танцю, теорія і методика викладання історико-побутового танцю, теорія і методика викладання сучасних танцювальних стилів і напрямків, теорія і методика викладання європейського танцю, теорія і методика викладання латиноамериканського танцю, теорія і методика роботи з хореографічним колективом, історія хореографічного мистецтва, мистецтво балетмейстера-хореографа, дуетно-сценічний танець, основи бального танцю, основи сучасного танцю, ансамбль народно-сценічного танцю, ансамбль сучасного танцю, ансамбль бального танцю, основи акторської майстерності.
Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація. Рисунок, живопис, скульптура, основи композиції та кольорознавство, станкова композиція, технологія живопису, технологія матеріалів, основи комп’ютерного моделювання, історія зарубіжного мистецтва, пластична анатомія, історія українського мистецтва, сучасний український живопис, основи реставрації, анатомічний рисунок, конструктивний рисунок, монументальний живопис, декоративний живопис, перспектива, шрифти, основи мистецтвознавчої критики, основи іконопису, мистецтво плакату, копіювання живописних технік, основи шрифтової композиції, сучасна українська кераміка, анімалістична пластика, основи медальєрного мистецтва, робота в матеріалі, сучасні технології в декоративно-прикладному мистецтві.
Середня освіта. Музичне мистецтво. Історія світової та української музичної культури,сольфеджіо та теорія музики, хоровий клас, основний музичний інструмент, вокальний клас, диригування, світова художня культура, музична педагогіка та психологія, хорознавство, основи вокальної методики, методика викладання музичного мистецтва та художньої культури, концертмейстерський клас, практикум керування хором, оркестровий клас, українська музика для дітей, народна музична творчість, масова музична культура, основи композиції та імпровізації, додатковий інструмент, практикум шкільного репертуару, виконавська майстерність, методика викладання фахових дисциплін, теорія та історія музичної педагогіки, методологічні основи музично-професійної діяльності, художньо-естетичні проблеми музичної культури, основні композиторські техніки сучасної музики, методологія наукового дослідження в галузі мистецтвознавства та мистецької педагогіки,
Середня освіта. Образотворче мистецтво. Рисунок, живопис, скульптура, основи композиції та кольорознавство, основи комп’ютерного моделювання, історія зарубіжного мистецтва, пластична анатомія, педагогіка позашкільних закладів освіти художньо-естетичного спрямування, методика викладання образотворчого мистецтва, історія українського мистецтва, сучасний український живопис, конструктивний рисунок, декоративний живопис, основи іконопису, мистецтво плакату, історія мистецької освіти в Україні, методика виставкової роботи, технологія живопису, мистецька педагогіка, аналіз художнього твору.
Наукова діяльність
Наукова діяльність є одним із провідних напрямів роботи професорсько-викладацького складу навчально-наукового інституту мистецтв. Основними векторами наукової роботи є організація наукових конференцій і семінарів регіонального, всеукраїнського й міжнародного рівнів; видання наукових публікацій, підготовка й захист кандидатських і докторських дисертацій з проблем мистецтвознавства й педагогіки; наукова робота зі студентами та магістрантами.
Кафедра музичного мистецтва та хореографії здійснює розробку науково-дослідного проекту «Мистецька освіта в контексті глобалізації та полікультурності» — доктор педагогічних наук, професор І.В. Цебрій. Секція хореографії концентрує наукову діяльність на вивченні проблем хореографічного мистецтва, професійної підготовки майбутніх викладачів сучасного, народного й бального танців у вищих навчальних закладах. Щорічно викладачі кафедри організовують науково-практичну конференцію для вчителів мистецького напряму.
Викладачі кафедри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва здійснюють науково-дослідну діяльність у галузі художньої педагогіки, образотворчого, декоративно-прикладного, візуального та ювелірного мистецтва. Результати наукових досліджень викладачі активно впроваджують у навчально-виховний процес.
Кафедра аудіовізуального мистецтва працює над комплексною науковою темою «Культурологічні виміри духовного життя суспільства».
04.04.2024