Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Кафедра соціальної роботи

 

Загальна інформація

Адреса:36007, Полтавська обл., м. Полтава, вулиця Слави 4/2, ауд. 206

Телефон: +38050-831-16-08

Е-mail: lymarkarina69@gmail.com

Завідувач кафедри – Ваховський Леонід Цезаревич, доктор педагогічних наук, професор

Лаборант кафедри – Лимар Карина Олексіївна


Історія кафедри

Кафедра була заснована у 1974 році і мала назву – кафедра теорії та методики піонерської та комсомольської роботи. 24 листопада 1989 року вона була перейменована у кафедру педагогіки і методики виховної роботи, а з 1998 року отримала назву – кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи.  З 1 жовтня 2010 року, у зв’язку із реорганізацією кафедри, вона була поділена на дві частини – кафедру соціальної педагогіки Інституту педагогіки та психології та кафедру соціальної роботи, яка увійшла у склад Інституту історії, міжнародних відносин і соціально-політичних наук.


Освітня діяльність

Кафедра соціальної роботи здійснює підготовку фахівців спеціальності «Соціальна робота» за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, магістра денної, заочної, форм навчання. На кафедрі студентам викладають навчальні дисципліни загальнопрофесійної, професійної і практичної спрямованості обов’язкових освітніх компонентів та за вибором.

Протягом навчання студенти виконують курсові роботи з теорії та технологій соціальної роботи, магістерські дослідження. Навчальними планами передбачено проходження студентами ввідно-ознайомчої, соціально-обслуговуючої, благодійної або волонтерської, культурно-дозвіллєвої, профілактично-попереджувальної, корекційно-реабілітаційної, соціально-підтримуючої, проектувально-менеджерської, комплексної стажерської, науково-дослідної і науково-педагогічної видів практик.

Навчальний процес забезпечує професорсько-викладацький склад кафедри:​​

vahovskiy
Ваховський
Леонід Цезаревич
,
завідувач кафедри, 
доктор педагогічних наук,
професор
Ігнатенко
Катерина Володимирівна

кандидат педагогічних наук,
доцент
Николаєва
Валентина Іванівна
,
доктор наук
з державного управління,
професор
     
Івченко
Тетяна Володимирівна
,
кандидат педагогічних наук,
доцент
Пономарьова
Віра Миколаївна,

кандидат педагогічних наук,
старший викладач
Лимар
Карина Олексіївна
,
лаборант

Наукова діяльність

У 2014 році на базі кафедри соціальної роботи створено науково-дослідний Центр з проблем соціальної роботи АПН України при ЛНУ імені Тараса Шевченка.

Метою роботи Центру є розвиток фундаментальних і прикладних досліджень соціальної роботи в контексті динаміки соціально-економічних процесів, що відбуваються в Україні. Науково-теоретична та експериментально-педагогічна робота Центру проводиться за напрямками: проблеми соціалізації дітей групи ризику: науково-методичний аспект; соціалізація дітей та молоді в умовах взаємодії соціальних інститутів суспільства; соціальна підтримка сімей та дітей з обмеженими можливостями; науково-методичні основи попередження соціального сирітства та гендерні аспекті соціальної роботи, соціальна робота з обдарованими дітьми та молоддю, проблеми соціальної анімації.

Комплексна тема кафедри соціальної роботи – Теоретико-методичні основи підготовки соціальних працівників до роботи в громаді.

Викладачі кафедри беруть участь у міжнародних та всеукраїнських наукових і науково-практичних конференціях, семінарах, форумах, круглих столах і т.п .; публікують свої наукові дослідження у формі тез, доповідей, статей у провідних фахових виданнях України та за кордоном; виконують функції наукових керівників студентських наукових робіт, магістерських та дисертаційних досліджень. Колектив кафедри веде роботу зі створення навчально-методичних посібників і монографій.

За останні п’ять років викладачами кафедри було підготовлено більше 100 науково-методичнихпублікацій. Основними публікаціями є:

1.Ваховський Л. (2017) Методологічні трансформації у вітчизняній педагогічній науці (20-ті роки ХХ ст.). Pedagjgika. Prace naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. 26. P.237-251.
2. Vakhovskyi L., Ivchenko А., SnisarenkoY. (2019) Vectors of education development: From enlightenment to post-modernism. The Asian International Journal of Life Sciences. 2. P. 295-308. (Scopus).
3. Ваховський, Л. Ц. (2021). Фасилітація в освіті: історико-педагогічний вимір. Education and pedagogical sciences. Освіта та педагогічна наука. 3 (178). 68–76. https://doi.org/10.12958/2227-2747-2021-3(178)-68-76.
4. Ваховський Л. Ц. (2022). Особливості соціального захисту дитинства в Україні (20-ті роки ХХ століття). Education and pedagogical sciences. Освіта та педагогічна наука. 2 (180). Р.70-82.
5. Vakhovskyi, L., Babichev, O., Ivchenko, T. (2022). Postmodernism and the Perspectives of University Education. Postmodern Openings, 13(3), 425-438. https://doi.org/10.18662/po/13.3/498
6. Николаєва В. І. Система соціальної підтримки в умовах воєнного конфлікту: проблеми транспарентності. Держава та регіони : наук.-вироб. журн. Серія : Державне управління. Запоріжжя : КПУ, 2018. № 1 (61). С. 133–138.
7. Nykolaieva V. Specification of the organization of the social work system in developed European countries. Global and national problems of economic security. Ivane Javakhishvili Tbilisi state university. Tbilisi, 2018. C. 74–79. URL: http://www.conferenceconomics.tsu.ge/?mcat=0&cat=arq&leng=eng&arq=2&arqdata=2.
8. Nykolaieva V., Marova S. Social work as a multimodal system for assistance and support in transitional society. Social Work and Education / ТНПУ ім. Володимира Гнатюка ; ГО «Центр соціального розвитку та інновацій». 2019. Vol 6, No 2. P. 144–153. DOI: https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.2.4
9. Николаєва В. І. Державне управління системою соціальної роботи в умовах транзитивного суспільства: європейський досвід та українські реалії : монографія. Київ : Халіков Р. Х., 2020. 446 с.
10. Николаєва В.І., Малярчук Н.Г., Овчарова Л.М. Моделі соціальної політики і соціальної роботи в Європейському Союзі: особливості і характерні риси. Науковий журнал Хортицької національної академії. Scientific Journal of Khortytsia National Academy (Серія: Педагогіка. Соціальна робота). 2021. Випуск 1(4). 2021. С. 184–192. https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-4
11. O. Turenko, I. Surovtseva, V. Nykolaieva. Symbolical and Informational Component of the Organizational Culture in Displaced Higher Education Institutions of Ukraine (On the example of Mariupol HEI). Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. Vol. 24, No. 2021. URL: http://jhss-khazar.org and DOI of respective article: 10.5782/2223-2621.2021.24.2.78 Web of Science) 12.Николаєва В.І., Суровцева І.Ю. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Публічне управління та адміністрування. Київ, 2022. Т. 33 (72). № 3. С. 120–124.
13. Vakhovskyi L, Ivchenko A., Ivchenko T. Presentism as a Research Strategy in Modern History of Education. Istoriya-History. Volume 29. Number 5. 2021. P. 498-509 (Web of Science). https://history.azbuki.bg/history/sadarzhanie-na-sp-istoriya-2021-g/sp-strategii-na-obrazovatelnata-i-nauchnata-politika-knizhka-5-2021-godina-xxix-2/
14. Kyrychenko М., Prosina О., Kravchynska Т., Shven Y, Komarovska O., Ivchenko T. Тransformation processes in non-formal education: a project of interregional cooperation of the ukrainian open university of postgraduate education. Journal of Interdisciplinary Research. Volume 11. Issue 2. Special Issue ХХІV. 2021 (Web of Science)
15. Sinelnikova V., Іvchenko T., Pistunova T., Regesha N., Skazhenyk M. Enhancing the Performance of Andragogic Education Journal of Curriculum and Teaching . Vol. 11, No. 1; Special Issue, 2022/ Received: December 9, 2021 Accepted: January 6, 2022 Online Published: January 17, 2022 URL: https://doi.org/10.5430/jct.v11n1p245 (Scopus). 4. Vakhovskyi, L., Babichev, O., Ivchenko, T. (2022). Postmodernism and the Perspectives of University Education. Postmodern Openings, 13(3), 425-438. https://doi.org/10.18662/po/13.3/498 (Web of Science Core Collection).
16. Vakhovskyi, L., Ivchenko, T., Sechka, S. (2022). A Casual Analysis in Research on History of Education. Journal of Education Culture and Society, 13(2), 253–262 (Web of Science Core Collection).
17. Ihnatenko K. Discussion from the Social protection of children in the interdisciplinary approach in Ukraine (2022). Global Journal of Arts Humanity and Social Sciences, 2022-08-05, Part of ISSN: 2583-2034 URL http://gsarpublishers.com/wp-content/uploads/2022/08/GJAHSS1392022-Gelary-script.pdf DOI 0000-0002-2853-0340.
18. Ігнатенко К. В. Соціальний захист дітей в діяльності державних організацій на сході України. Social work and education. Vol. 8 No. 3 (2021): Social Work and Education DOI: 10.25128/2520-6230.21.3.2
19. Ігнатенко К. В. Органи місцевого самоврядування як суб’єкт системи соціального захисту дітей у територіальній громаді (2020). Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Ушинського, випуск 3 (132), Одеса, С. 41-47. DOI: 10.24195/2617-6688-2020-3-5
20. Valery Okulich-Kazarin, Mykola Zhurba, Inna Shorobura, Kateryna Ihnatenko, Olga Litvinova Comparison of educational preferences of Polish Ukrainian students at lectures (2019) Universal Journal of Education Research, Vol 8, No 9. Paper ID 19591377 DOI: 10.13189/ujer.2020.080845
21. Ігнатенко К. В. Ознаки та наслідки посттравматичного стресового розладу у військовослужбовців та шляхи його подолання (2018) Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, Старобільськ, №.7 (321), С. 191-203.
22. Ігнатенко К. В. Імплементація міжнародних стандартів захисту прав дітей в умовах збройного конфлікту в Україні (2018). Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій університету «Україна». №16. С. 123-126.
23. Пономарьова В. М. Здійснення соціально-педагогічної підтримки дітей трудових мігрантів у взаємодії соціальних служб та загальноосвітніх навчальних закладів. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». № (1) 15, 2018. С. 141 – 144.
24. Пономарьова В. М. Комунікативні основи здійснення соціально-педагогічної підтримки дітей трудових мігрантів. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». № (1) 17, 2019. С. 136 – 139

Кафедрою створені всі умови для всебічного розвитку студентів спеціальності «Соціальна робота», їх науково-дослідницької діяльності. В рамках навчальних програм курсів вони готують доповіді, творчі звіти, твори, реферати, проекти, виконують курсові роботи і магістерські дослідження. Студенти беруть участь у педагогічних читаннях, конференціях, олімпіадах, соціальних програмах і проектах, конкурсах наукових робіт університетського, регіонального, всеукраїнського та міжнародного рівнів.

Щорічно на Днях науки університету кафедра соціальної роботи здійснює управління секціями «Теорія соціальної роботи» та «Технології соціальної роботи», залучаючи студентів до наукової діяльності. Студенти мають можливість опублікувати свої роботи в збірнику «Науковий пошук молодих дослідників», університетських збірниках матеріалів всеукраїнських та міжнародних конференцій, а також у видавництвах інших вищих навчальних закладів.


Співпраця кафедри

Кафедра підтримує зв’язки з Всеукраїнським фондом «Благополуччя дітей», Міжнародною федерацією соціальних працівників, Українською асоціацією спеціалістів із соціальної роботи, Української скаутською організацією «Станиця Сватове – скаути», Обласною організацією Товариства «Червоний Хрест».

Налагоджена тісна співпраця з громадськими організаціями «Наш дім – Сватівщина», «Сватівський центр правової інформації та консультацій»; благодійною організацією «Фонд розвитку Сватівщини», Громадською організацією «Просвіта»

За останні десять років кафедрою встановлені освітні та наукові зв’язки з різними навчальними закладами, організаціями та установами України та зарубіжжя; вдалося взяти участь у багатьох міжнародних і національних проектах, серед яких:

Навчання кращих студентів спеціальності «Соціальна робота», які вільно володіють англійською мовою, в Лодзінському університеті та університеті м.Ченстахова Республіки Польща;

Міжнародний проект «Соціальна освіта в Україні» (за підтримки Дирекції з питань розвитку та співробітництва уряду Швейцарії, Християнського Дитячого Фонду (на даний момент – Всеукраїнський фонд «Благополуччя дітей»));

  • Міжнародний проект «Покращення якості соціальних послуг дітям та сім’ям в громаді» (за підтримки Дирекції з питань розвитку та співробітництва уряду Швейцарії, Християнського Дитячого Фонду (на даний момент – Всеукраїнський фонд «Благополуччя дітей»));
  • Програми Міністерства освіти і науки України / ПРООН / ЮНЕЙДС «Сприяння просвітницькій роботі« Рівний – рівному »серед молоді України щодо здорового способу життя» (спільно з Луганським державним медичним університетом);
  • Міжнародний проект «Реабілітаційне простір для дітей-сиріт» (за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні);
  • Міжнародний проект «Програма розвитку ООН в Україні: Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні» (спільно з Обласним центром ґендерної освіти); та ін.

Викладачі кафедри підтримують міцні наукові, творчі та ділові зв’язки з Центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Пенсійними фондами, Управління соціального захисту населення міст, районів, області; Кримінальною міліцією у справах неповнолітніх; центрами надання соціальних послуг та їх відділеннями; центрами зайнятості населення, а також іншими видами соціальних служб, установ, закладів, організацій.


 

Рецензії на освітню програму 231 «Соціальна робота»

Проєкт освітньої програми «Соціальна робота»
Електронна адреса для надання пропозицій, коментарів, зауважень: vakhovsky81@gmail.com

 


Основні документи із забезпечення та регулювання освітнього процесу

Силабуси обов’язкових компонентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Силабуси дисциплін за вибором першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Силабуси обов’язкових компонентів другого (магістерського) рівня вищої освіти

Силабуси дисциплін за вибором другого (магістерського) рівня вищої освіти

20.11.2023

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024