Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Робота секції «Освіта: питання теорії та практики (природничі науки)»

У ННІ ПАН у рамках традиційних Днів науки відбулася плідна та змістовна робота секції «Освіта: питання теорії та практики (природничі науки)».

24 квітня на базі ННІ природничих і аграрних наук Луганського національного університету імені Тараса Шевченка в рамках традиційних Днів науки відбулася плідна та змістовна робота секції «Освіта: питання теорії та практики (природничі науки)».

З вітальним словом до присутніх звернулась директорка ННІ природничих і аграрних наук Наталія Мацай.

Участь у секції взяли представники різних освітніх ланок, що дозволило розглянути питання навчання природничих наук у широкому спектрі: від початкової зацікавленості наукою до впровадження інноваційних методик у старшій школі. Особливо цінним стало залучення до дискусії міжнародного досвіду, адже з доповіддю «Науковцем може бути кожен» виступив дослідник з Університету м. Оулу (Фінляндія) та старший викладач ЛНУ імені Тараса Шевченка Микито Перегрим. Його виступ підкреслив важливість раннього залучення молоді до наукової діяльності.

Значна частина доповідей була присвячена інноваційним методам навчання та активізації пізнавальної діяльності учнів. Так, Глотов Сергій В., кандидат біологічних наук та учасник українських антарктичних експедицій, поділився методиками вивчення та моніторингу біорізноманіття, демонструючи можливості практичного застосування наукових досліджень у навчальному процесі. Вчителька біології Чміль Оксана Михайлівна представила свій досвід залучення учнів до науково-дослідницької роботи з біології, підкреслюючи її важливість для формування ключових компетентностей.

Активно обговорювалися можливості використання сучасних інформаційних технологій в освіті. Доцент кафедри хімії, географії та наук про Землю ЛНУ імені Тараса Шевченка Мельник Ірина представила одразу дві доповіді: щодо практичних аспектів використання веб-картографічних сервісів для вивчення географічної номенклатури та про потенціал коміксів як засобу мотивації на уроках географії.

Питання інтегрованого підходу та STEM-освіти також знайшли своє відображення у доповідях. Вчитель географії Олександр Лях презентував дидактичні матеріали «Smart Maps» як інструмент реалізації інтегрованого підходу, а вчитель біології Геннадій Шаркий поділився цінним досвідом впровадження STEM-освіти, на уроках природничих наук.

Окремий блок питань стосувався організації навчального процесу та оцінювання. Учителі-практики Віталіна Мисловець, Тетяна Левтюх та Світлана Карпенко презентували свій досвід роботи з обдарованими учнями, впровадження проєктної діяльності та організації екологічних ініціатив. Здобувачі освітнього ступеня «магістр» ЛНУ імені Тараса Шевченка Богаславська Світлана та Новіков Дмитро представили свої дослідження щодо формувального оцінювання та групової роботи на уроках географії, пропонуючи практичні інструменти для підвищення ефективності навчання.

Інноваційні педагогічні технології також були в центрі уваги. Значний інтерес викликала доповідь здобувача Загурського Ростислава, який розглянув практичне застосування штучного інтелекту у викладанні географії, що є надзвичайно актуальним в контексті сучасних технологічних тенденцій.

Робота секції яскраво продемонструвала, що природничі науки залишаються в авангарді освітніх інновацій. Учасники залишили захід із гарним настроєм та новими ідеями, висловивши бажанням продовжувати власні дослідження та співпрацю з колегами.

 

ННІ природничих і аграрних наук

 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2025