MoPED – Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання
ДЗ ,,Луганський національний університет імені Тараса Шевченкаˮ є учасником міжнародного проєкту ,,MoPED – Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладанняˮ (Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments), який присвячений модернізації навчальних планів педагогічних університетів України шляхом впровадження найсучасніших методик викладання заснованих на новітніх ІТ – методах та технологіях.
Тривалість проєкту: 15 жовтня 2017 – 14 жовтня 2020 (36 місяців).
Учасники проєкту українські та закордонні ЗВО та компанія з оцінки якості імплементації проєкту:
- Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника – координатор проєкту (вперше в історії програми ERASMUS+ координатором є український ЗВО);
- Київський університет імені Бориса Грінченка;
- Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди;
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського;
- Університет Деусто (Іспанія);
- Краківська гірничо-металургійна академія імені С. Сташіца;
- Кіпрський університет; ОО ,,Quality Ukraineˮ.
MoPED – це проєкт з розвитку потенціалу вищої освіти в Україні. Метою є модернізація освітніх програм для педагогічних ЗВО України шляхом включення нових курсів, заснованих на новітніх IT-методах та технологіях. За рахунок впровадження нових педагогічних методик, проєкт впливає на якість педагогічної вищої освіти та посилить цифрові та дидактичні компетенції майбутніх вчителів.
Важливими складовими проєкту ,,MoPED – Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладанняˮ (Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments) є:
- ґрунтовний аналіз вищої педагогічної освіти країн ЄС та України і створення цифрового профілю викладача;
- проведення тренінгів для представників професорсько-викладацького складу українських університетів-учасників проєкту для забезпечення експлуатації та сталого розвитку розроблених курсів та розробки нових.
В межах проєкту було організовано декілька поїздок до закордонних партнерів з метою обміну досвідом організації освітнього процесу. Представники університетів з Іспанії, Польщі та Кіпру провели спеціалізовані виїзні тренінги для викладачів Українських ЗВО.
Делегатами від Луганського національного університету імені Тараса Шевченка були директор навчально-наукового інституту фізики, математики та інформаційних технологій Геннадій Могильний, завідувач кафедри інформаційних технологій та систем Микола Семенов, завідувач відділу навчальних лабораторій та комп’ютерних класів Євген Кондратенко, головний бухгалтер Тетяна Бережна.
Протягом березня-травня 2019 року з метою подальшого поширення передового Європейського досвіду представники університетів Іспанії, Польщі та Кіпру провели виїзні тренінги вже на базі Українських університетів-партнерів. В цілому було проведено три тренінги:
- 10 – 14 березня 2019 року в Переяслав-Хмельницькому державному педагогічному університеті імені Григорія Сковороди – проводився університетом Деусто (Іспанія, Більбао);
- 13 – 17 травня 2019 року в Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського (м. Одеса) – проводився Кіпрським університетом (Кіпр);
- 21 – 24 травня 2019 року в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини – проводився AGH Науково-технічним університетом (Польща, Краків).
18 викладачів Луганського національного університету імені Тараса Шевченка взяли активну участь у цих навчальних тренінгах і семінарах та ознайомилися з європейським досвідом використання інноваційних технологій у галузі освіти. Підсумком плідної роботи за результатами тренінгових занять та практичних семінарів стали презентації власних проєктів, практичний досвід використання інноваційних технологій у галузі технічної й нетехнічної освіти, особливості використання Go-Lab Ecosystem and inquiry learning, Blackboard Platform, Videos During та інше.
Усім учасникам були вручені сертифікати про участь у тренінгу й підвищення кваліфікації. Завдяки отриманому досвіду викладачі нашого університету зможуть використати його у своїй безпосередній роботі при підготовці майбутніх фахівців різноманітних спеціальностей.
Одним з головних завдань проєкту стала розробка концепції створення інноваційної класної кімнати (ICR), тому в університеті та в Луганському регіоні буде створено новий комп’ютерний центр, який передбачатиме три взаємопов’язані зони:
- зона креативних тренінгів (ICR1) містить мультимедійне обладнання, комп’ютерні гаджети, меблі-трансформери;
- зона 3d-моделювання (ICR2) містить основне і допоміжне обладнання для практичної реалізації проєктів в області 3D-моделювання;
- зона інженерної творчості та робототехніки (ICR3) призначена для практичної роботи з роботами і іншим навчальним обладнанням, яке призначене для інженерної творчості.
На даний час, згідно з завданнями проєкту, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка розробляє три нові курси:
- Methodology of Using Digital Technologies in School Education/ Мова викладання: англійська – Бакалавр.
- Розвивальне навчання в школі за допомогою 3D моделювання та робототехніки / Мова викладання: українська – Магістр.
Гейміфікація у навчальному процесі школи / Мова викладання: українська – Магістр.
30.01.2020



