Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Основні напрямки науково-технічного співробітництва

 

Коротка історична довідка

Кафедра інформаційних технологій і систем (ІТС) ЛНУ заснована у 1990г. В роботі кафедри беруть участь – 10 викладачів, з яких 1 доктор наук, 7-кандидатів наук, 2 інженера. Кафедра активно співпрацює з провідними науково-дослідними підрозділами країн СНД.

Викладачі кафедри ІТС на протягом багатьох років активно співпрацювали з Центральним науково-дослідним інститутом спеціального машинобудування (ЦНІІСМ Росія, Стамбул.), Конструкторським бюро приладобудування (НВО «Точність», Росія, Тула), Державним конструкторським бюро «Південне» (КБ «Південне», Україна, Дніпропетровськ), Київський механічний завод (КБ «Антонов», Україна, Київ), Національним аерокосмічним університетом (ХАІ).

Основний напрямок – моделювання і розробка технології і процесів автоматизованого створення виробів з композиційних матеріалів (КМ).

Лабораторія кафедри охоплює завдання в галузі математичного моделювання та розробки технології створення виробів з КМ різного призначення. За роки роботи розроблений новий структурно-технологічний підхід, на основі якого можливе комплексне рішення науково-технічних і дослідно-конструкторських завдань в напрямку створення виробів з КМ.

Лабораторія може виконати  моделювання та розробку виробів з КМ будь-якої складності з використанням сучасних засобів комп’ютерного моделювання та, як наслідок, використовувати найбільш надійний і автоматизований метод виготовлення виробів з КМ – метод автоматизованого намотування на спеціалізованих намотувальних верстатах.

В результаті об’єднання зусиль кількох лабораторій створений комплекс для виготовлення елементів конструкцій зі скло-, органо- і вуглепластиків.


 

Короткий перелік розробок учасників проекту

Учасниками проекту було розроблено та впроваджено:

  • кілька конструкцій корпусів твердопаливних ракетних двигунів з органо-і вуглепластиків;
  • спеціальний формотворний пристрій з вуглепластика;
  • переднє горизонтальне оперення комерційного літака зі склопластику;
  • протипожежний балон системи локального пожежогасіння зі склопластику;
  • елементи ферми космічного корабля відкритого типу з вуглепластика.

Склад учасників

Пропонований напрямок буде виконуватися на базі трьох структурних підрозділів, які тісно співпрацюють і взаємодіють в питаннях створення і моделювання елементів конструкцій з армованих органо скло і вуглепластиків.

  1. Лабораторії кафедри інформаційних технологій і систем – провідний підрозділ;
  2. Лабораторії кафедри технологій виробництва і професійної освіти;
  3. Лабораторії кафедри фізико-технічних систем та інформатики.

Є мінімальне технічне оснащення, висококваліфікований технічний персонал.

Цільномотана, безфітінгова вуглепластикова ферма

Вуглепластикові і склопластикові фітинги

Намотані вуглепластикові і склопластикові стрижні спеціального призначення з мінімальним коефіцієнтом лінійного температурного розширення

Спеціальний вуглепластиковий формотворний пристрій, працює на зовнішній тиск, виготовлено методом намотування 

Спеціальний склопластиковий сітчастий пристрій для хімічної обробки 

Склопластикове переднє горизонтальне оперення комерційного літака, виготовлений методом намотування 

Склопластиковий елемент автоматизованої системи локального пожежогасіння

Намотані органопластикові  двигуни твердого палива


 

Основна ідея

Учасники проекту є фахівцями в галузі комп’ютерного моделювання та технології створення виробів з КМ різного призначення.

На основі накопиченого досвіду і структурно-технологічного підходу з використанням сучасних методів і принципів моделювання знайдені особливості виготовлення і процесу створення складнопрофільних елементів машин спеціального призначення з КМ, що виготовляються методом автоматизованої намотування.

Розроблений підхід дозволяє виконати моделювання та розробку виробів з КМ будь-якої складності з використанням сучасних засобів комп’ютерного моделювання та, як наслідок, використовувати найбільш надійний і автоматизований метод виготовлення виробів з КМ – метод автоматизованого намотування на спеціалізованих намотувальних верстатах.


 

Пропозиції

Учасники проекту шукають партнерів в організації наукових досліджень і проведенні дослідно-конструкторських розробок в представленому напрямку.

Накопичений досвід в області технології виробництва виробів з КМ дозволить ефективно підійти до вирішення завдань в цьому напрямку за умов чіткого планування, поетапного виконання і достатнього фінансування.

Представлений в таблиці перелік проектів може бути розширений і доповнений вашими конкретними пропозиціями в рамках напрямів наукових досліджень, обміну досвідом та організації виробництва різних виробів з композиційних матеріалів.

Таблиця 1. Перелік перспективних спільних проектів

№ п/п Назва проекту Наявний доробок Можливий результат
1 Розробка технології і виготовлення малогабаритних елементів машин з КМ Організовано випуск малих партій
  • Рекомендаціі по технології виготовлення
  • Випуск малих партій
  • Організація спільного виробництва
2 Розробка й супровід спеціалізованого намотувального обладнання та допоміжної оснастки Експериментальне обладнання власної розробки
  • Рекомендації до конструктивних елементів намотувального обладнання
  • Технічна та конструкторська документація на намотувальне обладнання
  • Виготовлення намотувального обладнання і оснастки
3 Розробка складнопрофільних цільномотаних силових каркасів виготовляються з КМ комплексний підхід до процесу розробки, автоматизація виготовлення,

окремі дослідні зразки

  • Рекомендації до розрахунку і виготовлення
  • Технологічні особливості процесу виготовлення
  • Документація на допоміжне обладнання
  • Дослідний зразок
  • Спільне виробництво
4 Розробка технології виробництва сітчастих виробів і аеродинамічних з КМ методом автоматизованої намотування Дослідні зразки
  • Рекомендації до конструктивних елементів допоміжного обладнання
  • Основні технологічні параметри процесу виготовлення
  • Виготовлення дослідного зразка
5 Розробка пропозицій з удосконалення конструкцій крил легких літальних апаратів при переході до методу автоматизованої намотування попередній аналіз
  • Пропозиції з проектування основних конструктивних елементів
  • Пропозиції щодо організації процесу виробництва
  • Дослідний зразок
6 Методи підготовки керуючих намотувальних програм для намотувальних верстатів з системою числового програмного керування основні положення розрахунку
  • Методи розрахунку переміщень робочих органів намотувального верстата
7 Розробка програмного забезпечення технологічного процесу намотування складнопрофільних елементів машин Окремі компоненти програмного забезпечення
  • Пакет прикладних програм
8 Розробка додаткового програмного забезпечення для моделювання та аналізу фізико-механічних характеристик виробів з КМ Окремі компоненти програмного забезпечення
  • Пакет прикладних програм

12.06.2017

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024