«STEM-школа – 2023»
24.3.2023
Викладачі та студенти спеціальності Середня освіта (Трудове навчання та технології) мали можливість долучитися до освітньої програми «STEM-школа – 2023».
Викладачі та студенти ознайомилися із провідним педагогічним досвідом вчителів-практиків, науковців та експертів галузі.
В Україні все більше стає популярною неформальна онлайн освіта, де прикладами є короткотривалі курси, лекції, тренінги й навіть підвищення кваліфікації. Доступними стали безкоштовні онлайн курси з різноманітних тематик та напрямків, зокрема, на освітніх платформах Prometheus, EdEra, ВУМ, Coursera та ін.
Інститут модернізації змісту освіти також пропонує якісні та актуальні тематики семінарів, курсів, освітніх програм. Із 21 лютого по 2 березня 2023 року Відділ STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» спільно із Державним закладом вищої освіти «Університет менеджменту освіти» провели навчання за освітньою програмою «STEM-школа – 2023» у дистанційному форматі. Наші здобувачі вищої освіти спеціальності «Середня освіта» освітньо-професійної програми «Трудове навчання та технології» Буренок Яна, Матлашов Едуард, Холодова Владислава та викладачі кафедри Бурдун Віктор і Абрамова Оксана долучилися до навчання, успішно засвоїли програму курсу, склали підсумковий тест та отримали сертифікати, що засвідчили підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності слухачів курсу.
Таке навчання сприяє готовності студентів до педагогічної діяльності в умовах реалізації Державного стандарту загальної середньої освіти, Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». Слухачі ознайомилися із питаннями науково-теоретичних аспектів щодо розвитку напрямів STEM-освіти, формування і розвитку навичок системного аналізу результатів власної інноваційної діяльності, знаходження оптимальних шляхів для розв’язання проблем створення сучасного STEM-середовища, ознайомилися з концептуальними засадами розвитку STEM-освіти в Україні, станом її впровадження, стратегією та перспективами; вивчали методичні засади організації освітнього процесу з питань STEM-освіти; досліджували ціннісно-компетентністні підходи розвитку професійної діяльності STEM-педагога тощо.
14 березня 2023 р. відбулося засідання предметної комісії з визнання результатів навчання, здобутих у неформальній освіті. До складу предметної комісії увійшли: гарант освітньо-професійної програми другого рівня вищої освіти, зав. кафедри кандидат педагогічних наук, доцент Бурдун В.В.; гарант освітньо-професійної програми першого рівня вищої освіти, кандидатка технічних наук, доцентка кафедри Ревякіна О.О.; кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри Скібіна О.В.; кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри Абрамова О.В., заступниця директора ІТОТТ, ст. викладачка кафедри ТВіПО Бикадорова Н.О.
На засіданні предметної комісії були присутні здобувачі вищої освіти, які подали заяви згідно процедури про визнання результатів навчання, здобутих у неформальній та інформальній освіті.
Викладачі та здобувачі освіти обговорили програму навчання, окреслили актуальність вивчення розглянутих питань у галузі технологічної освіти.
За результатами співбесіди зі здобувачами вищої освіти комісією було прийнято рішення про визнання результатів навчання і зарахування складових освітніх компонентів обсягом 1 кредит ЄКТС з оцінкою 20 балів:
- Матлашову Едуарду в освітньому компоненті «Сучасні освітні технології в технологічній освіті» у 6 семестрі;
- Холодовій Владиславі в освітньому компоненті «Теорія та методика трудового навчання» у 8 семестрі;
- Буренок Яні в освітньому компоненті «Організація освітнього процесу в закладах позашкільної освіти» у 2 семестрі магістратури.
Визнання результатів неформального навчання здійснюється на основі принципів: добровільності; неупередженості; об’єктивності; рівності; доступності; достовірності та легітимності; прозорості.
23 березня 2023 року на засіданні кафедри ТВіПО було прийняте рішення про затвердження результатів роботи комісії. Викладачами було наголошено на необхідності підтримувати практику самостійного навчання за допомогою різних онлайн-ресурсів і надалі, а також на необхідності систематично інформувати здобувачів вищої освіти про можливості освітніх онлайн-платформ.
В умовах сьогодення, формати дистанційних курсів є оптимальним варіантом ознайомлення із провідним педагогічним досвідом вчителів, професіоналів-практиків, науковців та експертів галузі, такі курси відкривають широкі можливості професійного розвитку для здобувачів освіти та викладачів.