Зустріч керівників відділів із внутрішніми стейкголдерами
2.2.2023
30 січня відбулася зустріч керівників відділів університету з внутрішніми стейкголдерами: гарантами освітніх програм, здобувачами вищої освіти і викладачами.
Метою зустрічі була координація спільних зусиль учасників освітнього процесу в напрямі вдосконалення освітніх програм, ефективної реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
До зустрічі долучилися ректор університету Олена Караман, проректори з науково-педагогічної роботи Ярослава Юрків, Анатолій Жучок.
Ректор Олена Караман наголосила на тому, що освітні програми, за якими університет здійснює підготовку здобувачів вищої освіти, мають відповідати вимогам зовнішнього оцінювання, зокрема критеріям оцінки якості освітньої програми, розробленим НАЗЯВО.
Проректор з науково-педагогічної роботи Анатолій Жучок ознайомив учасників зустрічі з нормативними документами, які регламентують дотримання принципу академічної доброчесності в університеті (Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу, процедури дотримання академічної доброчесності); із програмним забезпеченням, яке використовується в університеті для перевірки на плагіат кваліфікаційних робіт та інших видів наукового і навчального доробку учасників освітнього процесу.
В. о. директора бібліотеки Марія Починкова зазначила, що університетська Школа академічної доброчесності відновить свою роботу з квітня 2023 р. До вересня минулого року навчання в цій школі пройшли більшість викладачів і здобувачів-старшокурсників. В університеті наявний доступ до міжнародних інформаційних ресурсів та баз даних, цілодобово працює репозиторій, укладено угоди з бібліотеками міст, у яких розташовані три локації університету (Полтава, Лубни, Миргород), завдяки чому наші здобувачі отримали доступ до книжкових фондів цих бібліотек.
Про розміщення інформації щодо організації та змісту освітнього процесу на сайті університету; надання здобувачам доступу до інформаційних ресурсів, зокрема до робочих програм освітніх компонентів та силабусів, інших навчально-методичних матеріалів; систему перегляду та оцінювання змісту ОК; процедури перескладання освітнього компонента, оскарження результатів семестрового контролю здобувача вищої освіти, визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах освіти та в неформальній освіти йшлося у виступі в. о. завідувача навчального відділу Валентини Лєснової.
Начальник відділу міжнародних зв’язків Ірина Мигович надала інформацію щодо реалізації програм міжнародної академічної мобільності, стимулювання й підтримки міжнародних академічних проєктів.
У центрі уваги начальника відділу кадрів Віти Никитенко була процедура проведення конкурсного відбору на посаду науково-педагогічного працівника та система заохочення викладачів за досягнення в науковій та освітній діяльності.
В. о. завідувача відділу управління якістю освітньої діяльності Маргарита Кравченко підкреслила, що за здійснення процесів і процедур внутрішнього забезпечення якості освіти в університеті відповідають відділи, повноваження і відповідальність яких чітко прописана в Положенні про внутрішнє забезпечення якості освіти. Від їхньої злагодженої роботи залежить рівень якості освітньої діяльності університету. Водночас велику роль відіграють інші внутрішні і зовнішні стейкголдери, які на різних етапах беруть участь у процедурі оцінки якості освітньої програми та внесенні змін до неї. Відповідно до Положення про опитування здобувачів вищої освіти, випускників і роботодавців, в університеті проводять анонімне анкетування, результати якого оприлюднюють на сайті, обговорюють на засіданнях кафедр. Пропозиції респондентів ураховують при перегляді ОП. Академічна спільнота університету залучена до періодичного перегляду процедур забезпечення якості освіти. Отже, положення і процедури, що регулюють права та обов’язки всіх учасників освітнього процесу, є чіткими, зрозумілими, прозорими та доступними.
Прозорість і публічність інформації, розміщеної на сайті університету відзначив, також в. о. начальника Центру інформаційних технологій Микола Семенов.
Про зв’язки університету з випускниками, типові траєкторії їхнього працевлаштування й методи збирання інформації щодо кар’єрного шляху розповіла керівник Центру розвитку кар’єри Валентина Вовк.
Антон Назмієв повідомив, із якими проблемами у сфері життєдіяльності, зокрема психічного здоров’я, найчастіше стикаються здобувачі, які заходи вживає психологічна служба університету з метою вирішення цих проблем.
З механізмами соціальної підтримки здобувачів вищої освіти, зокрема підтримки осіб з особливими потребами, ознайомила завідувач сектору соціальної служби Ганна Серік.
Надана керівниками відділів інформація викликала багато запитань у гарантів, здобувачів і викладачів, подекуди навіть дискусії.
Учасники зустрічі відзначили її конструктивність і продуктивність, висловили побажання й надалі практикувати такий формат, подякували за технічний супровід заступнику завідувача відділу управління якістю освітньої діяльності Максиму Сайбекову.
Відділ управління якістю освітньої діяльності