Лекція-бесіда про академічну доброчесність
22.12.2021
Кафедра української мови провела лекцію-бесіду про академічну доброчесність.
21 грудня 2021 року доцентка кафедри української мови Галина Барилова провела лекцію-бесіду про академічну доброчесність для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітніх програм «Українська мова і література» та «Українська мова і література. Мова і література (англійська)» спеціальності 014.01 Середня освіта. Українська мова і література.
Відповідальна за дотримання правил академічної доброчесності Галина Барилова наголосила: «Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів і визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової і творчої діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання й наукових та творчих досягнень».
Під час лекції здобувачі вищої освіти опрацювали й проаналізували основні вимоги Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», яке доступне широкому загалу користувачів на сайті університету. Відповідно до Положення передбачено вимоги дотримання академічної доброчесності науково-педагогічними, науковими й педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти.
Викладачка зазначила, що одним з напрямів діяльності здобувачів вищої освіти є науково-дослідна робота, яка має бути презентована у вигляді завершених продуктів – курсових, магістерських робіт, реалізованих проєктів, зокрема й результатами педагогічної практики, конкурсних наукових робіт, статей, тез тощо, а також виконаних завдань під час самостійної роботи й у підготовці до практичних занять. Лекторка зосередила увагу здобувачів вищої освіти на дотриманні правил академічної доброчесності під час підготовки до практичних занять і усних виступів на наукові теми на науково-практичних конференціях різного рівня, семінарах, круглих столах тощо та під час написання наукових робіт різних жанрів.
Здобувачам освіти для обговорення було запропоновано обговорити низку питань: що таке доброчесність? що вони знають про академічну доброчесність? які існують порушення академічної доброчесності? що таке плагіат і які його види вони знають? та ін.
Студентська спільнота висловила свої думки з проблемних питань. «Майбутнім учителям-словесникам треба бути самостійними, креативними, уміти критично мислити, відповідати за свої вчинки та дії», – звернула увагу присутніх Юлія Буданцева. Здобувачка вищої освіти Анастасія Беспала зазначила: «Дотримання академдоброчесності – актуальна проблема сьогодення, якій треба приділяти увагу, починаючи уже зі школи, адже плагіат може нашкодити й навчанню, і репутації».
За інформацією кафедри української мови