Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Всеукраїнська науково-практична конференція

Відбулась V Всеукраїнська науково-практична конференція «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики  в умовах реформування  освітньої системи в Україні».

10 листопада 2021 року  в ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (м. Старобільськ) відбулася V Всеукраїнська науково-практична конференція «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики  в умовах реформування  освітньої системи в Україні», ініціатором проведення якої стала кафедра філологічних дисциплін навчально-наукового інституту педагогіки і психології.

Співорганізаторами конференції стали Бердянський державний педагогічний університет, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. Участь у конференції в онлайн режимі взяли науковці, викладачі закладів вищої освіти, учителі шкіл, працівники дошкільних освітніх закладів, аспіранти, магістранти (усього 77 осіб), які здійснили обмін результатами наукових і практичних досліджень.

З вітальними словами до учасників заходу на початку конференції звернулися кандидат філолоічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи Дмитро Ужченко та доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Леонід Ваховський. Модератором конференції стала завідувачка кафедри філологічних дисциплін, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Мордовцева, яка розповіла про особливості функціонування університету в сучасній ситуації, історію й здобутки кафедри. Побажала успішної роботи всім учасникам кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови, літератури та методики навчання Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка  Світлана Цінько.

Пленарне засідання було розпочато з доповіді доктора педагогічних наук, старшого наукового співробітника, головного наукового співробітників відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України Таміли Яценко про труднощі й успіхи у процесі створення нового варіанту шкільної програми з української літератури, структуру та зміст підручника літератури для 5 класу Нової української школи.

Методи педагогічної діагностики (з досвіду італійського Реджіо-підходу) і значущість документування дитячого мовлення розкрила доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Катерина Крутій.

Доктор філологічних наук, доцент, професор кафедри фахових методик і технологій початкової освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника  Тетяна Качак поділилася досвідом застосування  інтегрованого підходу в літературній освіті студентів спеціальності «Початкова освіта».

У доповіді доктора філологічних наук, професора, професора кафедри філологічних дисциплін ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Віталіни Кизилової була розкрита специфіка  репрезентації образу Батьківщини у творах  для дітей та юнацтва (за програмами НУШ).

Олеся Слижук –  кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української літератури Запорізького національного університету повідомила  про необхідність та особливості інтеграції інфомедійної грамотності у процес навчання української літератури в 5-6 класах Нової української школи.

Роздумами про мовленнєві жанри в мовній освіті НУШ як перспективу реалізації риторичного аспекту української мови поділився  доктор педагогічних наук, доцент,  професор кафедри української мови та славістики Бердянського державного педагогічного університету Володимир Нищета.

Доповідь доктора педагогічних наук, доцента, професора кафедри освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Світлани Васильєвої була присвячена розкриттю практичного досвіду формування soft skills у студентів педагогічного ЗВО.

Практикою використання інтернет-ресурсів в освітньому процесі сучасної школи поділилась спеціаліст вищої категорії, викладач педагогіки Харківського педагогічного фахового коледжу Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради Потапова Наталія.

Робота в межах секційних засідань проходила в дистанційному форматі за такими напрямами: концептуальні засади мовно-літературної підготовки в закладах освіти: перезавантаження, регенерування, зміна норм, визначення пріоритетів; філологічна освіта й наука в університетах: виклики сучасності, основні завдання; проблеми розробки нових моделей підручників і посібників, підготовки нової методичної літератури в контексті видавничої політики в Україні; українська література для і про дітей у світовому історико-культурному контексті; сучасні комунікаційні технології і проблеми формування українського національного інформаційного простору тощо.

За підсумками роботи конференції підготовлено до видання збірник ,,Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки”, що є фаховим науковим виданням України категорії Б.

Робота на конференції була насиченою, плідною, цікавою, конструктивною. Вона сприяла визначенню перспективних напрямів підвищення якості навчання дітей дошкільного віку, учнів загальноосвітніх шкіл і студентів, встановленню більш тісних відносин між вишами, загальноосвітніми і дошкільними закладами України.

Колектив кафедри філологічних дисциплін висловлює слова щирої вдячності усім учасникам заходу за цікаві змістовні доповіді, конструктивний діалог, дружню творчу атмосферу конференції, створену спільними зусиллями! Сподіваємося на подальшу наукову й навчально-методичну комунікацію та спільні проєкти.

 За інформацією кафедри філологічних дисциплін

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024