Майстер-класи для майбутніх педагогів
19.2.2021
Кафедра педагогіки провела серію майстер-класів для майбутніх педагогів присвячену 100-річчю університету.
Реалії та виклики сьогодення ставлять нові задачі перед освітньою системою в цілому, і перед Новою українською школою зокрема. Учитель НУШ повинен уміти створити сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу школярів, організувати навчальний процес на засадах індивідуалізації, з урахуванням останніх освітніх інновацій. Сучасний учитель – це, перш за все, дослідник, який володіє навичками здійснення наукового аналізу актуальних освітніх проблем і на його основі впроваджує педагогічну інноватику в професійно організований процес соціалізації учнівської молоді з урахуванням її потреб та інтересів і відповідно до вимог суспільства й соціокультурної ситуації розвитку.
З метою підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей до проведення наукових досліджень у майбутній професійній діяльності та формування їх дослідницької компетентності як передумови фахової підготовки учителя НУШ та з метою активізації студентства до самостійної науково-пошукової роботи кафедра педагогіки ініціювала й провела серію майстер-класів для здобувачів освіти ,,Я – молодий науковець-шевченківець. До заходів долучилися студенти 2-3 курсів НН ІІМВСПН (спеціальність ,,Середня освіта (Історія та правознавство)ˮ) та НН ІТОТТ (спеціальності ,,Середня освіта (Трудове навчання та технології)ˮ, ,,Професійна освіта (Транспорт)ˮ, ,,Професійна освіта (Харчові технології)ˮ) та студенти ФПН ( спеціальності ,,Середня освіта. Біологія та здоров’я людиниˮ, ,,Середня освіта. Географіяˮ) – керівник майстер-класів – доцент кафедри педагогіки Оксана Алексєєва; НН ІФВіС (спеціальність ,,Середня освіта. Фізична культураˮ) – керівник – доцент кафедри педагогіки Інна Курліщук та НН ІФМІТ (спеціальність ,,Середня освіта (Математика)ˮ) – керівник – доцент кафедри педагогіки Ірина Павленко.
У ході заходів відбулося ознайомлення студентів з актуальними педагогічними проблемами та принципами наукового підходу до їх вирішення; удосконалення загально-навчальних умінь з опрацювання та вивчення літературних педагогічних першоджерел; озброєння здобувачів вищої освіти знаннями та вміннями з основ проведення наукового дослідження; формування умінь і навичок використання дослідницьких методів для вирішення практичних освітніх задач.
Студенти отримали можливість ознайомитися з новинками педагогічної літератури і попрактикуватися у створенні джерельних баз у вигляді картотеки QR–кодів, дослідили сучасні методики вивчення особистості школяра й класу, поділилися власними розробками анкет, орієнтованими на вивчення різних аспектів сучасного освітнього процесу НУШ.
Безсумнівно, здобуті знання стануть у нагоді студентам ЛНУ імені Тараса Шевченка в організації самостійної наукової роботи, мотивуватимуть їх до наукового-дослідної діяльності, сприятимуть самостійності мислення, науковій доброчесності, розвиватимуть креативний потенціал.
За матеріалами кафедри педагогіки НН ІПП