Підсумки науково-дослідної роботи в НН ІПП
1.2.2021
29 cічня в НН ІПП відбулося планове засідання вченої ради, на якому було заслухано й обговорено результати науково-дослідної роботи кафедр за 2020 рік.
Заступник директора з наукової роботи проф. Кизилова В. В. наголосила, що діяльність науково-педагогічного колективу в 2020 році була спрямована на удосконалення науково-дослідної роботи, збереження й підвищення показників якісного кадрового складу, інтеграцію наукових досліджень та освітньої діяльності. Наукова робота колективів була кафедр зумовлена специфікою карантинних обмежень, що, з одного боку, обмежувало традиційну наукову комунікацію, з іншого, ‒ оптимізувало пошуки нових форм наукової діяльності, розширило можливості застосування інноваційних комунікаційних технологій в освітньо-науковій сфері загалом і колективах кафедр НН ІПП зокрема. Це знайшло відображення у проміжних (1, 2, 3 етап карантину) звітах та загальних річних кафедральних звітах за наукову роботу. Кожна кафедра має комплексну тему наукових досліджень, в межах якої здійснюється наукова робота викладачів та студентів.
В навчально-науковому інституті педагогіки і психології протягом 2020 року захищено 8 дисертацій: 5 – кафедра соціальної педагогіки, 2 – кафедра дошкільної та початкової освіти, 1 – кафедра педагогіки.
Отримано охоронні документи на об’єкти права інтелектуальної власності монографії Кизилова В. Динаміка української літературної прозової казки. Київ : Талком, 2020. 211 с.
Проведено 1 міжнародну (кафедра соціальної педагогіки), 6 всеукраїнських (2 – кафедра соціальної педагогіки і кафедра педагогіки; 3 – кафедра філологічних дисциплін, 1 – кафедра дошкільної та початкової освіти); 1 регіональна (кафедра педагогіки) наукові та науково-практичні конференції; 1 всеукраїнський (кафедра психології), 10 регіональних (2 – кафедра соціальної педагогіки, 1 – кафедра психології, 7 – кафедра спеціальної та інклюзивної освіти) тренінгів та семінарів.
Викладачі ННІПП у 2020 році брали активну участь у наукових заходах різних рівнів в інших закладах вищої освіти та за кордоном, зокрема:
- 102 учасника міжнародних конференцій;
- 51 учасник всеукраїнських конференцій;
- 3 ‒ регіональних конференцій та семінарів.
Науковцями (викдадачами та аспірантами) навчально-наукового інституту педагогіки і психології опубліковано 342 наукових праці, з них монографій / розділів колективних монографій – 7 (кафедра дошкільної та початкової освіти – 1, кафедра соціальної педагогіки – 1, кафедра філологічних дисциплін – 2, кафедра педагогіки – 3), 10 навчальних та навчально-методичних посібники (3 – каф. ДПО, 1 – психології, 3 – каф. спец. та інклюзивн. освіти, 1 – кафедра педагогіки, 2 – соціальної педагогіки), 54 статті у журналах, зареєстрованих в авторитетних науковометричнихбазах (14 – кафедра дошкільної та початкової освіти, 13 – кафедра філологічних дисциплін, 2 – кафедра психології, 13 – кафедра педагогіки, 1 – кафедра психології, 12 – кафедра соціальної педагогіки), 45 публікацій у зарубіжних виданнях без імпакт-фактора (2 – кафедра ДПО, 9 – кафедра філол. дисциплін, 6 – кафедра психології, 2 – кафедра спеціальної та інклюзивної освіти, 17 – кафедра педагогіки, 9 – кафедра соціальної педагогіки), 151 стаття у вітчизняних виданнях (15 – каф. ДПО, 62 – каф. філол. дисциплін, 9 – кафедра психології, 8 – кафедра спеціальної та інклюзивної освіти, 18 – кафедра педагогіки, 39 – соціальної педагогіки); 75 тез (28 – каф. ДПО, 8 – каф. філол. дисциплін, 8 – кафедра психології, 3 – кафедра спеціальної та інклюзивної освіти, 19 – кафедра педагогіки, 9 – соціальної педагогіки). За кількістю публікацій наш інститут посів перше місце в рейтингу університету.
Викладачі НН ІПП протягом 2020 року здійснювали керівництво науково-дослідною роботою студентів. Було опубліковано статей: по кафедрі дошкільної та початкової освіти ‒ 105; філологічних дисциплін ‒ 99; психології ‒ 44; педагогіки ‒ 28; спеціальної та інклюзивної освіти ‒ 24; соціальної педагогіки ‒ 63.
Студенти НН ІПП брали участь у всеукраїнських конкурсах та олімпіадах. У VІII Всеукраїнському дистанційному конкурсі студентських та учнівських наукових робіт із соціальної педагогіки/соціальної роботи (2020) Кременчуцька Дар’я посіла II місце із соціальної педагогіки/соціальної роботи (2020) у номінації «Соціальні проєкти». Науковий керівник – доц. Литвинова Н. А. Кулаковська Богдана ‒ 1 місце у номінації «Наукові роботи на соціальну тематику, категорія «Заклади вищої освіти ІІІ-ІV рівня акредитації. Науковий керівник – доц. Отрощенко Н. А.
Каменюка Людмила увійшла у фінал Всеукраїнського конкурсу «Від освіти до кар’єри» на кращий план уроку/групової консультації щодо вибору освітньої та кар’єрної траєкторії. Науковий керівник – доц. Отрощенко Н. А.
Борисенко Карина, студентка 4 курсу спеціальності «Дошкільна освіта», посіла 3 місце в 2 етапі конкурсу студентських наукових робіт. Наук. кер. – доц. Бадер С. О.
За підсумками науково-дослідної роботи кафедра соціальної педагогіки посіла перше місце в рейтингу досягнень психолого-педагогічних кафедр університету. Кафедра філологічних дисциплін посіла перше місце в рейтингу досягнень філологічних кафедр університету.
В індивідуальному рейтингу досягнень докторів наук, професорів психолого-педагогічних кафедр перше місце посіла Караман О. Л. (765 балів). Назмієв А. О. посів перше місце в рейтингу досягнень викладачів та асистентів психолого-педагогічних кафедр (193 бали).
Наукова робота в НН ІПП носить системний різноспрямований характер. Відзначено збільшення кількості захистів дисертаційних праць викладачами інституту, що посилює якісний склад, публікацій в журналах (українських і закордонних), зареєстрованих в авторитетних базах даних, активність викладачів щодо участі в міжнародних наукових заходах, урізноманітнення форм наукової роботи, що пов’язане з карантинними обмеженнями.
На засіданні було обговорено завдання й накреслено перспективи наукової роботи на 2021 рік. Прийнято рішення звернути увагу завідувачів кафедр на рейтинг викладачів, що мають стабільно низькі рейтингові показники, враховувати ці показники при подальшому укладанні контрактів із науково-педагогічними працівниками; звернути увагу на подальшу корекцію напрямів наукової роботи кафедр, пов’язаних із карантинними обмеженнями; порушити клопотання перед вченою радою університету щодо коригування рейтингових показників наукової роботи.