Науково-дослідна практика магістрантів на кафедрі української мови
6.5.2020
Магістранти кафедри української мови проходять науково-дослідну практику в дистанційному режимі.
Для магістрантів першого року навчання спеціальності 014 „Середня освіта. Українська мова і література” на кафедрі української мови організовано проходження науково-дослідної виробничої практики в дистанційному режимі з метою запобігання поширення коронавірусної інфекції COVID-19. Цей вид діяльності є обов’язковим компонентом освітньої програми підготовки магістрів.
Відповідно до графіку освітнього процесу практика триває два тижні. Керує практикою досвідчений викладач і науковець – кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка” Оксана Клєщова.
На кафедрі української мови практику проходять 6 магістрантів заочної форми навчання. Тематика їхніх наукових досліджень різновекторна, однак кожен з них розуміє, з чим має справу.
Так, магістрант Андрій Верховод досліджує інтерактивні форми ділового спілкування, зокрема семінари і вебінари. „Тема дослідження є актуальною, оскільки в сучасному українському суспільстві набули поширення такі форми ділового спілкування, як семінар і вебінар, однак у науковій літературі недостатньо проаналізовані умови й засоби їх проведення, не визначені особливості цих інтерактивних форм спілкування”, – говорить Андрій.
Над проблемою зіставного аналізу мовного коду в друкованих та електронних публіцистичних текстах ХХІ століття працює магістрант Андрій Горячкін. Він зазначив, що на першому етапі роботи йому необхідно буде виконати такі завдання: проаналізувати стан дослідження визначеної проблеми в науковій літературі, з’ясувати поняття мовного коду й зіставити способи його репрезентації в публіцистичних текстах як друкованих, так і електронних.
Магістрант Андрій Проскуряков вирішив вивчати мовностилістичні особливості пісенних текстів гурту „Бумбокс”. Він впевнений, що нині інтенсивно розвивається українська музична індустрія, вона видає якісний продукт. В основі пісенної творчості, звичайно, лежить текст. „Одним з улюблених є гурт „Бумбокс”, автором та виконавцем пісень якого є мій тезка Андрій Хливнюк. Українські тексти пісенного жанру є важливим складником національної поетичної творчості. З мовного погляду пісенні тексти практично не введені в обіг лінгвостилістичних досліджень, а тому фактично не вписані в контекст історії української літературної мови початку ХХІ ст. Над цим працюватиму я”, – зізнається Андрій.
Магістрантка Марина Чумакова опановує лінгвометодичні технології мовленнєвого розвитку учнів на уроках української мови. Вона поділилася планами своєї роботи: „Мета моєї магістерської роботи передбачатиме визначення й аналіз теоретико-практичних засад упровадження технологічного підходу до мовленнєвого розвитку учнів та розроблення власних лінгвометодичних технологій теоретичного й практичного розвитку мовлення учнів на уроках української мови, що дасть можливість впровадження запропонованих технологій під час навчання в школі”.
Магістрантка Вікторія Юхненко робить спробу визначити засоби реалізації комунікативних стратегій в офіційно-діловому дискурсі. „Сподіваюся під час практики визначити наукові засади реалізації комунікативних стратегій в офіційно-діловому дискурсі й проаналізувати відповідні комунікативні ситуації. Ставлю собі за мету з’ясувати ключові структурні й класифікаційні ознаки комунікативних стратегій і тактик , а також визначити роль вербальних і невербальних засобів офіційно-ділового спілкування” – поділилася планами Вікторія.
За результатами практики магістранти мають подати керівникові укладений список наукових праць з проблеми магістерського дослідження, звіт про апробацію матеріалів, упорядковану структуру (зміст), вступний розділ і робочий варіант першого розділу магістерської роботи.
Бажаємо магістрантам вдалого виконання завдань практики і подальших наукових звершень.
За інформацією кафедри української мови