Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Напрямки роботи НН ІПП

З початком карантину НН ІПП розробив детальний план роботи інституту, кафедр, для викладачів і студентів.

Так, із початком карантину навчально-науковий інститут педагогіки і психології розробив детальний план роботи інституту, кафедр, викладачів і студентів відповідно до основних трьох напрямів роботи університету: навчально-методичної, наукової та соціально-гуманітарної.

На підставі звітів директорату і кафедр представляємо проміжні результати роботи НН ІПП під час карантину, умовно розділяючи його на дві частини:

  1. 1) навчально-методична та соціально-гуманітарна робота;
  2. 2) наукова робота.

Так, відповідно до наказу 39-ОД від 16.03.2020 р. про запобіжні заходи поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, директоратом, були внесені зміни в організацію освітнього процесу, що стало певним викликом для НН ІПП та всього університету. Кафедри інституту під час карантину змушені були організувати навчально-методичну діяльність у віддаленому доступі, зокрема, працювати за дистанційними технологіями на освітньому порталі.

За словами заступника директора з навчальної роботи О. Цалапової, станом на 15.04.2020 р. викладачами повністю забезпечено потижневий контент дисциплін, що передбачені навчальний планом; своєчасно здійснюється контроль за результатами навчання; оприлюднюються результати виконання всіх видів робіт на сайті; в оф- та онлайн-режимах організовано консультування. Для організації діалогу зі студентами задіяні сайти інституту, випускових кафедр (спеціальностей та освітніх програм) та потенціал кураторів у месенжерах (Facebook, Viber, WhatsApp, Telegram), групи в соціальних мережах (Facebook та Instagram), проводяться консультації з навчальних дисциплін на платформі ZOOM.

Методична робота викладачів інституту відбувається відповідно до кафедрального планування: підготовка й видання методичних рекомендацій і посібників, участь у вебінарах, тренінгах, майстер-класах, онлайн-курсах тощо.

Завідувачі кафедр НН ІПП взяли активну участь у процесі обговорення проєктів нових шаблонів навчальних програм за освітніми ступенями магістра й бакалавра на 2020-2021 н.р. Завершується робота над розробкою силабусів дисциплін вільного вибору для здобувачів освітнього рівня магістра, до якої долучалися усі кафедри інституту педагогіки і психології. Тематика дисциплін вільного вибору відповідає сучасним освітнім тенденціям та міждисциплінарним підходам до змісту й технологій навчання: «SoftSkills сучасного фахівця» (кафедра педагогіки), «Соціальне проєктування», «Іміджелогія», «Кар’єра та лідерство» (кафедра соціальної педагогіки), «Мовленнєва компетенція в професійній діяльності», «Засоби навчання в структурі компетентісного уроку» (кафедра філологічних дисциплін), «Моделі взаємодії закладів освіти в роботі з дітьми з порушеннями мовлення», «Деонтологія в професійній діяльності корекційного педагога» (кафедра дефектології та психологічної корекції), «Дизайн мислення», «Педагогіка партнерства», «Інтегроване навчання» (кафедра дошкільної та початкової освіти), «Психологія професійних відносин та тимбілдінг», «Психологія адаптації та життєстійкості особистості» (кафедра психології) та ін.

Директор НН ІПП О. Караман та заступник директора з навчальної роботи О. Цалапова також взяли участь в обговоренні проєктів процедур забезпечення якості освітньої діяльності в університеті, зокрема, Процедури формування переліку дисциплін вільного вибору, Процедури підсумкової атестації здобувачів вищої освіти, Процедури підсумкової атестації здобувачів вищої освіти, Процедури видачі дипломів та дипломів з відзнакою, Процедури організації практики, Процедури розробленні й затвердження освітньої програми тощо.

Ведеться робота з підготовки до підсумкової атестації випускників за освітнім ступенем бакалавра (літо, 2020). Згідно з дорожньою картою організації освітнього процесу в 2019–2020 н. р. до навчального відділу університету підготовлено пакет документів до ПА, уточнено графік проведення підсумкової атестації; випусковими кафедрами подано до директорату інституту усі необхідні матеріали. Зважаючи на можливість продовження карантинних заходів, розпочато роботу над пошуком адекватних форм проведення підсумкової атестації у віддаленому доступі.

З метою завершення навчання, виконання навчального плану й допуску до підсумкової атестації були проведені позачергові засідання випускових кафедр і заслухано питання про внесення змін до програми практик в аспекті можливості їх проходження в дистанційному режимі. Відповідно до прийнятих рішень відновлено дії наказів про проходження виробничих практик студентами випускних курсів освітнього ступеня бакалавра спеціальностей НН ІПП у віддаленому доступі. Терміни проходження решти практик залишаються без змін, згідно з раніше затвердженим графіком проходження практик, але зі змінами у програмах. Відповідно до програмових змін була розроблена і розіслана на електронні пошти студентів Інструкція з техніки безпеки для студентів, які направляються для проходження практики (навчальної/виробничої) у віддаленому доступі.

Випусковими кафедрами НН ІПП завершено роботу над розробкою програм фахових вступних випробувань зі спеціальностей інституту; наразі продовжується процес розміщення тестів вступних випробувань в електронний університет ЛНУ.УКР.

Соціально-гуманітарна робота в НН ІПП з 16 березня 2020 року по теперішній час також проводиться з дотриманням умов карантину. Координатором цього напряму роботи є заступник директора В. Пушко. Викладачі (академічні куратори) працюють зі студентами, що перебувають удома, шляхом використання технологій та засобів дистанційної комунікації: мобільний телефон, за допомогою якого  організовують групи в соціальних мережах, мобільних додатках (Facebook, Skype, Twitter, Instagram, Viber), а також електронна пошта. Спільна робота викладачів та представників органів студентського самоврядування скоординована через платформу ZOOM та освітній портал ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». Першочерговим завданням стала координація спільних дій студдиректорату, студентської ради, старост академічних груп та кураторів щодо навчання на освітньому порталі в умовах карантину. Усі старости налагодили зв’язок з кожною кафедрою, де викладаються дисципліни певного курсу; отримують інформацію щодо роботи з матеріалами навчально-методичних комплектів, перевірки та оцінювання  завдань студентів групи.

Варто відзначити чіткі, упорядковані дії керівництва  директорату НН ІПП, здійснені в цьому напрямку.

  1. 1. 11.04.20 студенти 4 курсу спеціальності «Початкове навчання» взяли участь в режимі онлайн у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики в умовах реформування освітньої системи в Україні».
  2. 2. Борисенко Карина, студентка спеціальності «Дошкільна освіта», взяла участь у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу наукових робіт (м. Бердянськ), де посіла ІІІ місце.
  3. 3. 13.04.20 р. на платформі ZOOM було проведено організаційні збори студентського директорату та старост академічних груп з питань організації освітньої, наукової та соціально-гуманітарної роботи.
  4. 4. Студенти різних спеціальностей під керівництвом викладачів взяли участь у Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Мова й література в проекції різних наукових парадигм» та подали статті до друку у збірнику матеріалів конференції.
  5. 5. Студентська рада гуртожитку підтримує санітарно-гігієнічний стан кімнат, душових та кухні.
  6. 6. Продовжується робота щодо подання інформації на офіційну сторінку ЛНУ імені Тараса Шевченка (привітання з днем народження ІПП, участь в конкурсі наукових робіт, профорієнтаційна робота та ін.).
  7. 7. Задля підтримки корпоративного духу було організовано привітання інституту з днем народження в соціальних мережах, розсилку вітальних листівок викладачам та співробітникам інституту, а також організовано наживо вітання ветеранів інституту з 45- річчям його заснування.
  8. 8. У зв’язку з неможливістю виїздів у загальноосвітні школи, коледжі, ліцеї, рекламно-профорієнтаційна робота в ІПП здійснюється на основі використання всіх можливих ресурсів шляхом розміщення профорієнтаційних відеороліків, рекламної продукції в соціальних мережах (YouTube, Instagram, Facebook).
  9. 9. У березні розроблено програму «Соціально-психологічна підтримка здобувачів вищої освіти ЛНУ імені Тараса Шевченка» та дорожню карту щодо реалізації цієї програми в університеті.
  10. 10. Після трьохтижневого карантину було проведено опитування студентів НН ІПП щодо їх навчання у віддаленому доступі. Аналіз результатів дає можливість констатувати наступне: 95% студентів вважають читання лекцій, консультування, проведення практичних занять через системи Skype, Zoom та роботу на освітньому порталі продуктивними, але бажають швидше повернутися на стаціонарне навчання (сумують за друзями, викладачами, цікавим студентським життям та ін.)
  11. 11. Організаційна робота в НН ІПП спрямована на швидке реагування та вирішення поточних проблем студентів і викладачів щодо подолання ризиків в організації освітньо-виховного процесу (надання консультацій, довідок, видача дипломів, координація роботи старост академічних груп, кураторів та ін.).

Отже, не зважаючи на карантин, життя викладачів і студентів НН ІПП є цікавим, змістовним і насиченим, здійснюється на основі ретельного планування, а тому вже має значні результати з усіх напрямів діяльності університету – навчально-методичної, наукової, соціально-гуманітарної. Результати наукової роботи НН ІПП будуть представлені в окремій публікації.

За інформацією навчально-наукового
інституту педагогіки і психології

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024