Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Наукові досягнення НН ІПП

Наукові конференції, збірники, статті, монографії, дисертації, перемоги в конкурсах та багато іншого – такою насиченою виявилася наукова робота в навчально-науковому інституті педагогіки і психології під час карантину.

З першого дня карантину наукова робота була визначена одним з пріоритетних напрямів роботи НН ІПП. Кафедри й викладачі спільно з науковим сектором органів студентського самоврядування розробила чіткий план наукової роботи інституту, кафедр, викладачів, студентів. Сьогодні представляємо результати наукової роботи викладачів і студентів, які можна узагальнити за декількома напрямами.

1. Проведення наукових, науково-практичних конференцій.

Кафедра філологічних дисциплін. ІV Всеукраїнська науково-практична конференція «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики в умовах реформування освітньої системи в Україні», Старобільськ, 10 квітня (детально про захід).

ХІ Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Мова й література в проекції різних наукових парадигм», Старобільськ, 9 квітня (детально про захід).

Кафедра дошкільної та початкової освіти. Всеукраїнська науково-практична конференція «Підготовка фахівців дошкільної та початкової освіти в умовах освітніх інновацій» (співорганізатори ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», Київський університет імені Бориса Грінченка, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет, МОН України), Старобільськ, 7 квітня.

2. Упорядкування збірників наукових праць:

Кафедра соціальної педагогіки. Підготовлено до друку збірник «Науковий пошук молодих дослідників», №1, № 2, 2020; журнал «Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка (педагогічні науки)» № 1(332), 2020.

Кафедра педагогіки. Здано в друк журнал «Освіта та педагогічна наука» («Education and Pedagogical Sciences»), № 3 (172), 2019.

Кафедра філологічних дисциплін. Збірники наукових праць «Мова й література в проекції різних наукових парадигм:матеріали ХІ всеукраїнської науково-практичної конференції» (Старобільськ, 2020); «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики в умовах реформування освітньої системи в Україні».

3. Підготовка до друку / публікація наукових статей викладачами НН ІПП у зарубіжних періодичних виданнях чи монографіях / фахових наукових виданнях України / збірниках наукових праць / матеріалах конференцій.

  • Кафедра філологічних дисциплін. Підготовлено 31 публікацію (Мордовцева Н.В. – 4, Кизилова В. В. – 3, Починкова М. М. 11, Пушко В. Ф. – 4, Мельник Л. В. – 2, Маркотенко Т. С. – 1, Цалапова О. М. – 1, Рудь С. М. – 1, Правова Н. В. – 1, Слободян О. В. – 1., Васильєва М. В. – 2).
  • Кафедра дошкільної та початкової освіти. Підготовлено 29 публікацій (Бадер С.О. – 13, Варяниця Л. О. – 2, Зажарська Г. П.– 2, Безбородих С. М.– 2, Єпіхіна М. А. – 2, Докучаєва В. В. – 1, Червякова Н. І. – 1, Гречишкіна І. А. – 1, Дудник О. М. – 1, Алєксєєва О. Р. – 1, Тєтерєв В. О.– 2, Сіненко К. О. – 1).
  • Кафедра соціальної педагогіки. Підготовлено 15 публікацій (Караман О. Л. – 3, Юрків Я. І. – 2, Степаненко В. І. – 2, Отрощенко Н. Л. – 1, Мальцева О. І. – 1, Литвинова Н. А. – 1, Черниш О. – 1, Краснова Н. П. – 1, Тєтєрєв В. О. – 1, Назмієв А. О. – 2)
  • Кафедра педагогіки. Підготовлено 16 публікацій (Савченко С. В. – 2, Курліщук І. – 2, Полулященко Ю. – 1, Павленко І. Г. – 2, Севаст’янова О. А. – 3, Шама І. П. – 1, Бутенко Л. Л. – 2, Котєнєва І. С. – 1, Алєксєєва О. Р. – 1, Мороз В. П. – 1).
  • Кафедра психології. Підготовлено 9 публікацій (Пашко Т.А. – 1, Федотова Т. В. – 1, Гліченко О. О. – 1, Макаров В. І. – 1, Звонок Д. О. – 1, Звонок О. С. – 1, Шевякова І. П. – 1, Назмієв А. І. – 1, Репкіна Н. В. – 1).
  • Кафедра дефектології та психокорекції. Підготовлено 3 публікації (Григор’єва І.О., Макаренко І.В., Махукова Т.В. – 1, Сєромаха Н. Є. – 1, Ужченко І. Ю. – 1).

Усього викладачами НН ІПП підготовлено до друку 88 наукових статей.

4. Організація, проведення та участь викладачів у вебінарах.

Цей напрям очолила кафедра соціальної педагогіки, яка стала ініціатором: 1) проведення вебінару «Форми та методи роботи з молоддю в умовах карантину». Спікерка Н. Литвинова – соціальна педагогиня, тренерка, спеціалістка з комплексного зцілення травми, кандидатка педагогічних наук, 10.04.2020; 2) участі викладачів кафедри у вебінарах: «Трансформація агресії в радість та інші позитивні емоції» (Л. Галіцина 24.03.2020); «Дозвілля в умовах карантину» (А. Медко 25.03.2020); «Як не піддаватися паніці» (А. Медко 26.03.2020); «У пошуках ресурсу» (В. Галстян 27.03.2020); «Формування мотивації до навчання» (І. Паламарчук 30.03.2020); «Ефективна комунікація» (В. Галстян 31.03.2020); «Креативність або як допомогти творчо мислити» (В. Третьяк 01.04.2020); «Педагогіка травми» (О. Кім 03.04.2020); «Формування позитивного мислення» (Т. Федотова 07.04.2020); «Емоційне виснаження під час карантину» (К. Тищенко 06.04.2020); «Форми та методи роботи з молоддю в умовах карантину» (Н. Литвинова 10.04.2020); «Психологічне здоровʼя під час карантину: як жити та працювати?» (М. Масалітіна 8.04.2020).

5. Участь у конференціях різних рівнів.

Цим видом діяльності було охоплено всіх викладачів НН ІПП, що буде відображено в загальному річному звіті за наукову роботу.

6. Керівництво докторськими / кандидатськими дисертаціями.

Під керівництвом О. Караман випущено монографію та підготовлено до захисту докторську дисертацію В. Степаненко, активно здійснюються докторські дослідження С. Бадер та М. Починкової, кандидатські дослідження А. Назмієва, О. Черниша, Т. Ковальової, В. Тєтєрєва, Р. Мировнова. Під керівництвом С. Харченка готується до захисту докторська дисертація Л. Кальченко. Під керівництвом С.Бадер – кандидатська дисертація І. Толмачової.

Науково-педагогічний колектив навчально-наукового інституту педагогіки і психології протягом карантину провадив активну науково-дослідну роботу зі студентами.

  1. Кафедра соціальної педагогіки підготувала студентів до участі в VIII Всеукраїнському дистанційному конкурсі студентських та учнівських наукових робіт із соціальної педагогіки/соціальної роботи (2020) у різних номінаціях: «Соціально-педагогічна підтримка підлітків третього тисячоліття у контексті Нової української школи» (науковий керівник – к.п.н., доцент Отрощенко Н. Л.); «Соціальні проєкти (реалізовані чи спроектовані): Чарівна стежка» (науковий керівник – к.п.н., доцент Литвинова Н. А.); «Час виховувати нове покоління підлітків…» (науковий керівник – к.п.н., доцент Юрків Я.І.); «Соціальна реклама (друкована, фото, відео): Дитина має право на люблячу і турботливу сім’ю» (науковий керівник – асистент Дуванська К.О.).
  2. Кафедрою дошкільної та початкової освіти підготовлено студентку спеціальності «Дошкільна освіта» БорисенкоК. до участі у  ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Дошкільна освіта», яка зайняла призове ІІІ місце (науковий керівник – завідувач кафедри, канд. пед. наук, доц. С. О. Бадер.
  3. Викладачі НН ІПП здійснювали керівництво щодо підготовки й написання студентських наукових статей/тез. Так, кафедрою філологічних дисциплін було підготовлено 77 студентський публікацій; кафедрою дошкільної та початкової освіти – 38; кафедрою соціальної педагогіки – 28; кафедрою педагогіки – 3; кафедрою дефектології та психокорекції – 1. Усього студентами НН ІПП було підготовлено 147 студентських статей / тез.

З метою популяризації гуманітарних наук кафедрою дефектології і психокорекції проведено заходи для студентів 2-4 курсів, реалізовані у формі онлайн-дискусій з викладачами кафедри та директором Реабілітаційного центру для дітей з психофізичними порушеннями Демченко Т.Ф. (м. Одеса) (7.04.2020; 10.04.2020).

У рамках загальноуніверситетських Днів науки 08.04.2020 кафедрою педагогіки проведено онлайн-конкурс педагогічних есе серед студентів НН ІФВС. (І. І. Курліщук, В. М. Швирка).

Отже, викладачі і студенти НН ІПП за час карантину створили потужну базу наукових здобутків, які буде покладено в основу звіту з наукової роботи та рейтингу наукових досягнень Інституту, кафедр, науково-педагогічних працівників у 2020 році.

За інформацією навчально-наукового
інституту педагогіки і психології

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024