Тренінг для студентів
13.2.2020
Студенти І-ІІІ курсів спеціальності «Соціальна робота» взяли участь у тренінгу «Навички критичного мислення – основа медіаграмотності людини».
Зростаюча кількість останніх досліджень щодо необхідності реформи освіти показують важливість розвитку навичок критичного мислення й критичного погляду на інформацію і новини серед дітей, молоді і дорослих! Медіаосвіта або медіаграмотність включає критичний аналіз інформації, пошук пропаганди, маніпуляцій і цензури, а також виявлення «авторства» і неупередженості/зацікавленості журналіста й причин, того що відбувається. І звичайно, потреба в критичному мисленні є актуальною сьогодні й для молоді невеличких міст і селищ, таких як Старобільськ. Про це свідчать запити студентів після участі у воркшопі «Як розпізнати фейк?», що проводився у листопаді 2019 року.
Продовжуючи навчання, інтерес до цієї теми не залишився поза увагою. Так, минулого тижня в університеті відбувся тренінг на тему «Навички критичного мислення – основа медіаграмотності людини». Мета медіа-кав’ярні: навчити молодь бути критичними споживачами ЗМІ, надати можливість аналізувати контент, а також усвідомлювати вплив чужих суджень на свою поведінку, посилюючи здатність молоді до прогресивних ідей й мислення, що змінює довкілля.
Розпочався тренінг з рефлексії на питання «Чи пригодилися ці знання?», «Чи змінилося щось після участі у воркшопі?». Більшість учасників відповіли «Так!». Хтось почистив свою стрічку друзів, хтось став замислюватися над тим контентом, який обирає для перегляду, а хтось почав звертати увагу на факти і судження. Що ж, це не може не тішити, тим паче, коли і в країні, і в світі відбуваються події що кожного дня приголомшують.
Після актуалізації знань, учасники знайомилися з п’ятьма принципами ЮНЕСКО навчання медіа й інформаційної грамотності. Вони стосуються усіх видів ЗМІ і один з принципів наголошує на тому, що інформація, комунікація, бібліотеки, медіа, технології, інтернет мають використовуватися критично. І тут нам доречно було «прокачати» навички критичного мислення. Учасники вчилися аналізувати свої думки, визначати їх вплив на прийняття рішення, шукати проблему, працювати над інтелектуальними нормами (зрозумілість/чіткість, точність, доречність, глибина, логічність тощо), відслідковували емоції і думки, які привели до них, як можна інакше подумати про те, що турбує і що корисного тепер з ситуації можна отримати. На останок, витренували способи і засоби маніпулювання, знову погралися в з’ясування, що є факт, а що судження, озвучили зворотній зв’язок.
Захід відбувся весело, пізнавально й у теплій дружній атмосфері. Сподіваємося, що багаття медіаграмотності буде і надалі яскраво палати в думках і діях учасників!
За інформацією НН ІІМВСПН