Засідання вченої ради
26.4.2019
26 квітня відбулось планове засідання вченої ради.
На порядку денному було розглянуто два питання:
- про стан та перспективи роботи з іноземними студентами в університеті;
- про підготовку фахівців до роботи з реалізації „Концепції нової української школи”.
Заслухавши та обговоривши доповідь заступника начальника відділу міжнародних зв’язків М.О. Шехавцова, вчена рада відзначає, що в університеті проводиться робота з іноземними студентами. Станом на сьогодні в університеті навчається 179 іноземних студентів. На факультеті іноземних мов – 143 іноземці. В інших підрозділах навчаються 36 студентів з Білорусі, Китаю, США, Нігерії, Азербайджану, Туркменістану, Російської Федерації. У 2018-2019 н. р. було зараховано на перший курс 68 студентів денної форми навчання, 11 студентів – заочної. Викладачі створюють якісні умови для навчання іноземних студентів. Підготовлені адаптовані для іноземних студентів навчально-методичні комплекси з усіх дисциплін з обраних ними спеціальностей.
Разом з тим значна проблема полягає в попередній підготовці іноземних студентів, яку вони отримали в своїх країнах, зокрема, знання російської та англійської мов. Проблемними є й питання проходження педагогічної (виробничої) практики.
Заслухавши та обговоривши доповіді директора навчально-наукового інституту педагогіки і психології О. Л. Караман, завідувача кафедри дошкільної та початкової освіти С. О. Бадер, директора Центру науково-методичного супроводу реалізації Концепції ,,Нова українська школа” Л. О. Варяниці, вчена рада відзначає, що навчально-науковий інститут педагогіки і психології став експериментальним майданчиком для реалізації Концепції нової української школи (НУШ) у процесі професійної підготовки майбутніх вчителів початкової школи.
На рівні інституту до реформи було залучено всі кафедри для формування відповідних компетентностей у студентів. Крім того, викладачами і студентами було взято участь у розробці Державного стандарту вищої освіти зі спеціальності «Початкова освіта» у складі Науково-методичної ради МОН України; створено Центр науково-методичного супроводу реалізації концепції ,,Нова українська школа” відповідно до Державної стратегії регіонального розвитку України на 2018-2020 роки в Луганській області; узято участь у фінсько-українському проекті ,,Learning together” та швейцарсько-українському проекті ,,Розвиток громадянських компетентностей в Україні ‒ DOCCU”.
Протягом 2018 р. на базі Центру пройшли перепідготовку близько 100 вчителів початкових класів Старобільського району; майже всі викладачі кафедри ДПО пройшли навчання на сайті EdEra та отримали сертифікати. У березні 2019 р. інститут виграв грант від Ради Європи на обладнання навчального кабінету Нової української школи відповідно до Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи.
Однак є проблеми в процесі підготовки фахівців до реалізації Концепції НУШ, зокрема необхідність активізації процесу обміну педагогічним досвідом з учителями закладів загальної середньої освіти щодо змісту і технологій проведення сучасного уроку в початковій школі та нормативна неврегульованість питання щодо необхідності проходження майбутніми вчителями початкових класів дистанційного курсу на освітній платформі EdEra для подальшого здійснення професійної діяльності.
Серед різного рішенням вченої ради було рекомендовано до другу наукові та навчально-методичні праці, затверджено теми дисертацій на здобуття ступеня доктора наук та доктора філософії, затверджено річний звіт за 2018 рік про виконання ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка” критеріїв надання та підтвердження статусу національного, звіт-самоаналіз щодо проходження первинної акредитації за результатами освітньої діяльності відповідно до навчального плану підготовки фахівців зі спеціальності 201 Агрономія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; внесено зміни до колективного договору університету у зв’язку з уведенням нових посад до штатного розпису університету.
Сергій Теряєв,
прес-центр ЛНУ імені Тараса Шевченка