Програма «СтудМентор»
4.4.2025
Програма «СтудМентор» як етап професійного розвитку та соціальної підтримки студентів ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»
Здобувачка першого (бакалаврського) рівня спеціальності 231 «Соціальна робота» ДЗ: «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» успішно завершила участь у 9-й хвилі програми «СтудМентор», що реалізується громадською організацією «Навчай для України» за підтримки ЮНІСЕФ в Україні та фінансування GPE.
Програма стала важливим етапом у професійному розвитку студентки, оскільки вона здобула цінний досвід у педагогічній діяльності та впровадженні сучасних методів навчання. З січня до березня 2025 року вона проводила заняття з біології для учнів 7-го класу з прифронтових регіонів України, сприяючи подоланню освітніх втрат, викликаних пандемією та повномасштабним вторгненням.
У своїй педагогічній практиці Альона активно застосовувала підходи, орієнтовані на особистісний розвиток учнів, використовуючи інтерактивні методи навчання та елементи психологічної підтримки. Зокрема, вона впроваджувала технології, спрямовані на залучення учнів до активного процесу пізнання через онлайн-платформи, мультимедійні ресурси та інтерактивні вправи. Під час занять використовувалися методи проблемного навчання, які стимулювали учнів до вирішення реальних завдань. Також активно включала елементи колективного навчання для розвитку соціальної взаємодії серед учнів.
Програма включала супервізійні зустрічі для менторів, на яких учасники обговорювали виклики, ділилися досвідом і отримували рекомендації для подолання труднощів. Це сприяло розвитку педагогічних і соціальних навичок, покращуючи якість роботи з учнями. Заняття також відвідували наставники з предметної області та менторства, які відзначили високий рівень професіоналізму студентки, її здатність інтегрувати сучасні методи навчання та ефективно взаємодіяти з учнями.
Крім того, Альона зосередилася на соціальній підтримці учнів, сприяючи розвитку навичок ненасильницького спілкування та академічної доброчесності, а також використовуючи психологічні техніки для підтримки емоційного стану учнів та їх адаптації до нових умов навчання.
Участь у програмі «СтудМентор» дозволила не лише покращити соціально-педагогічні навички, але й ефективно застосувати теоретичні знання здобуті в університеті, використовуючи сучасні технології та поглиблені знання в соціальній роботі. Цей досвід розширив її професійні горизонти, підготувавши до роботи з учнями з різних соціальних та емоційних груп у складних умовах.
Програма «СтудМентор» стала важливою можливістю для здобувачки стати наставником і відповідальною особою за формування майбутнього покоління, здатного подолати труднощі та розвиватися в умовах сучасних викликів.