Обговорення проєктів ОПП
20.3.2025
На розширеному засіданні кафедри романо-германської філології відбулось обговорення проєктів ОПП
19 березня на розширеному засіданні кафедри романо-германської філології відбулось обговорення проєктів освітньо-професійної програми другого (магістерського) рівня вищої освіти А4 «Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література» та першого (бакалаврського) рівня вищої освіти А4 «Середня освіта. Мова і література (іспанська, англійська)».
Фахівці інших кафедр НІІ філології і журналістики (кафедри літературознавства, східної філології і перекладу, кафедри іноземних мов за професійним спрямуванням), робочі групи ОП, рецензенти, зовнішні стейкхолдери зібралися задля удосконалення якості підготовки філологів-магістрів та бакалаврів. Серед рецензентів освітніх програм «Середня освіта» були Світлана Ситняківська, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри іноземних мов Поліського національного університету, Єлизавета Ісакова, кандидатка філологічних наук, доцентка, завідувачка кафедри філології та перекладу Київського національного університету технологій та дизайну; Олександр Набока, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії та археології ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (випуск 2023); Сергій Севрюк, кандидат історичних наук, доцент, Голова Громадської ради при ОДА Луганської області, Голова Луганської обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України; Всеволод Данильчук, випускник 2024 року, вчитель англійської мови у Комунальному закладі загальної середньої освіти «Ліцей №13 Хмельницької міської ради»; Світлана Злобинець, учителька категорія англійської мови вищої категорії Новосанжарського ліцею Новосанжарської районної ради Полтавської обл.; Ігор Проценко, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри прикладної філології, керівник сертифікаційної програми «Іспанські студії та переклад» Маріупольського державного університету; Інна Наваренко, кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри іспанської і новогрецької філології Київського національного лінгвістичного університету; Людмила Кужик, вчителька іспанської мови Приватного закладу загальної середньої освіти «IT Step School» м. Полтава, Полтавська область та інші.
Від зовнішніх стейкхолдерів на засіданні були присутні Ірина Акіншина, кандидатка філологічних наук, старша наукова співробітниця відділу використання інформації, документів та зовнішніх зв’язків галузевого державного архіву Українського інституту національної пам’яті; Надія Коваль, заступниця директора з навчально-виховної роботи, учителька вищої категорії, учитель-методистка; Ірина Шиян, керівниця бюро перекладів «Європейський вибір» та інші. Також до дискусії приєдналися випускники цих спеціальностей, магістранти та студенти представлених ОП, а саме: Костянтин Валенте, здобувач 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності А4 Середня освіта. Мова і література (англійська); Дар’я Филь, студентка 3 курсу ОП Середня освіта. Іспанська мова і література. Мова і література (іспанська, англійська); Аліса Гуменко, студентка 4 курсу ОПП Середня освіта. Іспанська мова і література. Мова і література (іспанська, англійська); Марія Едельберг, студентка 4 курсу ОП Середня освіта. Іспанська мова і література. Мова і література (іспанська, англійська).
Гарантки представили присутнім проєкти освітніх програм для вступу у 2025 році, звернули увагу на прогнозовані зміни в освітніх компонентах та підкреслили актуальні питання, що потребують обговорення. Рецензенти, здобувачі вищої освіти та стейкхолдери поділилися своїми пропозиціями щодо вдосконалення освітніх компонентів програм. Під час публічної зустрічі активно дискутували щодо змісту обов’язкових освітніх компонентів та їхньої послідовності, що сприяє врахуванню потреб і інтересів усіх учасників освітнього процесу. Окрему увагу приділили обговоренню вибіркових освітніх компонентів, надаючи здобувачам освіти ширші можливості для саморозвитку та вибору навчальних напрямів відповідно до їхніх індивідуальних запитів.
Студентка 3 курсу навчально-наукового інституту філології і журналістики освітньої програми «Мова і література (іспанська, англійська)» Филь Дарʼя розповіла про те, як вона бере участь у молодіжному обміні Erasmus+. Молодіжний обміні Erasmus+ відбувся 20-27 лютого в місті Банська Штявниця, Словаччина. Темою проєкту було ментальне здоровʼя й артерапія. Учасники навчалися за методами неформальної освіти та часто створювали театральні сценки. За час передування у Словаччині Дар’я мала можливість підвищити рівень володіння англійською мовою та спілкуватися з учасниками з Іспанії, Словаччини, Грузії та Латвії. Студентка подякувала гарантку ОП «Мова і література (іспанська, англійська) за якісну підготовку з англійської та іспанської мов.
Розширене засідання кафедри романо-германської філології відзначилося змістовними обговореннями та цінними пропозиціями, які можуть суттєво покращити освітньо-професійні програми спеціальностей інституту. Усі висловлені ідеї були взяті до уваги й будуть враховані членами проєктних груп під час оновлення освітніх програм. Подальші кроки гарантів та робочих (проєктних) груп передбачають впровадження запропонованих змін і їхню оцінку з огляду на підготовку висококваліфікованих фахівців.
Кафедра романо-германської філології висловлює щиру вдячність учасникам обговорення за конструктивну зустріч та готовність ділитися своїм досвідом щодо проєктування освітньо-професійної програми відповідно до викликів і вимог сьогодення.
Кафедра романо-германської філології