Вебінар «Інтеграція штучного інтелекту в освіту – виклики та можливості»
13.12.2024
Викладачі кафедри ПОРТБ відвідали вебінар «Інтеграція штучного інтелекту в освіту – виклики та можливості».
В рамках вебінару «Інтеграція штучного інтелекту в освіту – виклики та можливості», який був організований Національним університетом фізичного виховання і спорту України пройшли дві лекції, які відвідали викладачі кафедри ПОРТБ. Лекції відвідали близько чотирьох тисяч освітян.
10 грудня відбулась лекція почесного професора Університетського коледжу Лондона, Великобританія, Роуз Лаккін на тему: «Зміцнення української вищої освіти: орієнтація в революції ШІ у викладанні та навчанні».
Роуз Лаккін зробила екскурс в історію розвитку штучного інтелекту, розглянула сфери застосування ШІ в освіті та виклики, пов’язаних з ним. Доповідачка рекомендувала застосовувати ШІ для розвитку інтелекту у здобувачів освіти.
12 грудня викладачі кафедри ПОРТБ відвідали лекцію професора Відкритого університету Великобританії Майка Шарплза (Prof Mike Sharples) на тему: «Генеративний штучний інтелект і освіта: можливості та виклики». Лекція охопила ключові виклики, які генеративний ШІ ставить перед вищою освітою, а також можливості для інновацій у навчанні та викладанні.
Майк Шарплз, який має унікальний досвід, як один із перших науковців, що захистив PhD з генеративного ШІ в освіті, представив комплексний аналіз ситуації у сфері освіти.
На сьогоднішній день існує кілька потужних систем штучного інтелекту, включаючи GPT-4, Gemini від Google, Claude 3 від Anthropic та Llama 2 від Meta. Сучасні системи здатні не лише обробляти текст, але й працювати із зображеннями та генерувати новий контент. Професор зауважив − важливо розуміти, що поточний стан технології це лише початок, і вона буде постійно вдосконалюватися.
Поява генеративного ШІ стала несподіванкою для освітньої системи, особливо після складного періоду пандемії COVID-19. Студенти виявилися першими, хто почав активно використовувати ці технології. Освітні заклади обирають різні стратегії реагування: від повної заборони використання ШІ до його прийняття та інтеграції в освітній процес. Деякі установи повертаються до традиційних очних іспитів, інші шукають шляхи адаптації до нових реалій.
Професор Шарплз наголошує на нових можливостях, які відкриває ШІ для навчання. Технологія може виступати як «сократівський опонент» для діалогу, персональний тьютор з будь-якої теми, помічник у дизайні та креативних процесах. ШІ також може допомагати у створенні навчальних матеріалів, представляючи різні перспективи на одну тему.
Особливу увагу професор приділив необхідності збереження людського фактору в освіті. Викладання − це професія, що базується на турботі про студентів, і хоча ШІ може симулювати емпатію, він не здатен по-справжньому піклуватися про учнів через живий досвід.
На завершення професор Шарплз надав практичні рекомендації: розвивати цифрову грамотність, розробляти чіткі правила використання ШІ в освітніх закладах, зосереджуватися на педагогічних аспектах при впровадженні технології та зберігати баланс між технологічними можливостями та людською емпатією в освітньому процесі.
Лекції професорів Роуз Лаккін і Майка Шарплза стала важливою подією для викладачів кафедри, надавши їм нові ідеї та перспективи щодо інтеграції генеративного штучного інтелекту у навчальний процес.
Інформацію підготовлено кафедрою професійної освіти,
ресторанного і туристичного бізнесу