Спільне засідання наукових гуртків
9.12.2024
5 грудня на кафедрі хімії, географії та наук про Землю відбулося спільне засідання наукових гуртків «Інноваційні технології навчання географії» та «Наукові здобутки з хімії та наук про Землю».
На спільному засіданні магістрант кафедри Іван КІРАЛЬГАЗІ презентував доповідь на тему «Методичне забезпечення викладання теми «Антарктида» у шкільному курсі географії». Доповідач зазначив, що на перший погляд може здатися, що удосконалення методичних аспектів викладання теми «Антарктида» не є актуальним: цей материк у шкільному курсі географії вивчається вже багато років, отже його навчально-методичне забезпечення у жодному разі не може бути незадовільним. Однак слід розуміти, що «ландшафт географічної освіти» знаходиться у стані постійних змін, саме тому вчителям географії необхідно присвячувати час та енергію для розвитку свого предмета, для опанування нових технологій, форм, методів та прийомів навчання, якщо вони хочуть зацікавити та надихнути своїх учнів, довести їм, що якісна географічна освіта має значні переваги. Пан Кіральгазі акцентував увагу присутніх на тому, що Антарктида – це континент, який відіграє ключову роль у розумінні глобальних екосистем і кліматичних процесів, а також є унікальною природною лабораторією для наукових досліджень.
Пан Кіральгазі запропонував цілу низку творчих завдань для учнів, які доцільно використовувати під час вивчення Антарктиди. Це такі завдання, як:
- cкласти перелік речей, які б учні взяли із собою в Антарктиду;
- дослідити специфічну мову антарктичних дослідників та з’ясувати, як сленг відображає умови життя на крижаному континенті;
- виконати проєкт «Що ви їсте в Антарктиді?»;
- виконати проєкт «Антарктида: зйомки блокбастера»;
- взяти участь у рольовій грі «Чи варто скасувати заборону на видобуток корисних копалин в Антарктиді?»;
- намалювати власних унікальних (фантастичних) представників рослинного та тваринного світу, здатних жити в умовах Антарктиди.
Екологічні проблеми материка пан Кіральгазі запропонував вивчати шляхом демонстрації учням різноманітних візуалізацій стану озонової діри над Антарктидою, візуалізацій змін клімату й процесів танення льодовиків (сайти NASA, Our World in Data тощо).
Для зацікавлення учнів до вивчення географічної номенклатури Антарктиди доповідач запропонував використовувати навчально-ігровий ресурс Seterra Online.
По закінченні доповіді учасники активно залучилися до обговорення. Було зазначено, що творчі та інтерактивні прийоми, запропоновані доповідачем, мають значно підвищити зацікавленість учнів, дозволяючи їм «відвідати» Антарктиду та побачити льодовики, фауну і наукові станції на континенті. Загалом, обговорення показало високу зацікавленість учасників гуртка у темі та бажання поглибити методичний арсенал для викладання теми «Антарктида» у шкільному курсі географії.
Кафедра хімії, географії та наук про Землю