Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Засідання наукового гуртка «Інноваційні технології навчання географії»

15 жовтня на кафедрі хіії, географії та наук про Землю відбулося засідання наукового гуртка «Інноваційні технології навчання географії».

Магістрантка кафедри Юлія ГОДУНКО презентувала доповідь на тему «МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРОПЕДЕВТИЧНИХ ПРИРОДОЗНАВЧИХ КУРСІВ».

Доповідачка зазначила, що одним із ключових завдань Нової української школи є формування екологічної компетентності учнів та учениць, починаючи з наймолодшого віку. Пропедевтичний курс «Пізнаємо природу», який викладається у 5-6 класах, відіграє в цьому процесі фундаментальну роль.

Для формування екологічної компетентності під час викладання пропедевтичного курсу «Пізнаємо природу» пані ГОДУНКО запропонувала розвивати екологічну свідомість та екологічну культуру учнів та учениць за допомогою завдань такого змісту:

  • створити презентацію про те, як щоденні засоби догляду за собою можна замінити на екологічні альтернативи;
  • вести «Енергетичний щоденник», де учні та учениці фіксуватимуть, як вони та їхні родини економлять електроенергію вдома, аналізувати ефективність цих заходів та обговорювати їх у класі;
  • написати твір на тему «Екологічний супергерой: хто він і як він рятує планету»;
  • створювати власні екологічні комікси, казки, анімаційні ролики або слайд-шоу на екологічні теми.

Виступаюча наголосила на тому, що ефективному формуванню екологічної компетентності сприяє запровадження проєктів екологічного спрямування. Було презентовано такі цікаві учнівські проєкти, як:

  • проєкт «Біорізноманіття мого регіону», де учні та учениці вивчають місцеві види рослин і тварин та аналізують загрози для їх існування;
  • проєкт «Еко-арт: мистецтво з відходів»: учні та учениці працюють у групах над створенням арт-об’єктів із вторинних матеріалів (пластикових пляшок, паперу, тканини тощо);
  • проєкт «Картинна галерея», де учні та учениці знайомляться з картинами вуличних художників про екологічні проблеми та створюють власні малюнки (мурали) на екологічні теми.

По закінченні доповоді учасники активно залучилися до обговорення, ставлячи доповідачці питання для уточнення важливих аспектів, які могли залишитися незрозумілими. Учасники також висловили власні думки та мали можливість обмінятися ідеями щодо кращих методів і прийомів формування екологічної компетентності учнів та учениць.

 

Кафедра хімії, географії та наук про Землю

 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024