«Школа молодого соціолога»
11.10.2024
Днями соціологи України могли стати учасниками «Школи молодого соціолога» і долучитись як слухачі до майстер-класів колег.
Один з майстер-класів провів д.соц.н., професор, професор кафедри філософії та соціології, який наразі є запрошеним професором Карлтонського університету (Оттава,Канада) Ілля Кононов «Лінії розлому” в сучасному канадському суспільстві : досвід вирішення внутрішніх конфліктів».
Під час свого майстер-класу професор розглянув наступні тези:
Канада: загальна характеристика країни; Методологія просторового аналізу суспільних розломів; Центр – периферія; Англофони – франкофони; Перші нації – мігранти; Міграційні і демографічні розломи; Праця і капітал.
Професор розпочав свою доповідь про основні факти Канади, її особливості і неординарні відомості. Далі, він зупинився на методах просторового аналізу: Центр-периферійний підхід; Розколи в суспільстві в їх просторовій проекції (Faultline). Сеймур Мартін Ліпсет (1922 – 2006), Стейн Роккан (1921 – 1979); Карта, імідж і просторова ідентичність і Проекція класових стосунків на територію. Зупинився на демографічних та економічних розломах, в тому числі питання нерівності та класового устрою. Він зазначив: «Чисельність і відсоток людей, які народилися за межами Канади достатньо високі: 1901 р. – 13%, 1911 р. – 25%, 1951 – 15%, 2006 р. – 20% (6 186 950). Звідси «пориста природа канадської ідентичності». Все більше представників неєвропейських народів. Більшість опитаних канадців загалом відносяться до середнього класу, у тому числі 17 відсотків до нижньогосереднього класу, ще 17 відсотків до вищого середнього класута 42 відсотки, які відносяться до середнього класу. Шість відсотків бачать себе в нижчому або бідному класі, тодіяк лише один відсоток сказав, що вони належать до вищого класу».
Після доповіді присутні ставили питання Іллі Кононову, цікавились специфікою суспільного і національного устрою Канади.
Доповідь д.соц.н., професора, професора Іллі Кононова «Лінії розлому” в сучасному канадському суспільстві : досвід вирішення внутрішніх конфліктів» є частиною специфіки освітніх програм кафедри, експертом яких і є професор.
Кафедра філософії та соціології