Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Засідання вченої ради

27 вересня в дистанційному режимі відбулося чергове засідання вченої ради університету.

На порядку денному були такі питання:

  • про організацію освітнього процесу в коледжах в умовах змішаної форми навчання;
  • бібліотека університету: адаптаційні можливості та перспективи розвитку в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів;
  • різне.

Першим питанням порядку денного було розглянуто організацію освітнього процесу в коледжах в умовах змішаної форми навчання. Доповідали в. о. завідувача навчального відділу Валентина Лєснова, директор Лисичанського фахового педагогічного коледжу Оксана Бейс і директор Рубіжанського фахового коледжу Володимир Горелік. Доповідачі відзначили, що в структурі університету функціонують шість фахових коледжів: Брянківський фаховий коледж, Кадіївський педагогічний фаховий коледж, Лисичанський педагогічний фаховий коледж, Рубіжанський фаховий коледж, Старобільський фаховий коледж, Фаховий коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Коледжі готують фахівців за освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра за денною формою навчання, а у Брянківському фаховому коледжі передбачена і заочна форма навчання. З 2022 року для коледжів характерна позитивна динаміка руху контингенту, чому сприяє системна профорієнтаційна робота й заходи щодо формування їх позитивного іміджу.

Освітній процес для студентів фахових коледжів, які мешкають у містах Лубни й Миргород, відбувається за змішаною формою, для інших студентів заняття проводять в онлайновому режимі з використанням цифрових інструментів навчання. За останні два роки завдяки допомозі університету і спонсорській підтримці поліпшилося матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, але поки що матеріально-технічна база профільних коледжів потребує значного покращення. Загалом вчена рада дійшла висновку, що колективи фахових коледжів адаптувалися до умов організації освітнього процесу. Разом з тим, попри наявну співпрацю з кафедрами університету щодо забезпечення ступеневого навчання, така співпраця потребує системності.

Із доповіддю про адаптаційні можливості та перспективи розвитку бібліотеки університету в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів виступили в.о. директора бібліотеки Марія Починкова і в.о. завідувача відділу управління якістю освітньої діяльності Маргарита Кравченко. Під час виступу було відзначено,  що через вимушену евакуацію в лютому 2022 року бібліотека разом з університетом перебуває в м. Полтава. З метою мінімізації наслідків другої евакуації за останні два роки бібліотекою здійснено цілу низку адаптаційних заходів спрямованих на максимально швидке й якісне відновлення роботи бібліотеки: розроблено й реалізовано пілотний проєкт з упровадження мультилокаційної бібліотеки з розміщенням основної бібліотеки в м. Лубни й бібліотечними пунктами в м. Полтава і м. Миргород, уведено в експлуатацію АБІС Koha, безкоштовно наданої компанією «BiblioCenter», взято участь у проєктах з метою відновлення матеріально-технічної бази, забезпечено доступ до всесвітніх наукових баз даних Scopus, Web of Science, Science Direct, Reacerch4life, Researcher Discovery, Researcher Academy, Mendeley та ACM Digital Library в рамках проєкту доступу до ліцензійних ресурсів Міжнародної фундації eIFL.net, здійснено підвищення кваліфікації працівниками бібліотеки, надаються послуги з виставлення УДК, проведено роботу з уніфікації профілів науковців університету, забезпечено участь університету в консорціумі ORCID, інтегровано репозиторій університету з Google Scholar, отримано адміністративний доступ до Scopus і Web of Science, продовжено роботу з наповнення репозиторію й проведення школи академічної доброчесності (навчання пройшли 539 осіб). Вчена рада відзначила, що незважаючи на складні умови, співробітники бібліотеки використовують усі адаптаційні можливості, щоб реагувати на зовнішні й внутрішні виклики, а також визначила шляхи удосконалення роботи бібліотеки, зокрема через орієнтацію на надання цифрових послуг.

Серед різного було розглянуто питання про реорганізацію в структурі навчально-наукового інституту філології і журналістики, створення Центру ветеранського розвитку Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», зміни у складі комісій з питань етики та академічної доброчесності, затвердження оновлених переліків дисциплін вільного вибору для здобувачів вищої освіти, зарахування до докторантури та призначення наукових консультантів, атестацію докторантів, затвердження і зміни тем дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора наук і доктора філософії, надання академічної відпустки, порушення клопотання щодо відзначення викладачів відокремлених структурних підрозділів університету, рекомендацію до друку наукових і навчально-методичних праць.

 

Учений секретар університету

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024