Співпраця кафедри української мови з науковими установами
30.5.2024
Викладачі кафедри української мови взяли участь у роботі міжвідомчого вебінару.
Кафедра української мови тісно співпрацює з державними науковими установами, зокрема з Інститутом української мови НАН України та Інститутом педагогіки НАПН України. Черговим етапом такої співпраці стала участь у роботі міжвідомчого вебінару.
28 травня 2024 року відбувся міжвідомчий вебінар «Динаміка мовної норми в науково-освітньому дискурсі початку ХХІ ст. Шкільний підручник як текст».
Науковий захід організований співробітниками відділу стилістики, культури мови та соціолінгвістики Інституту української мови НАН України і відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України.
За програмою вебінару завідувачка кафедри української мови Алла Нікітіна виголосила доповідь на тему ««Компетентнісний підхід до аналізу тексту підручника». Науковиця акцентувала увагу на тому, що проблема пошуку способів і засобів навчання самоорганізації в компетентнісному зростанні здобувачів освіти за професією вчителя української мови і літератури є актуальною й багатоаспектною. Професорка також поділилася практичним досвідом роботи здобувачів вищої освіти з текстом шкільного підручника на заняттях з методики навчання української мови й освітніх компонентів лінгвістичного спрямування.
У режимі реального часу викладачі кафедри української мови долучилися до обговорення актуальних проблем сучасної мовно-літературної освіти:
– шкільний підручник як текст: традиції і сучасність.
– сучасна українська літературна мова: стандарт і норма, зокрема:
– науковий стиль української літературної мови: теорія і практика;
– унормування науково-освітньої комунікації: мова освітніх платформ в Україні;
– «Український правопис»-2019 і освітні стратегії мовно-літературної галузі;
– сучасні медійні тексти як джерело пізнання української ідентичності (громадянська та історична освітня галузь).
Дискусійні питання викликали жваве обговорення серед учасників вебінару, спонукали до обміну думками, виокремили подальші шляхи розвитку науково-методичної парадигми.
Викладачі-словесники нашого університету вдячні відділу стилістики, культури мови та соціолінгвістики Інституту української мови НАН України і відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України за активну й плідну співпрацю та можливість долучитися до наукової дискусії.
Кафедра української мови