Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Всеукраїнська студентсько-викладацька науково-практична конференція

Відбулась Всеукраїнська студентсько-викладацька науково-практична конференція «Початкова школа в новій освітній реальності: традиції й інновації, проблеми й перспективи».

У межах квітневих науково-педагогічних читань у ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» відбулася І Всеукраїнська студентсько-викладацька науково-практична конференція «Початкова школа в новій освітній реальності: традиції й інновації, проблеми й перспективи»,   ініціатором проведення якої стала кафедра початкової освіти навчально-наукового інституту педагогіки і психології.

Співорганізаторами конференції виступили Глухівський національний педагогічний університет  імені Олександра Довженка, КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» (м. Рівне), Маріупольський державний університет.

Участь у конференції у змішаному (очному й онлайн-режимі) узяли науковці, викладачі вишів, учителі шкіл, працівники дошкільних освітніх закладів, аспіранти, магістранти, студенти, які здійснили обмін результатами наукових і практичних досліджень.

Відкрила конференцію завідувачка кафедри початкової освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Мордовцева, яка наголосила, що, незважаючи на військовий стан, на щоденну суспільну небезпеку, все ж упевнено відбуваються освітні реформи, зокрема і в загальній середній освіті за концепцією «Нова українська школа», тому суть, переваги, концептуальні положення, питання передбачуваних змін НУШ є актуальними для фахівців початкової освіти.  З вітальними словами виступили доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Ярослава Юрків і кандидат педагогічних наук, доцент, директор навчально-наукового інституту педагогіки і психології Марина Єпіхіна.

Побажали успішної роботи учасникам конференції доктор педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри української мови, літератури та методики навчання Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Наталія Гоголь, доктор педагогічних наук, доцент, завідувачка аспірантури та докторантури КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради Альона Прокопенко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступниця декана факультету педагогічної освіти з наукової роботи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Світлана Паламар.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри розвитку дитини раннього і дошкільного віку ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Світлана Бадер виступила з доповіддю про концептуальні засади становлення системи початкової освіти на сучасному етапі розвитку суспільства. Про особливості підготовки вчителя до роботи в новій українській школі та простір професійного розвитку педагога розповіла доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри початкової освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Людмила Нежива. Кандидат педагогічних наук, доцент, директор навчально-наукового інституту педагогіки і психології ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Марина Єпіхіна розкрила поняття партнерської взаємодії як тренд сучасної вищої освіти. Із доповіддю «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах НУШ» виступила кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри спеціальної освіти ННІПП ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Інна Григор’єва.

Також у межах конференції магістранткою спеціальності «Початкова освіта» Богданою Мороз було проведено майстер-клас з розвитку естетичної компетентності молодших школярів під час заняття з миловаріння (науковий керівник – кандидат філологічних наук, доцент Оксана Цалапова), де діти показали справжню майстерність і креативність у створенні власних виробів.

Робота на конференції була насиченою, плідною, цікавою, конструктивною. Вона сприяла визначенню перспективних напрямів підвищення якості української початкової освіти в контексті Нової української школи. В обговоренні результатів конференції науковці схвалили проведення такого заходу, наголосили на його високому рівні та висловили сподівання щодо продовження подібної практики в майбутньому.

 

За матеріалами кафедри початкової освіти

 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024