Засідання кафедри філософії та соціології
2.4.2024
22 березня відбулось засідання кафедри філософії та соціології навчально-наукового інституту соціальних і гуманітарних наук.
На засіданні були обговорені результати опитувань здобувачів освіти освітніх програм (ОП) спеціальності «Соціологія» і «Соціологія прикордоння та національної безпеки» за останні три роки.
Гарант освіти ОП «Соціологія» Катерина Котеленець виступила із презентацією результатів опитувань здобувачів вищої освіти програм за останні три роки. В презентації вона продемонструвала, що показники якості освітніх програм (задоволеності студентів освітньою програмою, системою оцінювання, методами викладання освітніх компонентів, наскільки програма відповідає професійній діяльності соціолога, якістю навчального контенту) за 2021-2023 н.р. суттєво не змінюються, вони стабільно тяжіють до високої оцінки. Разом з тим, порекомендувала звернути увагу на такий показник якості ОП як спрямованість освітніх компонентів майбутню професію. Він, для освітніх компонентів за вибором студентів, оцінюється дещо гірше, ніж для обов’язкових освітніх компонентів. Стабільно сильними сторонами ОП обох освітніх рівнів в останні 2 роки є прозорість і чесність оцінювання знань і якість методичних матеріалів. Пропозиції щодо доповнення змісту ОП мають одиничний характер. Вилучити традиційно пропонують вищу математику. Серед побажань здобувачів Катерина Котеленець відмітила ширше використання інтерактивних форм навчання, більш швидкої роботи освітнього порталу. Гарант ОП «Соціологія прикордоння та національної безпеки» Світлана Хобта додала, що з презентації результатів видно, що потрібно й надалі працювати над покращенням донесення до студентів зрозумілості мети, завдань й очікуваних результатів навчання, продовжувати моніторинг очікувань здобувачів від ОП.
Дійшли висновків: Продовжувати обрану стратегію роботи над ОП, яка дозволила забезпечити високу якість ОП, зокрема, щодо прозорості і чесності оцінювання, якості методичних матеріалів тощо; більш зрозуміло і доступно формулювати мету, завдання й очікувані результати навчання; продовжувати моніторинг очікувань здобувачів від ОП; краще донести здобувачам важливість для соціолога вищої математики; підняти питання перед відповідальними особами щодо збільшення швидкості роботи освітнього порталу; вдосконалити методичне забезпечення ОК через впровадження: новітніх педагогічних методик (круглий стіл, навчальна дискусія, мозковий штурм, тренінг, ділова гра, майстер-клас), ширшого використання тестів, візуальних матеріалів.
Кафедра філософії та соціології