«Вступ України до Європейського Союзу: «За» та «Проти»
18.3.2024
Кафедрою економіки і маркетингу зі здобувачами другого курсу проведено рольову гру-дискусію за темою «Вступ України до Європейського Союзу: «За» та «Проти».
15.03.2024 р. кафедрою економіки і маркетингу зі здобувачами другого курсу відповідних спеціальностей проведено рольову гру – дискусію за темою «Вступ України до Європейського Союзу: «За» та «Проти». Таку гібридну інноваційну форму навчання здійснено в межах освітнього компонента «Міжнародна економіка та зовнішньоекономічна діяльність» (викладач – доктор економічних наук, професор Вячеслав Чеботарьов).
Дана рольова гра – дискусія не є одиничним прикладом провадження кафедрою інноваційного навчання. Серед подібних методів, зокрема, – проведення бінарних лекцій, гостьових лекцій, гостьових лекцій-конференцій тощо. При чому, із запрошенням до спільного викладання як освітян (провідного професора Лодзінського університету Польщі Беати Глінковської-Краузе), так і підприємців (аспіранта кафедри Артема Дугіна, колишнього випускника спеціальності «Маркетинг» Вадима Кленьки, фахівців з досвідом ведення бізнесу в Австрії та США Марини Богун й члена Ради директорів відомої в Центрально-Східній Європі Міжнародної компанії Aventus Group Андрія Пшеничного). З 2022 р. запроваджено викладання вибіркової дисципліни «Cross-cultural communications in business» англійською мовою (доцентом Єгором Чеботарьовим), вже апробовану й схвалену в навчальному процесі Лодзінського університету (Республіка Польща) для студентів і магістрантів країн Європейського Союзу, Азії та Африки. А у 2023 р. в освітню програму «Маркетинг» внесено і обов’язкову дисципліну «Marketing communications» з викладанням англійською.
Тобто, проведення рольової гри-дискусії не стало для кафедри запровадженням інноваційних методів навчання як таких або певною даниною кампанії із організаційно-управлінського забезпечення супроводу освітніх програм. Воно є саме провадженням таких інноваційних методів навчання з їх застосуванням на новому якісному рівні.
Разом з тим, проведення рольової гри–дискусії стало певним етапом залучення максимально більшої кількості здобувачів кафедри до участі в Проєкті ERASMUS+ (кафедрою в 2024 р. виборено перемогу в цьому найпрестижнішому європейському конкурсі з правом рекомендувати до поїздки на навчання до Лодзінського університету протягом одного семестру двох здобувачів і одного викладача з візитом до семи днів).
Така робота, вже дає певні результати. За даними анонімного опитування здобувачів, проведеного відділом управління якістю освітньої діяльності ЛНУ, здобувачі кафедри високо оцінюють рівень використання викладачами інноваційних методів навчання: на рівні 88,4%. Разом з тим, студенти висловили побажання щодо більш активного використання колективних дискусійних форм. Тому й було змодельовано таку гібридну інтегровану форму проведення занять як рольова гра–дискусія.
Здобувачі двох спеціальностей («Маркетинг» та «Економіка») були членами як однієї команди («За» вступ України до ЄС»), так й іншої («Проти» вступу України до ЄС»). Це було спрямовано на поглиблення формування командних навичок в опануванні знань. Вже в процесі підготовки до фінального заняття здобувачі самостійно визначали лідерів команд – капітанів. Це мало на меті стимулювання лідерських навичок в підготовці до майбутньої роботи за фахом.
Кращими в команді «За» стали здобувачів Вероніка Даолатзай, Мирослава Семергей та Юлія Супруненко (капітан команди Вероніка Даолатзай). Кращими в команді «Проти» були Елла Трущалова та Ілля Муравйов. Однак, запекла дискусія здобувачів (вона без перерви тривала практично дві пари) не виявила явного переможця: команди (за визнанням самих здобувачів) приблизно на одному (достатньо високому змістовному й методичному) рівні наводили свої аргументи та відповідали на запитання опонентів. Надзвичайно стимулюючим поштовхом для продовження занять за подібною формою стали добрі відгуки здобувачів, їхні щирі посмішки та слова задоволення від проведеної нелегкої та тривалої роботи.
На підґрунті узагальнення напрацьованого студентами в контексті підготовки до рольової гри–дискусії матеріалів буде підготовлено низку тез студентів до участі в конференціях в Україні та інших країнах Європейського Союзу.
У фінальній частині рольової гри–дискусії прийняли участь всі викладачі випускової кафедри, заступник директора інституту з навчальної роботи Олена Бойко й здобувачі першого курсу. За підсумками детального обговорення побажань і зауважень здобувачів, кафедрою буде проведено засідання з обговорення методичних підходів, конкретних практик і прийомів, а також необхідних організаційних й дидактичних аспектів, спрямованих на більш системне провадження інноваційних методів навчання й перегляду освітніх компонент.
Кафедра економіки і маркетингу