Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Науково-методичний семінар словесників

Для здобувачів спеціальності «Середня освіта. Українська мова і література» проведено другу сесію науково-методичного семінару.

17 лютого відбулася друга сесія науково-методичного семінару «Здобувач освіти: шляхи самоорганізації українського словесника», зокрема для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів спеціальності 014.01 «Середня освіта. Українська мова і література».

Модераторка семінару, завідувачка кафедри української мови, професорка Алла Нікітіна ознайомила присутніх із програмою семінару й зазначила, що дослідницька компетентність є структурною частиною професійної компетентності майбутнього вчителя-словесника, динамічним комплексом сформованих знань, умінь, суджень, переконань, способів мислення, ціннісних настанов, що виявляються в здатностях володіти науковим мисленням, аналізувати наукової літературу, здійснювати спостереження, синтез, аналіз, передбачення для вирішення суперечливих питань, виконання дослідницької роботи.

Участь у другій сесії науково-методичного семінару взяли гаранти освітніх програм, викладачі кафедри української мови, кафедри української та зарубіжної літератури, здобувачі першого (бакалаврського) рівня і магістранти першого року навчання двох освітніх програм, зокрема освітньої програми «Українська мова і література» та освітньої програми «Українська мова і література. Мова і література (англійська)», які реалізують в навчально-науковому інституті філології і журналістики.

Програма семінару передбачала розгляд кількох актуальних питань. Спікерка з питання «Дослідження в навчальній діяльності майбутнього словесника» проф. Алла Нікітіна ознайомила присутніх з методами дослідження в мовно-літературній освітній галузі, видами педагогічного експерименту та етапами наукових досліджень.

Доцентка кафедри української та зарубіжної літератури Світлана Негодяєва акцентувала увагу учасників семінару на питанні «Послідовність виконання науково-дослідної роботи» й ознайомила з типовими помилками, яких припускаються здобувачі вищої освіти у власних роботах.

За змістом питання «Структура кваліфікаційної роботи» доповіла доцентка кафедри української мови Оксана Клєщова, яка звернула увагу здобувачів освіти на важливі структурні елементи курсової / кваліфікаційної роботи та на основні категорії вступної частини будь-якого наукового дослідження.

Органічним продовженням роботи науково-методичного семінару стало навчання здобувачів освіти й викладачів у Школі академічної доброчесності нашого університету.

Завуч школи, провідний бібліотекар Оксана Шевчик під час лекції зауважила про необхідність дотримання норм та принципів академдоброчесності в освітньо-науковій діяльності і викладачів, і здобувачів освіти; акцентувала увагу присутніх на визначенні поняття «академічна доброчесність», на вимогах до наукових робіт здобувачів освіти і науковців, на нормативних документах, які регулюють освітній процес у нашому університеті тощо; поділилася корисними покликаннями на безоплатні мережеві системи перевірки на плагіат, на сайти бібліотек; проінструктувала присутніх, як користуватися Research4Life – колекцією наукової і технічної літератури провідних всесвітніх міжнародних наукових видавництв.

Під час семінару здобувачі освіти долучилися до обговорення проблем, наголосили на важливості порушених питань, подякували за можливість професійного спілкування й навчання в Школі академічної доброчесності та зорієнтували науковців кафедри на розробку чергової теми науково-методичного семінару.

За результатами заходу всі учасники семінару одержали сертифікати про навчання в Школі академічної доброчесності ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка».

 

 

Викладачі кафедр української мови,
української та зарубіжної літератури

 

 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024