Спільне засідання робочих груп освітньо-професійних програм
16.2.2024
На кафедрі української мови ННІФЖ відбулося спільне засідання робочих груп освітньо-професійних програм.
14 лютого 2024 року на кафедрі української мови відбулося спільне засідання робочих груп освітньо-професійних програм «Українська мова і література», «Українська мова і література. Мова і література (англійська)» другого рівня вищої освіти за спеціальністю 014.01 Середня освіта (Українська мова і література).
В обговоренні освітніх програм узяли участь гаранти освітніх програм: к. філол. н., доц. Лариса Колесникова, к. філол. н., доц. Оксана Клєщова; члени робочих груп: завідувачка кафедри української мови, д. пед. н, проф. Алла Нікітіна, д. філол. н., проф. Катерина Глуховцева, к. філол. н., доц. Надія Карлова, к. філол. н., доц. Олена Лапко, к. філол. н., доц. Світлана Негодяєва. Також була запрошена в. о. завідувача відділу управління якістю освітньої діяльності доц. Маргарита Кравченко, яка бере активну участь як у процесі вдосконалення відповідних освітніх програм, так і в процесі їх реалізації.
Члени робочої групи провели аналіз освітніх компонентів двох ОПП, запропонували власне бачення стосовно необхідності їх оновлення з огляду на перелік програмних компетентностей і програмних результатів навчання.
Лариса Колесникова зазначила, що до обговорення освітніх програм, до оцінки їх якості були залучені здобувачі освіти, які в результаті проведеного опитування визначили рівень актуальності освітньо-професійної програми для професійної діяльності; висловили побажання щодо кількості фахових освітніх компонентів, потрібних для успішного працевлаштування; акцентували увагу на рівні практичної складової підготовки, на організації виробничої практики; окреслили свої міркування щодо формування й реалізації індивідуальної траєкторії навчання. Саме обговорення результатів моніторингу опитування здобувачів освіти та випускників щодо якості освітньо-професійної програми та освітнього процесу дозволить підвищити рівень підготовки конкурентоспроможних фахівців.
У процесі роботи Алла Нікітіна акцентувала увагу на підсумковій атестації, зокрема, на формі проведення комплексного екзамену з фахових дисциплін, зазначивши, що цей іспит покликаний перевірити не лише рівень науково-теоретичної та практичної підготовки випускників, сформованість у них професійних знань і вмінь, необхідних для їхньої педагогічної діяльності, але й наявність комунікативних навичок і володіння сучасними методиками їх навчання.
Керівник виробничої практики Світлана Негодяєва наголосила на необхідності розширення баз виробничої практики, що передбачає укладання нових договорів із закладами освіти.
Гаранти освітніх програм зазначили, що з огляду на кадрові зміни виникла необхідність змінити склад робочих груп ОПП, приділивши особливу увагу вимогам до зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів.
Щиро дякуємо всім учасникам за жваве обговорення освітньо-професійних програм та плідну співпрацю.