Лекції фахівців медіаіндустрії
30.11.2023
У листопаді здобувачі другого (магістерського) рівня спеціальності 061 Журналістика відвідали лекції фахівців медіаіндустрії.
Представниця кросплатформінгового медіа #ШОТАМ Христина Черненко розповіла здобувачам про сучасний напрямок в медіагалузі – конструктивну журналістику на прикладі медіапроєкту #ШОТАМ. Подібні медіа надають можливість переосмислити сталу модель журналістики, оскільки в цілому медіаконтент має тенденцію тяжіти до негативу, фокусуватися на проблемах, скандалах, війнах, тероризмі. Унаслідок цього споживачі новин почали відчувати виснаження та втому від негативу в інформаційному просторі. Аудиторія стала пасивнішою, у людей з’явлось почуття безнадії.
У той час, як абсолютна більшість національних та регіональних ЗМІ зосереджує увагу на негативних новинах, проєкт #ШОТАМ шукає успішні історії, приклади креативних рішень та позитивних зрушень у суспільстві й державі. #ШОТАМ є об’єднанням однодумців, творчим колективом, який втілює ідею конструктивної журналістики, намагається зробити свій контент корисним для аудиторії, викоренити стереотип про бідного, усіма обдуреного й покинутого українця та сформувати ідеал сучасного громадянина – заповзятливого й креативного господаря, який не чекає на допомогу згори.
Одним із важливих питань конструктивної журналістики є фінансування. Проєкт #ШОТАМ існує виключно коштом технічної допомоги міжнародних донорів і завдяки пожертвам громадян. Лекторка ознайомила магістрантів з роботою грантів та плюсами й мінусами комерціалізації медійного простору.
Здобувачі жваво цікавилися медійними проєктами кросплатформінгового медіа #ШОТАМ. Особливу увагу привернув формат Caption video, який широко застосований у мультимедійних проєктах.
Христина Черненко закликала здобувачів не боятися бути багатозадачними, бо це вимога роботи сучасного журналіста.
Засновник та директор ТОВ «ЮЛАВ МЕДІА» (м. Київ) Роман Русанов є постійним порадником з професійних аспектів роботи з медіаплатформами YouTube, TikTok та Instagram. Лектор ознайомив здобувачів із медіалайфхаками, які роблять більш продуктивною роботу сучасного журналіста, наголосив, що сучасний журналіст повинен у своїй роботі керуватися базовими знаннями з журналістики, що в поєднанні з наполегливістю дає можливість створювати максимально ефективний контент і відповідно отримувати зворотний зв’язок від споживачів інформаційного продукту.
Здобувачі жваво дискутували з приводу винайдення та створення власної ніші у медіапросторі. Роман Русанов надав декілька практичних порад: по-перше, чесність і відчуття близькості – це те, що сприяє повазі та довірі аудиторії, створенню міцного зв’язку зі спільнотою; по-друге, унікальною перевагою є харизма та спосіб безпосередньої взаємодії зі своїми глядачами, що відкриває вікно для співпраці з аудиторією і виводить на перший план нові ідеї.
Журналістка та ведуча телеканалу Дніпро TV Ксенія Штомпель зосередила свою увагу на роботі регіональних ЗМК, зокрема регіонального телебачення.
Незважаючи на нелегкі воєнні роки, регіональне телебачення постійно вдосконалює рівень підготовки журналістами телевізійних матеріалів, зокрема інформаційних випусків. Журналісти-фахівці виявляють свої професійні здібності та винахідливість, постійно перебувають у творчому пошуку задля представлення в телеефірі унікального та якісного інформаційного продукту. Глядачеві важливо подивитися новини, де вдало застосовано форму подання інформації: лаконічна зрозуміла розповідь про подію, різноплановий підхід до проблеми, висвітлення думок спеціалістів, цікаво дібране відео, а також вдалий коментар журналіста. Регіональний журналіст – це, так би мовити, сусід глядача, а значить у них спільний соціально-інформаційний простір. Тому така близькість до реципієнта не пробачає неточностей та викривлень у трактуванні подій та підготовці телевізійних сюжетів. Саме тому підготовка журналіста пов’язана з потребою щоразу добирати такі інформаційні повідомлення, які не лише відповідають критеріям новинності, а й сподіванням аудиторії та її інтересам. Лекторка зазначила, що журналістика, зокрема й регіональне телебачення, є специфічним видом суспільної діяльності, має духовно-прикладний характер: для журналіста–початківця – це перший щабель у професійному зростанні.
За інформацією кафедри журналістики та видавничої справи