Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Групова зустріч з підлітками

У Центрі психологічного відновлення та адаптації пройшла групова зустріч з підлітками.

Дитина народжується як індивід. Завдяки спілкуванню з дорослими вона поступово засвоює соціальний досвід людства і включається в систему суспільних відносин, що формують її потреби, зацікавлення, світогляд, переконання, – тобто розвивають її як особистість.

На тему особистісного розвитку 21 жовтня 2023 року в Луганському національному університеті імені Тараса Шевченка в сенсорній кімнаті, де працюють наші фахівці, пройшла групова зустріч з підлітками.

Формування особистості є результатом включеності людини до існуючої системи соціальних відносин шляхом засвоєння нею соціальних функцій, а також усвідомлення своєї приналежності до соціуму. Поняттям “індивід” позначається людина як окремий представник людського роду. Він є основою формування особистості.

Кожного разу ми готуємо програму для розвитку особистості,  що спрямована на розвиток особистісного потенціалу і спрямовує сучасну людину навчитися ставити цілі в житті та їх досягати, робити усвідомлений вибір, формувати свою траєкторію навчання та розвитку, бути готовим до змін та подолання важких життєвих ситуацій, бути відповідальним за своє життя, ефективно керувати своїми ресурсами: мисленням, емоціями, поведінкою, взаємодією з іншими тощо.

Якщо говорити про гармонію розвитку, необхідно, насамперед, говорити про гармонію розвитку особистісної сфери, тому що саме особистість є фундаментом, на якому будується і все життя. Саме особистісна сфера забезпечує активні форми життєдіяльності особистості.

Кожна людина має право на будь-які почуття, що виникають у неї, тому що вони є реальним чинником її життя. Але способи вираження почуттів формуються під впливом етичних норм, прийнятих у родині, суспільстві. От чому необхідно говорити про необхідність роботи з дітьми, яка полягає у засвоєнні культури поведінки, культури почуттів.

Психологічна робота за такою програмою дуже важлива, тому ми працювали разом з підлітками на різні теми:

  • довіра;
  • емоції;
  • профорієнтація;
  • арт-терапевтичні заняття;
  • тілесна терапія.

Структурний розвиток особистості у вигляді самовідчуття, самооцінки, самовираження, самореалізації базується на усвідомленій і осмисленій діяльності. Потреба у вираженні почуттів, необхідність демонструвати свої емоції і внутрішні переживання через особисте спілкування настільки ж природні для людини, як потреба в диханні і їжі, тому також проводилися лекції:

  • постановки цілей;
  • емоції та їх значення.

Кожна із зустрічей з підлітками несе свій позитивний вплив та відрізняється одна від одної, адже психічний розвиток дитини повинен передбачати етапи обробки і нагромадження найпростіших доступних засобів для усвідомлення й осмислення стереотипів поведінки, спираючись на які вона зможе гнучко будувати свої відносини з оточуючими і навколишнім світом. Ніякий спосіб поведінки не може бути нав’язаний і, тим більше, усвідомлено засвоєний дитиною, якщо він не підтверджений її особистим емоційно-чуттєвим досвідом.

Крім розвитку в різних сферах, підлітки ще отримують нові знайомства, спілкуються і емоційно зближуються одне з одним, відчувають підтримку та починають розуміти себе ще краще.

Кожен з учасників залишився, як завжди,  в захваті від зустрічі, навчився оцінювати свої можливості, якості особистості, підвищив рівень самооцінки та зробив свої позитивні висновки.

Даний простір облаштовано за підтримки Міжнародної благодійної організації СОС “Дитячі Містечка”( sos-ukraine.org ).

Працюємо далі в цьому напрямку для формування прагнення до самопізнання, кращого розуміння свого внутрішнього світу.

 

 

Антон Назмієв, асистент кафедри психології НН ІПП,
керівник Центру психологічного відновлення та адаптації,
психолог СОС «Дитячі містечка»

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024