Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

«Управління якістю освіти»

З 2001 р. в університеті функціонує науково-дослідний центр „Управління якістю освіти” (спільно з Інститутом вищої освіти НАПН України) (директор – Савченко С.В., доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, ректор).

Головною метою Центру є пошук оптимальних шляхів розвитку та функціонування вищої школи, впровадження досягнень педагогічної науки в навчально-виховний процес у ЗВО І-ІV рівнів акредитації, генерування та апробація сучасних педагогічних теорій і технологій, розробка концептуальних ідей подальшого розвитку вищої освіти.

У 2018 р. Центром науково обґрунтовано та експериментально перевірено теоретичні і методичні засади моніторингу якості навчального процесу у вищому навчальному закладі. Результатом обґрунтування теоретичних засад стало уточнення поняття моніторингу якості навчального процесу, розробка теоретичної моделі моніторингу якості навчального процесу, узагальненої моделі випускника, внутрішнього стандарту із забезпечення якості освіти у ЗВО. Результатом обґрунтування методичних засад моніторингу якості навчального процесу стало розробка моніторингових процедур (критеріїв, форм, методів, етапів) моніторингу та його методичного й інформаційного забезпечення; розроблено теоретико-методологічні засади моделювання стратегічного розвитку університету.

Практична цінність результатів НДР полягає в готовності їх використання в системі вищої освіти, що дозволить здійснювати моніторинг навчального процесу в сучасних умовах поєднання денної та заочної форм навчання з дистанційною на основі використання теоретичної моделі моніторингу якості навчального процесу у ЗВО та її нормативно-правового, навчально-методичного та інформаційного забезпечення; розробляти стратегію розвитку університетів на основі використання вітчизняного і зарубіжного досвіду та різноманітних моделей стратегічного розвитку ЗВО.

Цінність результатів НДР для навчальної роботи полягає в наступному:

  • здійснено корегування змісту підготовки магістрантів зі спеціальностей Освітні, педагогічні науки (спеціалізація „Педагогіка вищої школи”), Менеджмент (спеціалізація „Управління навчальним закладом”) шляхом унесення до курсів лекцій та практичних занять тем щодо теорії і технології моніторингу навчального процесу у ЗВО;
  • підтримувалася робота 2 центрів дистанційного навчання; 2 сайтів дистанційного навчання на основі використання електронної платформи Moodle;
  • підтримувалася робота платформи „Електронний університет” в українському сегменті кіберпростору: ЛНУ.УКР, яка забезпечує підтримку освітнього процесу в університеті на основі інформаційних технологій навчання – реєстрацію студентів, створення комп’ютерних тестів, проведення тестування та ін.;
  • постійно наповнювалися 2 інформаційні системи (власні бази даних): репозиторій; електронна бібліотека (зокрема й бібліотечний сайт: http://libr.luguniv.edu.ua/).

Проведено Міжнародну науково-практичну конференцію „Забезпечення якості вищої освіти: європейські й національні стандарти та індикатори”
(15 – 16 листопада 2018 р., м. Старобільськ), за її результатами видано збірник наукових праць.

Проведено Регіональну науково-практичну конференцію „Теорія та практика управлінської діяльності в умовах соціокультурних трансформацій” (26 квітня 2018 р.), на якій було висвітлено питання державного управління розвитком закладів освіти на регіональному рівні, забезпечення моніторингу якості освіти в Україні на державному рівні та ін.

За результатами дослідження опубліковано 15 статей у виданнях, які мають імпакт-фактор, 23 статті та 5 тез.

23.10.2020

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024