Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Кафедра біології та агрономії

   

Загальна інформація

Адреса: 37600, Полтавська обл., м. Миргород, вул. Старосвітська, 52

Телефон:  +38 050 767 10 66, +38 099 231 57 73

Е-mаіl: biofpn@gmail.comfpnagro@gmail.com

Створена у 1998 році в результаті об’єднання кафедр ботаніки та зоології, які існували з 1929 року.

Головна мета діяльності кафедри: високопрофесійне викладання фундаментальних біологічних та агрономічних дисциплін на засадах світового та вітчизняного досвіду з використанням сучасних технологій освіти, яке має забезпечити підготовку фахівців-біологів та агрономів на регіональному, загальнодержавному та міжнародному ринках праці.

Місія кафедри: підготовка висококваліфікованих, креативно мислячих і конкурентоспроможних спеціалістів-біологів та агрономів, які вміють вирішувати наукові, навчальні, виробничі та інші завдання на основі використання сучасних методів, методик та технологій; усвідомлюють свою соціальну відповідальність; постійно турбуються про особисте та професійне зростання; вміють досягати нової мети в умовах соціального та інформаційного середовища , що постійно змінюються.


Освітня діяльність

Кафедра є випусковою та веде на цей час підготовку спеціалістів за трьома освітньо-кваліфікаційними рівнями – перший (бакалаврський), другий (магістерський) та третій (освітньо-науковий). Реформою системи вищої освіти в Україні передбачається впровадження нового кваліфікаційного рівня – «молодший бакалавр», а кваліфікаційні рівні «молодший спеціаліст» та «спеціаліст» припинять своє існування. Таким чином, кафедра здійснює підготовку бакалаврів, магістрів зі спеціальностей «Агрономія», «Середня освіта (біологія та здоров’я людини)» та «Біологія», а також здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю «Агрономія».

Протягом навчання здобувачі вищої освіти опановують наступні фахові освітні компоненти:

Перший (бакалаврський) рівень:

За освітньою програмою «Біологія»:

  • Біофізика
  • Неорганічна хімія
  • Фізична та колоїдна хімія
  • Аналітична хімія
  • Біорганічна хімія
  • Біохімія та методи біохімічних досліджень
  • Ботаніка
  • Зоологія безхребетних
  • Зоологія хребетних
  • Фізіологія та біохімія рослин
  • Теорії еволюції
  • Біоекологія
  • Біологія індивідуального розвитку
  • Мікробіологія та вірусологія
  • Науки про Землю
  • Цитологія
  • Гістологія з основами ембріології
  • Анатомія людини
  • Фізіологія людини та тварин
  • Основи патологічної фізіології з патоморфологією
  • Генетика
  • Молекулярна біологія
  • Біотехнології
  • Латинська мова
  • Основи імунології
  • Основи селекції

За освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)»:

  • Здоров’язбереження, особиста безпека та захист
  • Цифрові технології у професійній діяльності вчителя
  • Загальна, неорганічна та фізколоїдна хімія
  • Основи органічної, біоорганічної та біологічної хімії
  • Ботаніка
  • Зоологія
  • Цитологія
  • Гістологія з основами ембріології
  • Мікробіологія з основами вірусології
  • Анатомія людини (загальна та вікова)
  • Фізіологія людини та тварин, вікова фізіологія
  • Фізіологічні аспекти шкільної адаптації
  • Фізіологія та біохімія рослин
  • Біоекологія
  • Генетика з основами селекції
  • Теорії еволюції
  • Молекулярна біологія
  • Основи здоров’я з методикою навчання
  • Методика розв’язання задач в біології
  • Основи шкільної гігієни

За освітньою програмою «Агрономія»:

  • Інформаційні технології та статистичні методи в агрономії;
  • Фізіологія рослин;
  • Ботаніка;
  • Агроекологія.;
  • Проектування польових дослідів в агрономії;
  • Ґрунтознавство;
  • Землеробство;
  • Захист рослин (гербологія та карантин рослин; сільськогосподарська ентомологія; фітопатологія);
  • Генетика, селекція та насінництво сільськогосподарських культур;
  • Рослинництво;
  • Механізація сільського господарства (сільськогосподарські та меліоративні машини; механізація в рослинництві);
  • Основи овочівництва, плодівництва  та кормовиробництва;
  • Агрохімія;
  • Економіка та організація сільськогосподарського виробництва;
  • Технологія зберігання та переробки продукції рослинництва.

Другий (магістерський) рівень:

За освітньою програмою «Біологія»:

  • Логіка та методологія наукового пізнання
  • Біохімічні процеси клітини
  • Метаболоміка
  • Системна біологія
  • Біомоніторинг
  • Основи клінічної біохімії
  • Біохімія крові
  • Біоінформатика з основами моделювання
  • Біохімія стресу
  • Надорганізменні рівні життя
  • Біохімія тварин та мікроорганізмів
  • Фізико-хімічні методи дослідження в біохімії та медицині
  • Молекулярна та супрамолекулярна біохімія

За освітньою програмою «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)»

  • Логіка та методологія наукового пізнання
  • Професійна деонтологія
  • Кваліметрія
  • Методика та організація біолого-педагогічних досліджень
  • Сталий розвиток та раціональне природокористування
  • Освітній процес у сучасній школі: теорія і практика
  • Психологія освітньої діяльності
  • Теорія та методика навчання осіб з особливими потребами
  • Надорганізмені рівні організації життя
  • Сучасні технології та методи викладання біології й основ здоров’я
  • Здоров’язбережувальні технології в біологічній освіті

За освітньою програмою «Агрономія»:

  • Оцінка і управління якістю ґрунтів;
  • Моделювання технологічних процесів і систем в агрономії;
  • Інноваційні та SMART-технології в рослинництві;
  • Адаптивні системи землеробства;
  • Сучасні та новітні методи захисту рослин;
  • Аграрна інженерія;
  • Технології та методи захисту рослин;
  • Агрономічний аудит;
  • Професійна педагогіка та методика викладання дисциплін аграрного спрямування.

Предмети блоку вибіркових дисциплін:

  • Основи біоетики
  • Основи дистанційного навчання
  • Методика розв’язування задач з біології
  • Позаурочна та позакласна робота з біології
  • Дослідницька та проєктна діяльність учнів з біології
  • Екологічні проблеми землеробства
  • Управління якістю і сертифікація продукції рослинництва
  • Система сучасних інтенсивних технологій у рослинництві
  • Система точного землеробства
  • Раціональне природокористування
  • Соціобіологія
  • Біологічні ресурси України
  • Основи аквакультури
  • Новітні агротехнології
  • Стратегія сталого розвитку природи та суспільства
  • Стратегічне управління
  • Методи випробовування засобів захисту рослин
  • Професійна валеологія
  • Паразитологія
  • Камеральні дослідження рослин
  • Основи раціонального харчування та фітотерапії
  • Ентомологія
  • Орнітологія
  • Біологічні основи рослинництва
  • Теріологія
  • Заповідна справа
  • Польові біологічні дослідження
  • Технології вирощування сільськогосподарських культур
  • Методика дослідної справи в агрономії
  • Виноградарство
  • Музейна справа
  • Освіта для сталого розвитку
  • Карантин рослин
  • Сільськогосподарська зоологія
  • Технології закритого грунту
  • Селекція та насінництво гетерозисних гібридів

Знання з цих предметів є методологічною основою для подальшого опанування професійних знань та формування спеціальних умінь та навичок.


Навчальний процес забезпечує професорсько-викладацький склад кафедри:

evtushenko
Євтушенко
Галина Олександрівна,

завідувач кафедри
кандидат сільськогосподарських
наук, доцент
Мацай 
Наталія Юріївна
,
кандидат

сільськогосподарських наук,
доцент
Кохан 
Андрій 
Володимирович,
доктор сільськогосподарських наук,

доцент 
     
litvynenko
Литвиненко
Сергій Павлович
,

магістр біології, асистент
Самойленко 
Олена Анатоліївна
,
кандидат сільськогосподарських наук,

старший викладач
Ткаченко 
Вікторія Миколаївна
,
старший викладач,

кандидат біологічних наук
     
Кравець 
Ірина Станіславівна
,
кандидат сільськогосподарських наук,
доцент
Тимчук 
Наталія Федорівна
,
кандидат сільськогосподарських наук,

доцент
Тимчук 
Дмитро Сергійович
,
кандидат біологічних наук,

доцент
     
   
  Явтушенко
Віра Валентинівна,
асистент
 
     

Графіки консультацій викладачів кафедри біології та агрономії


Можливості працевлаштування випускників

Випускники спеціальності «Біологія та біохімія» можуть працювати біологами, біологами-дослідниками, біометристами, біотехнологами, мікробіологами, рибоводами, фахівцями у наукових, виробничих лабораторіях різного профілю (біологічного, біомедичного, хімічного, агрономічного, генетичного, радіологічного, спортивного, криміналістичного, якості харчових продуктів, епідеміологічного тощо); у заповідниках, заказниках та центрах заповідної справи; на митницях у системі карантинних служб; на станціях захисту рослин, у ботанічних садах, зоопарках, у системі зеленого будівництва; в органах державного біомоніторингу, контролю за станом природного середовища та його охорони, в управліннях із біобезпеки, в біоінспекціях тощо; у мисливських, ставкових риборозплідних господарствах, на звірофермах; після закінчення магістратури – викладачами біологічних дисциплін у вищих навчальних закладах

Випускники спеціальності «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» мають право працювати вчителями біології та основ здоров’я в закладах загальної середньої освіти, професійних коледжах та інших закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та інших закладах освіти, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, фахівцями у закладах Малої академії наук, керівниками біологічних гуртків тощо, в інших суміжних галузях, де є потрібна біологічна спеціалізація та педагогічна освіта. Після закінчення магістратури випускники можуть працювати також методистами у відділах освіти, фахівцями освітянських органів державного управління, методистами в центрах системи позашкільної освіти та науково-технічної творчості.

Випускники бакалаврського рівня спеціальності  «Агрономія» мають право працювати за спеціальностями: агроном; агроном аеродрому; агролісомеліоратор; агрохімік; асистент; агроном відділення(бригади, сільськогосподарської дільниці, ферми, цеху); агротехнік, інспектор із захисту рослин, технік-агрохімік, технік-ґрунтознавець, технолог з агрономії, фахівець з організації та ведення фермерського господарства, державний інспектор з карантину рослин, фермер; магістерського рівня освіти: агроном-дослідник, молодший науковий співробітник (агрономія, зоотехнія, лісівництво, природно-заповідна справа), науковий співробітник (агрономія, зоотехнія, лісівництво, природно-заповідна справа), науковий співробітник-консультант (агрономія, зоотехнія, лісівництво, природно-заповідна справа), агроном, агроном з насінництва, агроном із захисту рослин, агроном -інспектор, асистент,   викладач вищого навчального закладу.

.Навчальні практики проводяться з ботаніки, зоології, фізіології та біохімії рослин; рослинництва, ґрунтознавства та землеробства, сільськогосподарських машин, виробничі практики із рослинництва та землеробства; у загальноосвітніх навчальних закладах проводиться навчальна педагогічна практика. На випускному курсі студенти проходять виробничу педагогічну практику в якості вчителя біологіїта та основ здоров’я, класного керівника у загальноосвітніх навчальних закладах; студенти-агрономи – у провідних фермерських господарствах на підприємствах сільськогосподарського виробництва та у відділення науково-технічної підготовки з аграрного напрямку ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка».

Магістранти та аспіранти проходять науково-дослідну та науково-педагогічну практику.

Базами практик є школи, ліцеї та гімназії Луганської та Полтавської області; польові практики проходять в околицях міст Мирород, Гадяч (Полтавської області), на базі Національного дендрологічного парку «Тростянець» (Ічнянський район Чернігівської області).


Наукова діяльність

Значна увага на кафедрі приділяється науковій діяльності. Пріоритетними напрямками науково-дослідницької роботи є вивчення сучасного стану флори та фауни регіону та України; елементів сучасних технологій вирощування нових та традиційних сільськогосподарських культур, визначення морфо – функціональних механізмів адаптації нових та районованих сортів та гібридів до певних умов вирощування тощо.

Викладачі кафедри беруть активну участь у регіональних, всеукраїнських та міжнародних конференціях та симпозіумах.

Кафедра активно співпрацює з провідними науково-дослідницькими установами України: Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу», Інститутом еволюційної екології НАН України (м. Київ), Національним науково-природничим музеєм НАН України, Інститутом зернових культур НААН України (м. Дніпро), Харківським національним педагогічним університетом імені Г. Сковороди (м. Харків) через реалізацію спільних проектів, проведення наукових експедицій тощо.

Науково-дослідна робота зі студентами

Студенти займаються дослідницькою діяльністю під керівництвом провідних викладачів кафедри. Наукові дослідження спрямовані на вивчення рослинного й тваринного різноманіття регіону та України, його змін під впливом різноманітних факторів; функціонування флористичних та фауністичних комплексів на територіях, що охороняються або є антропогенно-трансформованими; вивчення агроценозів та доцільності сучасних технологій вирощування нових та традиційних сільськогосподарських культур. Їх результати знаходять відображення у підготовлених наукових роботах студентів, доповідях на університетських Днях науки, на науково-практичних конференціях молодих учених різних рівнів, у наукових статтях.

На кафедрі працює:


Міжнародні зв’язки

З метою впровадження новітніх технологій у навчальний процес кафедра налагодила освітні та наукові зв’язки з різними навчальними закладами, організаціями та науковими закладами України та зарубіжжя.


Основні документи із забезпечення та регулювання освітнього процесу:

Нормативно-правова основа організації освітнього процесу в ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (Положення та Процедури забезпечення якості освіти). 

Освітньо-професійні програми, що реалізуються на кафедрі біології та агрономії.

21.10.2024

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024