Засідання вченої ради
3.4.2023
У ЛНУ імені Тараса Шевченка відбулося засідання вченої ради.
На порядку денному було розглянуто питання:
- про результати роботи спеціалізованих учених рад та виконання держбюджетних тем у 2022 р.
- про можливості використання здобувачами освіти і викладачами електронно-бібліотечних ресурсів.
- різне.
Заслухавши й обговоривши доповідь проректора з науково-педагогічної роботи Анатолія Жучка про результати роботи спеціалізованих учених рад та виконання держбюджетних тем у 2022 р., вчена рада відзначила, що в університеті на сьогодні функціонують дві спеціалізовані вчені ради з правом приймати до розгляду та проводити захисти докторських (кандидатських) дисертацій за спеціальностями: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.06 – теорія та методика управління освітою, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, 13.00.05 – соціальна педагогіка. Головою спеціалізованої ради Д 29.053.01 призначено д. пед. н., проф., ректора Олену Караман, головою ради Д 29.053.03 – д.пед.н., проф. Ірину Цебрій. В університеті у 2022 році відбулось 6 засідань спеціалізованих разових рад для разового захисту дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальностями 011 «Освітні, педагогічні науки» та 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)».
У 2022 році з державного бюджету України були фінансовані дві науково-дослідні роботи: «Вільні структури Лоде та моноїди ендоморфізмів» та «Виконання завдань перспективного плану розвитку наукового напряму «Математичні науки та природничі науки»» (науковий керівник – д.ф.-м.н., проф. Анатолій Жучок). Одержано низку важливих результатів з математики, які знайдуть застосування в дослідженнях, які здійснюють наукові колективи закладів вищої освіти України, Австрії, Німеччини.
Заслухавши й обговоривши доповідь в.о. директора бібліотеки Марії Починкової про можливості використання здобувачами освіти і викладачами електронно-бібліотечних ресурсів, вчена рада відзначила, що організація й реалізація освітнього процесу та наукової роботи з боку викладача й активна участь з максимальною користю для себе з боку здобувачів освіти вимагають від них звернення до бібліотечних ресурсів, зокрема до електронно-бібліотечних, серед яких – електронні бібліотеки та електронні інформаційні ресурси різних закладів; репозитарії, зокрема й університетські; бази даних. Використання цих ресурсів полегшує пошук інформації для забезпечення освітнього процесу та наукової роботи.
Сучасний інформаційний простір надає доступ до широких можливостей, водночас у цьому важливим аспектом є дотримання авторських прав і академічної доброчесності.
Важливим для науковців сьогодні є доступ до міжнародних наукометричних баз даних. З 2014 року університету поступово було надано можливість користуватися доступом до Scopus, Web of Science, EBSCO, Access Global NewsBank, ScienceDirect eBooks, eLibraryUSA, ACM Digital Library та ін.
Разом з тим у процесі використання здобувачами освіти і викладачами електронно-бібліотечних ресурсів виникає низка об’єктивних проблем, які потребують вирішення: низький рівень обізнаності всіх учасників освітнього процесу щодо актуальних електронно-бібліотечних ресурсів, що вимагає спеціального інформування; недостатній рівень знань з англійської мови у викладачів і студентів для використання міжнародних наукометричних баз даних та ін.
Серед різного було відкритим голосуванням вченої ради було ухвалено рішення про внесення змін до процедури формування переліку дисциплін вільного вибору здобувачів вищої освіти та процедури обрання здобувачами вищої освіти дисциплін вільного вибору; про затвердження переліку дисциплін вільного вибору на 2023 – 2024 навчальний рік для здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії; про створення разової спеціалізованої вченої ради для присудження ступеня доктора філософії; про рекомендацію до друку наукових і навчально-методичних праць.
Пресцентр ЛНУ імені Тараса Шевченка