Результати рейтингу Інтернет-присутності
3.2.2016
Webometrics опублікував оновлену версію світового рейтингу.
Webometrics Ranking of World’s Universities оприлюднив рейтинг світових університетів за рівнем їх присутності у мережі станом на січень 2016 року. У світовому рейтингу представлено 12 тисяч університетів і навчальних закладів з усього світу. Свої рейтингові веб-місця отримали 292 українських вишів, серед яких і Луганський національний університет імені Тараса Шевченка.
За даними рейтингу ЛНУ посів 46 місце серед вітчизняних вишів, серед вищих навчальних закладів країн Центральної та Східної Європи – 1423, а у європейському рейтингу нам дісталося 2052 місце. Крім того, у континентальному рейтингу наш університет зайняв 5803 позицію, а у світовому – 6329.
Нагадаємо, що рейтинг університетів світу Webometrics складається компанією Cybermetrics Lab (Іспанія) із 2004 року і публікується двічі на рік. Він був ініційований задля заохочення кращої представленості академічних та дослідницьких установ в Інтернет-мережі та стимулювання вільного доступу до наукової інформації.
Рейтинг ґрунтується на аналізі офіційних веб-сайтів навчальних закладів, тому до рейтингу включені лише ті університети, які мають власний незалежний веб-домен.
Рейтинг аналізує не освітню діяльність університету в цілому, а саме представлення вишу в глобальній мережі Інтернет ,яка визначається за спеціальною методикою, розробленою у відповідності до Берлінських принципів рейтингування вищих навчальних закладів (Berlin Principles on Ranking of Higher Education Institutions), визначених ЮНЕСКО.
Оцінюються присутность університету в Інтернеті, рівень впливу публікацій університету на світовий науковий прогрес, «популярність» веб-ресурсів вищого навчального закладу, довіра Інтернет-користувачів до них.
В процесі складання Webometrics Ranking of World’s Universities розробниками враховується кількість проіндексованих пошуковими системами сторінок сайту вишу, зовнішні посилання на нього, цитованість ресурсу, а також кількість завантажених на сайт файлів. Таким чином, оцінюється змістовна та інформаційна складова веб-сайту навчального закладу. Показники відвідуваності сайту та його дизайн до уваги не беруться.