Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Віртуальна дискусія

Кафедра педагогіки провела віртуальну дискусію до 300-річчя з дня народження українського філософа, просвітителя-гуманіста, поета, педагога Г.Сковороди.

30 квітня на кафедрі педагогіки підбито підсумки традиційного наукового заходу – віртуальної дискусії викладачів і здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності «Освітні, педагогічні науки» – «Виклики Г.С.Сковороди для сучасної педагогічної теорії та практики». Цьогоріч він пройшов у рамках загальноуніверситетських Днів науки.

Мета віртуальної дискусії – залучити здобувачів вищої освіти, викладачів до активного вивчення, популяризації творчої спадщини Григорія Сковороди та його педагогічних ідей; сприяти формуванню історичної пам’яті та ідентичності педагогічних та науково-педагогічних працівників.

Протягом тижня учасники мали можливість ознайомитися з маловідомими сторінками життя видатного богослова, педагога, байкаря, якого називали “людиною-університетом” своєї епохи й кредо якого було – залишатися вільним від будь-яких обмежень, насамперед царського режиму та церковних догм, які обмежували духовний та розумовий розвиток особистості; попрацювати з афоризмами мандрівного філософа, розгадати найвідоміші, подані в ребусах мовою емодзі, та висловити власну позицію розуміння позицій Г. Сковороди для сучасної педагогічної теорії та практики в сучасному соціокультурному контексті.

Підсумком заходу стало висловлення власних думок учасників дискусії щодо ідей природного виховання, «сродної праці», гармонійного розвитку, самопізнання й духовного розвитку людини як єдиної можливості пізнати істину людського буття й самовдосконалюватися; ролі музичного мистецтва у формуванні духовності сучасної особистості тощо та їх актуальності для педагогічної теорії й практики в усі часи.

Участь у віртуальній дискусії майбутніх викладачів ЗВО засвідчує не лише великий інтерес до історико-філософської спадщини видатних мислителів минулого та демонструє сформовані навички критичного аналізу педагогічних поглядів крізь призму сучасності, а й допомагає, як говорив Г. Сковорода, „пізнати себе, заглянути в себе”, аби постійно самовдосконалюватися й бути високопрофесійним фахівцем на освітянській ниві.

За матеріалами кафедри педагогіки НН ІПП

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024