Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Результати наукової роботи студентів у НН ІПП

На черговій вченій раді НН ІПП було заслухано звіт про результати наукової роботи студентів у 2020-2021 рр.

Науково-дослідна робота зі студентами в 2020–2021 н. р. здійснювалась відповідно до плану роботи кафедр НН ІПП. Зважаючи на епідеміологічну ситуацію в країні і світі, більшість організованих заходів відбувалася в онлайн форматі з використанням платформ ZOOM, GOOGLE MEET, MICROSOFT TEAMS та ін.

Кафедрою педагогіки проведено віртуальний діалог «Який він – сучасний учитель Нової української школи?» (11.02.21), майстер-класс «Я – молодий науковець-шевченківець» (19.02.2021), тренінг «Емоційний інтелект та емоційна культура педагога» (23.03.2021), тижневий марафон «Еволюція педагогічної думки: від витоків до сучасності» (30.04.2021). Викладачами підготовлено 25 студентів до участі в Міжнародному конкурсі есе у рамках проекту ENACTED – «Європейський Союз та його сусіди. Мережа для активізації участі ЄС на східних кордонах» (2017-2025) «Дивимось у майбутнє: спільні цінності, спільні мрії».

Кафедрою дошкільної та початкової освіти організовано Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Актуальні проблеми підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти»       (16. 02. 2021), Педагогічні читання, присвячені ювілейній даті О. Я. Савченко (28. 04. 2021).

За ініціативи кафедри соціальної педагогіки відбулася Всеукраїнська наукова конференція  «Соціальна робота у міждисциплінарному вимірі: історія, теорія і практика» (квітень, 2021). Спільно із Запорізьким  національним університетом кафедрою проведено Всеукраїнську студентську науково-практичну конференцію «Включення дітей та молоді в соціокультурне середовище» (березень 2021). Кафедра стала співорганізатором  ХІV Всеукраїнської наукової конференції студентів і молодих вчених «Сучасне українське студентство: проблеми та ціннісні орієнтації», проведеної на базі  Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна» (березень 2021).

Кафедра філологічних дисциплін в межах днів науки провела ХІІ Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Мова й література в проекції різних наукових парадигм» (15. 04. 2021). Кафедра стала організатором Круглого столу «Актуальні проблеми лінгводидактики в контексті сучасних викликів» (березень 2021) для студентів та магістрантів спеціальностей «Початкова освіта», «Дошкільна освіта». Спільно із Глухівським  національним педагогічним університетом імені Олександра Довженка проведено ІІ Всеукраїнську студентську науково-практичну інтернет-конференцію «Сучасні тенденції та перспективи мовно-літературної освіти в Україні» (м. Глухів, 19–20 лютого 2020 року).

Кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти проведено науково-практичні онлайн-семiнари «Інклюзивна освіта в Україні:проблеми, здобутки та перспективи» (16.03.2021 р.), «Інклюзивні проблеми дітей з порушеннями інтелекту та поведінки в загальноосвітній школі» (17.03.2021 р.), «Імітація та наслідування в роботі з дітьми з розладами аутистичного спектру як провідний фактор навчання» (18.03.2021 р.), «Організація роботи спеціального психолога з батьками дітей з особливими освітніми потребами. Стратегii допомоги» (22.04.2021 р.), для студентів спеціальності «Спеціальна освіта (за нозологіями)» та слухачів магістратури; онлайн-тренінг: «Напрямки формування адекватної батьківської позиції стосовно дітей з порушеннями в мовленнєвому та комунікативному розвитку» (26.04.2021 р.); семінар «Особливості роботи інклюзивно-ресурсного центру. Погляд з середини»; семінар-тренінг «Розробка корекційно-розвивального заняття для дітей з інтелектуальними порушеннями» (26.04.2021 р.); науково-практичний семінар «Формулювання СМАРТ-цілей у роботі з дітьми з РАС» (29.04.2021 р.).

Кафедрою психології організовано і проведено науково-практичний семінар «Типові труднощі в динаміці психотерапевтичної роботи з хімічно залежними клієнтами» (25.04.2021), студентську науково-практичну конференцію «Актуальні проблеми теоретичної та прикладної психології» (22.04.2021), круглий стіл «Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх психологів» (8.04.2021).

Кафедри НН ІПП у межах днів науки проводили 1 тур традиційних предметних студентських олімпіад: із соціальної педагогіки (кафедра соціальної педагогіки),  педагогіки (кафедра педагогіки), спеціальної освіти (кафедра спеціальної та інклюзивної освіти), сучасної української мови (кафедра філологічних дисциплін), педагогіки і фахових методик дошкільної та початкової освіти (кафедра ДПО), психології (кафедра психології).

В межах НДРС було організовано і проведено І етап конкурсу студентських наукових робіт із спеціальностей «Початкова освіта», «Дошкільна освіта», «Спеціальна освіта», «Соціальна педагогіка», «Освітні, педагогічні науки».

Важливим напрямом наукової роботи зі студентами в НН ІПП стала підготовка наукових публікацій (тез, статей). За 2020 рік опубліковано студентських 356 наукових робіт: кафедра соціальної педагогіки – 63, кафедра дошкільної та початкової освіти ‒ 105, кафедра філологічних дисциплін – 99, кафедра спеціальної та інклюзивної освіти  ‒ 24, кафедра психології – 44, кафедра педагогіки – 21.

В НН ІПП за 2020-2021 н.р. підготовлено збірники наукових праць студентів і магістрантів: «Методична скарбничка педагога», «Мова й література в проєкції різних наукових парадигм» (кафедра філологічних дисциплін), «Науковий пошук молодих дослідників: педагогічні науки» (збірник наукових праць, в якому представлено роботи студентів і магістрантів усіх спеціальностей НН ІПП), «Методичний калейдоскоп», «Актуальні проблеми підготовки фахівців дошкільної та початкової освіти» (кафедра ДПО).

Продуктивним напрямом роботи зі студентами є участь у міжнародних наукових конкурсах, проєктах. Відзначено призерку Міжнародного конкурсу есе у рамках проекту ENACTED (Семиволос Лілія, 2 місце в Україні, 3 місце в Європі. Науковий керівник – Алєксєєва О. Р.); учасницю Міжнародного конкурсу «Змагаймось за нове життя» (Діденко Дарина 4 курс ПО. Науковий керівник – Мордовцева Н. В.).

 Таким чином, науково-дослідна робота в НН ІПП має системний характер, відбувається як у процесі навчального діяльності, так і в позанавчальний період і є важливим чинником підготовки висококваліфікованих спеціалістів. Кафедри ІПП провадять НДРС відповідно до комплексних кафедральних тем, урізноманітнюють форми репрезентації наукових здобутків студентів і магістрантів.

 

За інформацією навчально-наукового

інституту педагогіки і психології

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024