Підсумкова ZOOM-конференція
20.1.2021
Підсумкова ZOOM-конференція була присвячена результатам проходження студентами-географами педагогічної практики.
15 січня 2021 року на кафедрі географії факультету природничих наук відбулася підсумкова Zoom-конференція, присвячена результатам проходження студентами 4-го курсу денної форми навчання виробничої педагогічної практики.
Педагогічна практика на 4 курсі – це особливий вид навчального процесу, який передбачає повне «занурення» майбутніх вчителів у професійну діяльність за обраною спеціальністю. Своє стажування студенти-географи проходили упродовж десяти тижнів сьомого семестру навчання (з 19 жовтня по 27 грудня 2020 року).
У період практики студенти проводили уроки і в звичайному режимі, і в дистанційному форматі (на період карантинних обмежень). Останнє змусило студентів застосовувати сучасні онлайн-інструменти та різноманітні техніки налагодження зворотного зв’язку із учнями (відео-конференції, форуми, чати, соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями тощо). Студенти отримали досвід використання веб-ресурсів: платформи Google Classroom, сервісів Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Skype, а також – онлайн-сервіси ClassDojo, Classtime, LearningApps.org, Padlet.com, Kahoot. com, Mentimeter.com тощо. Крім стандартних уроків, практиканти намагалися використовувати інноваційні технології навчання, як-то: технологію проблемного навчання, технологію формування та розвитку критичного мислення, технологію «перевернутого навчання», а також проводити нетрадиційні типи уроків (урок-знайомство «Географія навколо нас», урок-семінар, урок-практикум, урок-гра, урок-конкурс, урок-екскурсія, інтегрований урок тощо).
Під час Zoom-конференції студенти представили свої педагогічні есе, у яких відверто відзначали не лише власні здобутки, але й говорили про різноманітні труднощі, які в них виникали під час практики, також ділилися емоціями від спілкування з учнями та учителями. Діалог методистів зі студентами був конструктивним та дружнім. Підсумкова конференція дала викладачам кафедри основу для подальшого корегування змісту підготовки фахівців для системи освіти. Педагогічна практика студентів показала, що крім академічної підготовки слід звернути увагу на комунікативні стратегії в навчанні, розвиток лідерських якостей, вміння контролювати емоції, бути дисциплінованими та мобільними в умовах будь-якого освітнього середовища.
Викладачі кафедри географії та студенти-географи висловлюють вдячність адміністраціям шкіл Луганської області за співпрацю та сподіваються на розширення діалогу «школа-університет».
Кафедра географії