Оnline-дискусія
29.4.2020
28 квітня кафедрою туризму, готельної і ресторанної справи НН ІТОТТ була організована online-дискусія на тему: ,,Подолання наслідків пандемії COVID-19 на українському ринку послугˮ.
Студенти 3 курсу спеціальності 241 ,,Готельно-ресторанна справаˮ, спільно з доцентом кафедри, кандидатом політичних наук Анастасією Сичовою, обговорювали кризову ситуацію, в якій опинилися українські готелі і ресторани у зв’язку із пандемією COVID-19. Серед головних проблем були відзначені наступні: скорочення штату співробітників, зменшення зарплат, втрата клієнтів, туманні перспективи відновлення роботи після закінчення карантину. Так, студентка 3 курсу Вікторія Бабич акцентувала увагу на необхідності розробки поетапного антикризового плану відновлення готельно-ресторанної сфери з боку центральних і місцевих органів влади, завдяки щільній співпраці з підприємцями.
Учасниками дискусії, за аналогією із зарубіжним досвідом, був запропонований ряд заходів для виходу з кризи, а саме: зниження вартості проживання, система знижок для залучення клієнтів, використання готельних номерів під час карантину та ін. Проте, усіма учасниками було зазначено, що в умовах складної економічної ситуації в країні, подібні заходи важко ефективно реалізувати без надання владою країни фінансової допомоги представникам малого та середнього бізнесу.
Студент Віталій Бережний висловив думку, що, незважаючи на очевидно негативний вплив пандемії, можна розгледіти і позитивні наслідки для ринку послуг в Україні. Наприклад, багато ресторанів перейшли на online-обслуговування і пропонують нову продукцію для розширення клієнтської бази (страви від шеф-кухарів ,,на швидку рукуˮ, веганський фаст-фуд по-домашньому або ,,конструктор їжіˮ улюблених страв). У готелях з’явився додатковий час для підготовки до літнього сезону, оскільки, згідно з прогнозами, саме вітчизняні курорти будуть користуватися популярністю в цьому році, змістивши з перших позицій іноземні тури за рахунок більш дешевих і безпечних пропозицій.
У цілому, учасники дискусії дійшли до висновку, що наслідки COVID-19 зможуть подолати тільки сильні ,,гравціˮ готельно-ресторанної сфери з розвиненою інфраструктурою, розгалуженою мережею професійних зв’язків і корпоративними цифровими комунікаціями. Тоді як малому і середньому бізнесу знадобиться правова і фінансова допомога держави для виходу на колишні докризові позиції.
Кафедра туризму, готельної і ресторанної справи
НН ІТОТТ