Підсумки наукової роботи у НН ІПП
27.1.2020
22 січня у НН ІПП відбулося засідання вченої ради, на якому було обговорено підсумки науково-дослідної роботи в інституті у 2019 році та завдання на 2020 рік.
Заступник директора НН ІПП з наукової роботи проф. В. Кизилова звернула увагу членів вченої ради на головні результати наукової діяльності кафедр у 2019 році.
На кафедрі соціальної педагогіки успішно функціонує Науково-дослідний центр проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України. Тема науково-дослідної роботи кафедри: «Соціалізація дітей і молоді в умовах гібридної війни на сході України». За результатами роботи проведено 2 Всеукраїнські науково-практичні конференції; видано монографію «Інновації педагогічної освіти в умовах викликів сьогодення» (за ред. С. Я. Харченка); отримано золоту медаль за науковий проєкт «Соціалізація особистості в умовах гібридної війни на сході України» у тематичній номінації «Соціалізація особистості в умовах сучасних викликів»; підготовлено розділи у 2-х наукових фахових виданнях.
На кафедрі педагогіки виконувалася тема: «Соціалізація учнівської та студентської молоді сходу України в умовах гібридної війни на Донбасі». Результати:1. Теоретичне обґрунтування гібридної війни як соціального феномену новітньої історії України.2. Розкриття процесу соціалізації особистості в умовах гібридної війни на Донбасі.3. Розкриття особливостей соціалізації дітей і молоді сходу України в умовах гібридної війни на Донбасі.
На базі кафедри дошкільної та початкової освіти продовжує діяльність науково-дослідна лабораторія за проблемою «Компетентність сучасного фахівця освіти в галузі педагогічної інноватики й проектування». Її мета – підвищення інноваційно-педагогічної й проектувальної компетентності викладачів вищої школи та майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти. Найбільш суттєвим здобутком стала розробка теоретичного концепту проблеми.
Комплексна тема наукових досліджень кафедри філологічних дисциплін «Компетентнісний підхід до змісту філологічної освіти в системі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи та вихователів закладів дошкільної освіти».За результатами роботи у 2019 році було проведено ІІІ Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики в умовах реформування освітньої системи в Україні» (випущено зб. наук. праць Вісник ЛНУ. Серія: Педагогічні науки. – №3 (326)); Х Всеукраїнську студентську науково-практичну конференцію «Мова й література у проекції різних наукових парадигм» (за її матеріалами випущено зб. наук. праць).
У 2019 році викладачі кафедри психології продовжили дослідження наукової теми «Становлення суб’єкту життєвого шляху в сучасному соціально-психологічному просторі». У межах її розробки здійснювались актуальні дослідження в різних галузях теоретичної та прикладної психології.
Кафедра дефектології та психокорекції співпрацює з Центральноєвропейською академією навчання та сертифікації (CEFSC). Польща (Бидгощ, Лодзь). Кафедра стала одним із засновників Науково-навчально-виробничого комплексу «Life with out medicines». ННВК входить до національної системи надання корекційно-реабілітаційних послуг.
У НН ІПП протягом 2019 року захищено 8 дисертацій: 5 – кафедра соціальної педагогіки, 1 – кафедра педагогіки, 2 – кафедра дошкільної та початкової освіти.
В Інституті педагогіки і психології в 2019 році проведено 7 всеукраїнських конференцій, 2 регіональних науково-практичних семінари.
Викладачі ННІПП у 2019 році брали активну участь у наукових заходах різних рівнів в інших вищих навчальних закладах України та за кордоном, зокрема: 66 учасників міжнародних конференцій, 40 учасників всеукраїнських конференцій, 15 учасників регіональник конференцій та семінарів.
Науковцями (викладачами та аспірантами) навчально-наукового інституту педагогіки і психології опубліковано 235 наукових праці, з них монографій / розділів колективних монографій – 13, 1 підручник, 22 навчальних та навчально-методичних посібники, 22 статті у журналах з імпакт-фактором, 24 статті у зарубіжних виданнях без імпакт-фактора, 108 статей у вітчизняних виданнях, 45 тез.
У рейтингу досягнень психолого-педагогічних кафедр університету в науково-дослідній роботі за 2019 р кафедра соціальної педагогіки посіла 1 місце (загальний бал – 1967,5); кафедра педагогіки – 2 місце (1118 балів); кафедра дошкільної та початкової освіти – 3 місце (901 бал).
У рейтингу досягнень філологічних кафедр університету кафедра філологічних дисциплін посіла 2 місце (785 балів).
В обговоренні взяли участь завідувачі кафедр НН ІПП, які звернули увагу на труднощі і проблеми у сфері наукової діяльності. Вони передусім стосуються наукового співробітництва кафедр із закордонними організаціями;отримання грантів на наукову роботу від міжнародних фондів; публікацій викладачів у виданнях з імпакт-фактором; отримання охоронних документів на об’єкти права інтелектуальної власності.
За інформацією навчально-наукового
інституту педагогіки і психології