Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Всеукраїнська науково-практична конференція

18 квітня відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Стратегічні пріоритети філології й лінгводидактики в умовах реформування освітньої системи в Україні».

Ініціатор проведення заходу – кафедра філологічних дисциплін навчально-наукового інституту педагогіки і психології. Співорганізаторами конференції виступили Бердянський державний педагогічний університет, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України (Київ).

Участь у конференції взяли науковці, викладачі вишів, учителі шкіл, працівники закладів дошкільної освіти, аспіранти, магістранти (усього 47 осіб), які здійснили обмін результатами наукових і практичних досліджень.

Організаторів, гостей і учасників конференції привітало керівництво нашого університету (професори Олена Караман,  Леонід Ваховський, доцент Дмитро Ужченко).

Завідувач кафедри філологічних дисциплін, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Мордовцева у своїй доповіді розкрила проблему використання текстоцентричного підходу у викладанні морфології на уроках української мови в середніх класах.

У наступній доповіді «Робота з творами на історичну тему в контексті реалізацій ключових компетентностей Нової української школи» доктор філологічних наук, професор Віталіна Кизилова акцентувала увагу на аналізі програмових творів на історичну тему для 3–4 класів та запропоновану у чинних підручниках з літературного читання систему роботи щодо реалізації такої компетентності, як обізнаність та самовираження у сфері культури, що визначена Концепцією Нової української школи.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін Марія Починкова у своєму виступі «Нова українська школа: окремі аспекти методики викладання мови і читання в початкових класах» розкрила зміни, що відбулися у методиці викладання словесності в початкових класах НУШ.

Оксана Цалапова, кандидат філологічних наук, доцент кафедри розкрила проблему осмислення мотиву смерті в літературі для юнацтва (на основі твору Наталки Малетич «Щоденник ельфа»).

В онлайн режимі в конференції взяли участь представники різних закладів вищої освіти України.

У доповіді кандидата педагогічних наук, доцента, старшого наукового співробітника Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Попової Людмили було подано класифікацію засобів компетентнісно орієнтованого навчання української мови.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української мови, літератури та методики навчання Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка  Світлана  Цінько презентувала місце, роль і значення активної педагогічної практики як важливого засобу формування професійної компетентності майбутніх учителів словесності.

Проблемі формування морфологічної компетенції як важливого складника лінгвістичної компетентності майбутніх учителів української мови й літератури була присвячена розвідка кандидата педагогічних наук, доцента кафедри української мови, літератури та методики навчання Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Каліш Валентини.

На актуальності формування діалогічного мовлення дітей на уроках навчання грамоти зосередила увагу кандидат філологічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Наталія Родюк.

У ході конференції обговорювалися такі питання, як аспекти професійної комунікації в освіті; концептуальні засади мовно-літературної підготовки в освітніх закладах; філологічна освіта й наука в університетах; структура дошкільної / шкільної / університетської україноцентричної освіти, міжпредметні зв’язки; українська література для і про дітей у світовому історико-культурному контексті; сучасні комунікаційні технології і проблеми формування українського національного інформаційного простору.

За підсумками роботи конференції підготовлено до видання збірник ,,Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки”, що є фаховим науковим виданням України.

Робота на конференції була насиченою, плідною, цікавою, конструктивною. Вона сприяла визначенню перспективних шляхів підвищення якості навчання дітей дошкільного віку, учнів загальноосвітніх шкіл і студентів, встановленню більш тісних відносин між науковцями України.

В обговоренні результатів конференції учені схвалили проведення такого заходу, наголосили на його високому рівні та висловили сподівання щодо продовження такої практики в майбутньому.

За інформацією кафедри філологічних дисциплін НН ІПП

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2024