Українська вчена пройшла навчання у Канаді
23.3.2015
Доцент кафедри східних мов ЛНУ, доктор педагогічних наук Анна Ржевська минулого року пройшла навчання у Канаді.
Українська вчена кілька місяців, із жовтня по грудень 2014 року, відвідувала інтенсивні мовні курси для викладачів англійської мови як іноземної. Навчання було організовано міською управлінською освітньою структурою Toronto Catholic District School Board на базі школи для дорослих St. Leonard Adult Education Learning Centre.
Програма навчання містила 200 годин підвищеної мовної підготовки, 10 годин підвищення кваліфікації (спеціалізовані конференції та семінари, презентації представників канадських мовних центрів і агенцій, професійних асоціацій тощо) та 25 годин практики з викладання англійської мови в канадських державних і приватних мовних навчальних закладах.
Приблизно одна п’ята навчального матеріалу курсів подавалася дистанційно – студенти вивчали матеріали, викладені на сайті; брали участь в он-лайн чаті з викладачем; обговорювали та вирішували педагогічні питання на форумах; колективно складали та редагували резюме; заповнювали анкети та висловлювали побажання на майбутнє; коментували статті у спеціалізованих педагогічних виданнях; виконували групові проекти тощо.
«У Канаді вміння організувати он-лайн навчання є постійною вимогою до кандидатів на посаду вчителя, – розповідає Анна Ржевська. – Протягом дистанційного компоненту курсу студенти-викладачі з різних країн навчалися самостійно, у групах, колективно, та водночас навчали один одного. Їх викладач, який народився й отримав освіту в Канаді, теж був активним учасником цього трансферу канадських мовних, методичних, організаційних і культурних знань».
Крім того щотижня заняття, презентації й он-лайн чат відвідувала директор навчальної програми, вона особисто розмовляла зі студентами. Також директор двічі запрошувала студентів до себе, щоб, по-перше, наодинці скласти з ними індивідуальний план професійного розвитку із залученням наявних ресурсів школи, міста та країни, а, по-друге, щоб перевірити реалізацію цього плану.
Завдяки тому, що викладач працював з єдиною групою (12 осіб), навчання було гнучким – корисні зміни в його зміст і структуру за результатами колективного обговорення (анкетування студентів, дискусії студентів з директором і викладачем, пропозиції зовнішніх учасників освітнього процесу тощо) вносилися кожного тижня.
За словами Анни Ржевської, це був корисний досвід організації навчання, який можна було б задіяти у вітчизняній вищій школі за умови зменшення навчального навантаження українського викладача.
Наразі Анна Ржевська проходить активну практику у школі для дорослих St. Jane Frances Catholic School, де переважно має справу зі студентами, для яких англійська мова є рідною. «Ці студенти за різних обставин свого часу не закінчили середньої школи, отже потребують базових знань з математики, біології, канадської конституції, англійського письма та ін. Такі специфічні курси з англійської мови мають назву Literacy and Basic Skills і є дуже цікавими», – зазначає вчена.