Лекція-майстер-клас і круглий стіл
1.5.2025
У навчально-науковому інституті філології і журналістики відбулася гостьова лекція-майстер-клас стейкголдерки Поліни Василеги та проведено круглий стіл «Український словесник і сучасна науково-освітня парадигма» – 2025.
30 квітня 2025 року в межах днів науки здобувачі освіти за спеціальністю А4 Середня освіта (Українська мова і література) і запрошені гості прослухали лекцію-майстер-клас «Тьюторський підхід до навчання української мови і літератури», яку прочитала зовнішня стейкголдерка Поліна Василега – заступниця директора з навчально-виховної роботи, учителька української мови і літератури Лисичанського ліцею № 17 Сєвєродонецького району Луганської області, регіональна координаторка по впровадженню тьюторингового Cutch-Up у Дніпропетровській області, сертифікована тьюторка і супервізорка всеукраїнського проєкту від ГО «Навчай для України». Лекторка з’ясувала питання про значення тьюторингу в сучасній мовно-літературній освіті, роль тьютора в становленні особистості здобувача освіти, продемонструвала практичне застосування основних інструментів тьюторства, залучивши аудиторію до виконання завдань.
Обговоренню проблем, актуалізованих у лекції, був присвячений круглий стіл «Український словесник і сучасна науково-освітня парадигма». У роботі круглого столу, ініційованого кафедрою української мови, узяли участь учителі української мови і літератури закладів загальної середньої освіти, здобувачі та викладачі закладів вищої освіти України. Метою наукового заходу стало визначення й обговорення актуальних проблем сучасної науково-освітньої парадигми та ролі й місця в ній українського словесника – ученого, викладача, учителя; апробація результатів досліджень з питань формування професійних компетентностей словесника.
З вітальним словом до учасників круглого столу звернулася модераторка круглого столу, завідувачка кафедри української мови Алла Нікітіна, яка зазначила: «Тісна співпраця закладів загальної середньої й вищої освіти стає необхідною умовою сталого розвитку сучасного освітнього середовища, орієнтованого на упровадження ефективних механізмів і способів взаємодії».
До обговорення актуальних проблем реформування мовно-літературної освітньої галузі долучилися вчителі української мови і літератури Лисичанського ліцею №17 Сєвєродонецького району Луганської області, Ліцею зі структурним підрозділом гімназії № 6 Покровської міської ради Донецької області, Біловодського ліцею «Лідер» Біловодськоі селищної ради Луганської області, Білолуцького ліцею Білолуцької селищної ради, КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 20 імені Бориса Серги Полтавської міської ради Полтавської області», Широчанської гімназії Апостолівської міської ради Дніпропетровської області, Гімназії № 10 міста Сєвєродонецька Луганської області, Щастинського ліцею № 1 імені Костянтина Кутового Щастинської міської територіальної громади, Сєвєродонецького ліцею «Колегіум» Луганської області, Лисичанського ліцею № 8 Сєвєродонецького району Луганської області, Марківського ліцею «Крок» Марківської селищної ради Луганської області, Першої гімназії імені Матвія Номиса Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, Української класичної гімназії Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, Лиманського ліцею Старобільської міської ради Луганської області, Кремінського ліцею № 4 Кремінської міської ради Луганської області, Академічного ліцею «Європейський» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, викладачі ДПТНЗ «Криворізький навчально-виробничий центр», ВСП «Старобільський фаховий коледж ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», Криворізького державного педагогічного університету, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, викладачі і здобувачі освіти ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».
Під час панельної дискусії жваве обговорення серед учасників круглого столу викликали питання співпраці викладача / вчителя зі здобувачами освіти, важливість формування в них мотивації до навчання, справедливого оцінювання програмних компетентностей тощо. Таке професійне спілкування з внутрішніми й зовнішніми стейкголдерами сприяє роботі над удосконаленням освітніх програм підготовки майбутніх фахівців середньої освіти – вчителів-словесників.
У резолюції круглого столу було визначено, що сучасний освітній процес виходить за межі закладу освіти, нині він інтегрується в електронне інформаційно-освітнє середовище, об’єднує всіх зацікавлених осіб – внутрішніх і зовнішніх стейкголдерів. Сьогодні перед українськими словесниками постають завдання постійного вдосконалення професійної майстерності, розвитку тісної співпраці між закладами загальної середньої та вищої освіти щодо підготовки майбутніх учителів-словесників та підвищення кваліфікації вчителів і викладачів закладів освіти.
Учасники круглого столу одержали сертифікати за результатами самоосвіти як форми професійного навчання для науково-педагогічних та педагогічних працівників.
Кафедра української мови


