Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Експертне коло технологічної освіти: оновлення змісту та майбутні перспективи

5 березня в Києві відбулася експертна зустріч, присвячена оновленню змісту технологічної освіти в межах політики «Освіта для життя» для посилення і реалізації реформи НУШ.

Організаторами заходу виступили Міністерство освіти і науки України у партнерстві з Малою академією наук, EdTech Ukraine Association та Kooperativ. Подія об’єднала освітян, науковців, представників бізнесу, виробництв і громадських організацій, які долучилися до обговорення майбутнього технологічної освітньої галузі.

За запрошенням організаторів у заході взяли участь завідувач кафедри професійної освіти, ресторанного і туристичного бізнесу ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» Віктор Бурдун та доцентка Оксана Абрамова. Усі бажаючі мали можливість переглянути пряму трансляцію заходу.

Зустріч складалася з трьох частин: вступної презентації, двох панельних дискусій та колективної роботи над «Картою майбутнього». Подію розпочала Катерина Молодик, керівниця напрямку «Зміст освіти» Офісу впровадження НУШ МОН України, заслужена вчителька України. Вона представила політику «Освіта для життя» та її ключові аспекти, спрямовані на оновлення технологічної освіти.

У першій панельній дискусії візійні експерти обговорили, які компетентності мають бути сформовані у випускників шкіл, щоб вони стали успішними в технологічній сфері. Учасники другої панельної дискусії обговорювали майбутнє шкільної технологічної освіти, як її оновити, щоб вона відповідала викликам сучасного світу. Основними темами стали: впровадження STEM-освіти, проєктний підхід, інтеграція теоретичних знань у практичні завдання.

У третій частині заходу учасники об’єдналися в групи для розробки дорожньої карти оновлення технологічної освіти. Напрацьовані ідеї та пропозиції стануть основою для підготовки концептуальних засад технологічної освітньої галузі, яка має стати зв’язуючим місточком між Державними стандартами освіти та школою, сприяти вдосконаленню модельних та навчальних програм, методик викладання тощо.

Завдяки такій експертній співпраці та взаємодії між освітянами, науковцями та бізнесом з’являється можливість створення якісного навчального контенту, який буде відповідати сучасним тенденціям і потребам ринку праці. Під час обговорень та дискусій учасники заходу наголосили на важливості оновлення змісту предмету «Технології» для підготовки молодого покоління до викликів XXI століття. Наступні подібні заходи допоможуть закріпити результати реформи та впровадити ефективні зміни в українську систему освіти.

 

За інформацією
кафедри професійної освіти, ресторанного і туристичного бізнесу

 

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2025