«Інноваційні технології навчання географії»
6.3.2025
5 березня на кафедрі хімії, географії та наук про Землю відбулося засідання наукового гуртка «Інноваційні технології навчання географії».
Випускник магістратури 2025 р. за спеціальністю «Середня освіта (Географія)» Сергій КРАЙСВІТНІЙ презентував доповідь на тему «Використання сучасних технологій у дослідницькій діяльності учнів». Доповідач зазначив, що сучасні технології відкривають нові горизонти для вивчення географії. Вони перетворюють уроки на захоплюючі «дослідницькі експедиції». Учні та учениці стають активними учасниками навчального процесу, використовуючи інноваційні інструменти для вивчення нашої планети.
Доповідач ознайомив присутніх із такими сучасними технологіями для організації дослідницької діяльності учнів, як:
- технологія штучного інтелекту, за допомогою якої учні та учениці можуть блискавично швидко знаходити необхідну інформацію з різних джерел і представляти її у зручному для сприйняття форматі, аналізувати великі обсяги географічних даних (наприклад, дані супутникових знімків, статистичні дані) і виявляти закономірності та тренди, створювати віртуальні географічні моделі тощо;
- технологія дистанційного зондування Землі, за допомогою якої учні та учениці можуть вивчати природні катастрофи, здійснювати моніторинг кліматичних змін, досліджувати вулканічну активність, аналізувати процеси урбанізації, оцінювати вплив людини на довкілля та наслідки війни тощо;
- мобільні додатки для польових досліджень, а саме GPS-навігація, що допомагає орієнтуватися на місцевості, створювати карти маршрутів та зберігати дані про відвідані місця.
Пан КРАЙСВІТНІЙ представив конкретні приклади використання названих технологій у дослідницькій діяльності учнів на уроках географії.
Після активного обговорення виступу доповідача присутні висловили думки щодо майбутнього географічної освіти. Було зазначено, що й надалі буде активно розвиватися штучний інтелект, а також технології «розширеної реальності», які дозволять «накласти» географічну інформацію на реальний світ. Учні та учениці зможуть взаємодіяти з віртуальними географічними об’єктами в реальному середовищі. Крім того, було наголошено й на розвитку голографічних проєкцій, що створять імерсивне середовище для вивчення географії. За допомогою голографічних проєкцій учні зможуть «подорожувати» світом, не виходячи з класу.
Кафедра хімії, географії та наук про Землю


