Співпраця кафедри української мови зі стейкголдерами
21.8.2023
Результатом співпраці кафедри української мови зі стейкголдерами став збірник матеріалів круглого столу «Український словесник і сучасна науково-освітня парадигма».
Круглий стіл «Український словесник і сучасна науково-освітня парадигма» об’єднав творчі зусилля у професійній діяльності внутрішніх і зовнішніх стейкголдерів, дав змогу викладачам, учителям і здобувачам вищої освіти виділити й обговорити проблемні питання сучасного освітнього процесу, зокрема шляхи співпраці в галузі мовно-літературної освіти, способи й засоби вдосконалення фахової підготовки вчителів-словесників.
У роботі круглого столу взяли участь учителі української мови і літератури закладів загальної середньої освіти Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області, здобувачі вищої освіти й викладачі факультету української філології та журналістики.
Під час обговорення актуальних проблем, зумовлених реформуванням мовно-літературної освітньої галузі та визначення ролі й місця в ній українського словесника відповідно до сучасної науково-освітньої парадигми, освітяни презентували результати власних досліджень, узагальнили теоретичні розробки й практичний досвід колег – учених, викладачів, учителів, здобувачів вищої освіти, визначили шляхи вдосконалення професійних компетентностей словесника. Учасники круглого столу під час його проведення мали змогу представити зацікавленій аудиторії свої науково-методичні розвідки, результати роботи з учнями й студентами відповідно до принципів дитиноцентризму / студентоцентризму, пропозиції щодо застосування методів і прийомів роботи з текстовим дидактичним матеріалом.
Оприлюднений збірник матеріалів круглого столу (http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9804) адресовано українській освітянській спільноті та спрямовано на популяризацію основних думок, висловлених учасниками під час проведення заходу та розгорнутих у публікаціях – науково-методичних статтях. Читачі можуть ознайомитися з результатами досліджень щодо формування професійних компетентностей учителя-словесника, з досвідом роботи педагогів і вчених у закладах загальної середньої та вищої освіти. Опубліковані матеріали свідчать про те, що проведений захід відкриває перспективу нових зустрічей задля конкретизації й детального обговорення визначених проблем, оскільки перед українськими словесниками постають серйозні завдання вдосконалення професійної майстерності, узгодження роботи між закладами загальної середньої та вищої освіти щодо підготовки майбутніх учителів-словесників та підвищення кваліфікації вчителів і викладачів закладів освіти.
Широка проблематика круглого столу започатковує подальші дослідження окремих питань розвитку української мовно-літературної освіти.
Співпраця вчених, викладачів, учителів і здобувачів освіти може бути реалізована в проведенні інших за формою науково-практичних заходів з метою вдосконалення освітньої діяльності, філологічних наукових пошуків дослідників відповідно до викликів сьогодення.
Кафедра української мови (katedraum.lnu@gmail.com) закликає стейкголдерів до обміну досвідом і сподівається на подальшу плідну співпрацю з організації спільної науково-методичної роботи в закладах вищої та загальної середньої освіти.
Кафедра української мови