Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Навчально-науковий інститут культури і мистецтв

 

Загальна інформація

Адреса: 36014, м. Полтава, вул. Коваля, 3 , ауд. 400

Тел.: 0660649369, 0508837607, 0508481326

E-mail: direktorat_ikm@ukr.net

Офіційна група у Facebook – https://www.facebook.com/lnu.culture.and.art

iki


 

Керівництво

Директор – Сташевська Інна Олегівна, доктор педагогічних наук, професор

Заступник директора з навчальної роботи – Філоненко Наталія Михайлівна, кандидат філологічних наук, доцент

Заступник директора з соціально-гуманітарної роботи – Назаренко Неля В’ячеславівна, кандидат філософських наук, доцент

Секретар – Чернець Оксана Анатоліївна


 

Освітня діяльність

Інститут здійснює підготовку професіоналів  за такими напрямами та спеціальностями:

ОКР бакалавра

•  Музичне мистецтво;

•  Музичне мистецтво (художня культура);

•  Декоративно-прикладне мистецтво;

•  Образотворче мистецтво;

•  Перукарське мистецтво та декоративна косметика;

•  Хореографія;

•  Культурологія;

•  Кіно-, телемистецтво.

ОКР спеціаліста

•  Музичне мистецтво (художня культура);

•  Декоративно-прикладне мистецтво;

•  Образотворче мистецтво;

•  Перукарське мистецтво та декоративна косметика;

•  Хореографія;

•  Культурологія;

•  Кіно-, телемистецтво.

ОКР магістра

•  Музичне мистецтво;

•  Музичне мистецтво (художня культура);

•  Декоративно-прикладне мистецтво;

•  Образотворче мистецтво;

•  Перукарське мистецтво та декоративна косметика;

•  Хореографія;

•  Культурологія;

•  Кіно-, телемистецтво.

 

navch Навчальні матеріали

 

Навчальний процес забезпечують кафедри:

Кафедра музичного мистецтва  та хореографії

Завідувач – Сташевський Андрій Якович, доктор мистецтвознавства, професор

Кафедра образотворчого мистецтва 

Завідувач – Шулик Василь Васильович, доктор архітектури, професор

Кафедра культурології  та кіно-телемистецтва

Завідувач – Шелупахіна Тетяна Володимирівна, кандидат філософських наук, доцент

Відділення перукарського мистецтва та професійної майстерності

Завідувач – Шпетна Світлана Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент


 

БАЗИ ТА МОЖЛИВОСТІ ПРАКТИКИ

Культурологія

  • Види практик:соціокультурна, комплексна педагогічна та соціокультурна.
  • Бази практики: ЗОШ, навчальні та позанавчальні виховні заклади,  заклади культури, культурні агенції державного та громадського підпорядкування, музеї, органи державного управління та самоврядування, підприємства, установи та організації.

Аудіовізуальне мистецтво та виробництво

  • Види практик: практика на телестудії, практика з відкритої зйомки.
  • Бази практики: телестудії, радіостудії, засоби масової інформації та комунікації, заклади культури, навчальні та позанавчальні виховні заклади, органи державного управління та самоврядування, підприємства, установи та організації, системи театральних концертних організацій.

Музичне мистецтво

  • Види практик: педагогічна, концертно-виконавська.
  • Бази практики: дитячі музичні школи, дитячі школи мистецтв, вищі навчальні заклади ІІ – ІV рівнів акредитації, концертні установи та культурні заклади державного та недержавного підпорядкування: філармонії, театри, палаци культури, центри дитячої та юнацької творчості.

Хореографія

  • Види практик: концертно-виконавська, практика роботи з хореографічним колективом.
  • Бази практики: концертні установи та культурні заклади державного та недержавного підпорядкування: філармонії, театри, палаци культури, центри дитячої та юнацької творчості, дитячі школи мистецтв, позашкільні заклади культури, рекреаційні заклади.

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація

  • Види практик: опрацювання форм природи, пленерна практика, практика з вивчення творів мистецтва, переддипломна практика.
  • Бази практики: позанавчальні заклади культури і мистецтв – дитячі художні школи, дитячі школи мистецтв, заклади культури, мистецькі агенції державної та приватної форми власності, музеї, виставкові зали, центри народної творчості.

Професійна освіта (дизайн зачіски і мистецтво візажу)

  • Види практик: навчальна, технологічна, педагогічна,переддипломна.
  • Бази практики: навчальні заклади системи вищої освіти, салони перукарського мистецтва та декоративної косметики, косметологічні кабінети.

Середня освіта. Музичне мистецтво (художня культура)

  • Види практик: педагогічна, науково-дослідна, науково-педагогічна.
  • Бази практики: ЗОШ, ліцеї, гімназії, позанавчальні виховні заклади – центри дитячої та юнацької творчості, навчальні заклади (не спеціалізовані) системи вищої освіти

Середня освіта. Образотворче мистецтво

  • Види практик: опрацювання форм природи, пленерна практика, педагогічна практика.
  • Бази практики: ЗОШ, ліцеї, гімназії, позанавчальні виховні заклади – центри дитячої та юнацької творчості.

 

МОЖЛИВОСТІ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

Навчання в інституті культури і мистецтв відкриває широкі можливості для працевлаштування.

  • Культурологія: викладач загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв, коледжів, навчальних закладів системи вищої освіти, аніматор, режисер-постановник масових свят, експерт-мистецтвознавець, керівник/співробітник закладів культури, працівник органів державного управління та самоврядування;
  • Аудіовізуальне мистецтво та виробництво: телерепортер, диктор та ведучий телепрограм, редактор телевізійних програм, музичний редактор телевізійних програм, асистент режисера телебачення, оператор, телевізійний продюсер, рекламіст, керівник/співробітник інформаційних агенцій, керівник/співробітник інтернет-видань
  • Хореографія: Керівник ансамблю народного (сучасного, бального) танцю в центрах культури і дозвілля, дитячої та юнацької творчості, позашкільних мистецьких закладах; балетмейстер у закладах культури, мистецьких установах державної та приватної форми власності; викладач ВНЗ мистецтв (тільки магістр).
  • Музичне мистецтво за видами(академічний спів, естрадний спів, хорове диригування, фортепіано, народні інструменти, оркестрові струнні інструменти, оркестрові духові та ударні інструменти, мистецтво естради та джазу): Фахівець концертних установ – артист симфонічного оркестру, артист естрадно-симфонічного оркестру, артист камерного оркестру, артист оркестру народних інструментів, артист духового оркестру, концертмейстер, артист-вокаліст, оперний співак; викладач музичних шкіл, шкіл мистецтв, музичних училищ та коледжів; музичний керівнику закладах культури, мистецьких установах державної та приватної форми власності; викладач ВНЗ мистецтв (тільки магістр),
  • Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація (образотворче мистецтво, декоративно-прикладне мистецтво): Художник-оформлювач на виробництвах, у студіях, майстернях; викладач фахових дисциплін у мистецьких закладах середньої спеціальної освіти – художніх училищах, технікумах;фахівець з кераміки, художньої обробки металу на художньо-промислових підприємствах; художник-ювелір; викладач мистецьких ВНЗ (тільки магістр).
  • Професійна освіта (дизайн зачіски і мистецтво візажу): викладач фахових дисциплін у середніх спеціалізованих навчальних закладах, орієнтованих на сферу побутового обслуговування населення; викладач базових професійних дисциплін на курсах підвищення кваліфікації перукарів – модельєрів, косметологів – візажистів; художник – модельєр з предметної області діяльності: моделювання та проектування зачіски, макіяжу, манікюру; стиліст; художник – нейл-арту, директор приватного підприємства індустрії краси, керівник підрозділів, служб у сфері побутового обслуговування населення.
  • Середня освіта. Музичне мистецтво (художня культура): Вчитель музичного мистецтва, художньої культури, етики та естетикив загальноосвітніх школах, гімназіях, ліцеях;викладач профільних дисциплін в позашкільних навчальних закладах (дитячих музичних школах, дитячих школах мистецтв); керівник музичних гуртків в центрах дитячої та юнацької творчості; викладач не спеціалізованихзакладів системи вищої освіти (тільки магістр).
  • Середня освіта. Образотворче мистецтво: Вчитель образотворчого мистецтва в загальноосвітніх школах, гімназіях,  ліцеях; керівник музичних гуртків в центрах дитячої та юнацької творчості; викладач не спеціалізованих закладів системи вищої освіти (тільки магістр).

 

КВАЛІФІКАЦІЯ ВИКЛАДАЧІВ

В навчально-науковому інституті культури і мистецтв діють три кафедри, кожна з яких реалізує окремі напрями наукової діяльності. Якість навчального процесу забезпечує професорсько-викладацький склад:

  • Сташевська Інна Олегівна ‒ директор Інституту культури і мистецтв, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч мистецтв України;
  • Сташевський Андрій Якович ‒ завідувач кафедри музичного мистецтва та хореографії, доктор мистецтвознавства, професор,заслужений діяч мистецтв України;
  • Шулик Василій Васильович ‒ завідувач кафедри образотворчого мистецтва та професійної майстерності, доктор архітектури, професор;
  • Шелупахіна Тетяна Володимирівна ‒ завідувач кафедри культурології та кіно телемистецтва, кандидат філософських наук, доцент;
  • Шпетна Світлана Анатоліївна – завідуючий відділенням перукарського мистецтва та декоративної косметики, кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Лошков Юрій Іванович – доктор мистецтвознавства, професор;
  • Сбітнєва Людмила Миколаївна –докторпедагогічних наук, доцент;
  • Назаренко Неля В’ячеславівна‒ кандидат філософських наук, доцент;
  • Борисова Світлана Володимирівна ‒ кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Ященко Ірина Анатоліївна ‒ кандидат мистецтвознавства, доцент;
  • Аніщенко Ганна Валеріївна ‒ кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Полтавська Наталія Анатоліївна – кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Палій Катерина Сергіївна – кандидат філософських наук, викладач;
  • Хімченко Олена Миколаївна  – кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Філоненко Наталія Михайлівна – кандидат філологічних наук, доцент;
  • Дігтяр Наталія Миколаївна  – кандидат педагогічних наук, викладач;
  • Бондаренко Ольга Володимирівна – кандидат медичних наук, доцент;
  • Дорохін Володимир Гранлісович – кандидат мистецтвознавства, доцент, заслужений артист України;
  • Ароян Артур Саргісович – кандидат архітектури, доцент;
  • Лісневська Аліна Леонідовна – кандидат педагогічних наук, доцент;
  • Кириченко Юрій Миколайович – народний артист України, доцент;
  • Скакун Віталій Михайлович – народний артист України, доцент;
  • Головашич Едуард Анатолійович – заслужений артист України, доцент;
  • Перепелкін  Вадим Вікторович – заслужений артист України, доцент;
  • Дудник Євген Ілліч – заслужений працівник культури України, викладач;
  • Вільховченко Тетяна Іванівна – старший викладач;
  • Коршунов Дмитро Олександрович – старший викладач;
  • Парамоненко Людмила Михайлівна – старший викладач;
  • Сбітнєва Олена Федорівна – викладач;
  • Юнда Вікторія Вікторівна – викладач;
  • Крепак Костянтин Валерійович – викладач;
  • Кириченко Олена Анатоліївна – викладач;
  • Кравченко Анатолій Васильович – викладач;
  • Цибульник Зоя Григорівна – викладач;
  • Сокол Людмила Михайлівна – викладач;
  • Громцев Роман Сергійович – викладач;
  • Калашник Олександр Павлович – викладач;
  • Гуржій Інна Анатоліївна – викладач;
  • Мікеладзе Наталія Гелаївна – викладач;
  • Метель Тетяна Володимирівна –  викладач;
  • Коваль Ірина Сергіївна – викладач;
  • Гетьман Оксана Павлівна – викладач;
  • Костюк Ольга Петрівна – викладач;
  • Острецова Тетяна Олександрівна – провідний концертмейстер;
  • Дуванський Максим Сергійович – провідний концертмейстер;
  • Пономаренко Олена Андріївна – концертмейстер;
  • Семененко Валерій Володимирович – концертмейстер;
  • Тофан Ірина Вікторівна – старший лаборант;
  • Чернець Оксана Антоліївна – секретар деканату.

 

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ І ДИСЦИПЛІН

Культурологія

Історія української культури, історія зарубіжної культури, пам᾽ятникознавство, історія мистецтв, художня культура України, основи режисури, соціокультурна діяльність методика викладання культурознавчих дисциплін, риторика у культурологічному вимірі, сценарна розробка культурно – дозвіллєвих програм, соціокультурна діяльність у сфері дозвілля, масова та елітарна культура, основи сценарної майстерності, теорія та історія індустрії розваг, технології організації анімаційної діяльності, соціокультурне проектування, організація сучасного культурологічного процесу у закладах культури, медійне мистецтво у сфері культури, мистецтво полеміки, сучасне українське мистецтво, філософія культури, Україна в сучасному культурологічному просторі

Аудіовізуальне мистецтво та виробництво

Історія аудіовізуального мистецтва, майстерність актора та телеведучого, техніка мовлення, основи тележурналістики, теле-кінооператорська майстерність, техніка і технологія медіа-виробництва, виробництво відеопродукції, мистецтво телефоторепортажу, теорія і практика монтажу, основи телевізійної режисури, основи сценарної майстерності, основи управлінської діяльності на телебачення, технологія кліп-арту. продюсерство та реклама на телебаченні, музичне оформлення телепрограм, аудіовізуальна комунікація на телебаченні, рецензування телевізійних та кінотворів, мистецтво полеміки ведучого телепрограм, соціокультурний компонент у сфері телебачення.

03

Музичне мистецтво (за видами)

Історія світової та української музичної культури,сольфеджіо, гармонія та поліфонія, аналіз музичних творів, історія виконавського мистецтва (за видами), сольний спів, концертно-камерний спів,спеціальний інструмент (за видами), диригування, загальне фортепіано, вокальний ансамбль, фортепіанний ансамбль, камерний ансамбль, естрадно-джазовий ансамбль, квартетний клас, концертмейстерський клас, хоровий клас, оперний клас, камерний оркестр, оркестровий клас, диригування оркестром, читання оркестрових партитур та інструментування, читання та аналіз хорових партитур, основи вокальної методики, хорознавство та методика роботи з академічним і народним хором, Інструментознавство, Імпровізація, основи композиції, методика викладання фахових дисциплін, педагогічний практикум, концертмейстерський практикум, диригентсько-оркестровий практикум, музична педагогіка та психологія, оперна студія, виконавська інтерпретація, основи акторської майстерності та сценічна мова, основи звукорежисури, основи сценічного руху, народна музична творчість, сучасна популярна музика та вокально-естрадне аранжування, хорова література, хорове аранжування,основи вокальної імпровізації, грим, італійська мова, спорідненні інструменти, основи праці в студії,музична естетика, вокально-естрадне мистецтво ХХ століття, основи концертної діяльності та режисура масових видовищ, основи науково-дослідної роботи, музично-інформаційні технології, художньо-естетичні проблеми музичної культури, сучасні техніки композиції, методологія наукового дослідження в галузі мистецтвознавства та мистецької педагогіки.

Хореографія (за видами)

Теорія і методика викладання класичного танцю, теорія і методика викладання народно-сценічного танцю, хореографічний тренаж, теорія і методика викладання українського танцю, теорія і методика викладання історико-побутового танцю, теорія і методика викладання сучасних танцювальних стилів і напрямків, теорія і методика викладання європейського танцю, теорія і методика викладання латиноамериканського танцю, теорія і методика роботи з хореографічним колективом, історія хореографічного мистецтва, мистецтво балетмейстера-хореографа, дуетно-сценічний танець, основи бального танцю, основи сучасного танцю, ансамбль народно-сценічного танцю, ансамбль сучасного танцю, ансамбль бального танцю, основи акторської майстерності.

horeograf

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація

Рисунок, живопис, скульптура, основи композиції та кольорознавство, станкова композиція, технологія живопису, технологія матеріалів, основи комп’ютерного моделювання, історія зарубіжного мистецтва, пластична анатомія, історія українського мистецтва, сучасний український живопис, основи реставрації, анатомічний рисунок, конструктивний рисунок, монументальний живопис, декоративний живопис, перспектива, шрифти, основи мистецтвознавчої критики, основи іконопису, мистецтво плакату, копіювання живописних технік, основи шрифтової композиції, сучасна українська кераміка, анімалістична пластика, основи медальєрного мистецтва, робота в матеріалі, сучасні технології в декоративно-прикладному мистецтві.

Професійна освіта (дизайн зачіски і мистецтв візажу)

Історія костюму та зачіски, дизайн зачіски, косметологія, технології декоративної косметики і гриму, постиж, рисунок, живопис, матеріалознавство та обладнання, технології манікюрної та педікюрної справи, основи пластанатомії, технології перукарських робіт, методика викладання фахових дисциплін, основи колористики, інноваційні технології конструювання зачіски, основи композиції, організація та режисура показу мод, лікувально-оздоровчий масаж, методика організації конкурсів індустрії краси, зачіски високої моди, етика спілкування з клієнтом, історія перукарського мистецтва, історія світового мистецтва, теорія та історія моди, авторські методики стилів, новітні технології make-up, нейл-арт, фінансова документація салонів красоти.

Середня освіта. Музичне мистецтво (художня культура)

Історія світової та української музичної культури,сольфеджіо та теорія музики, хоровий клас, основний музичний інструмент, вокальний клас, диригування, світова художня культура, музична педагогіка та психологія, хорознавство, основи вокальної методики, методика викладання музичного мистецтва та художньої культури, концертмейстерський клас, практикум керування хором, оркестровий клас, українська музика для дітей, народна музична творчість, масова музична культура, основи композиції та імпровізації, додатковий інструмент, практикум шкільного репертуару, виконавська майстерність, методика викладання фахових дисциплін, теорія та історія музичної педагогіки, методологічні основи музично-професійної діяльності, художньо-естетичні проблеми музичної культури, основні композиторські техніки сучасної музики, методологія наукового дослідження в галузі мистецтвознавства та мистецької педагогіки,

Середня освіта. Образотворче мистецтво

Рисунок, живопис, скульптура, основи композиції та кольорознавство, основи комп’ютерного моделювання, історія зарубіжного мистецтва, пластична анатомія, педагогіка позашкільних закладів освіти художньо-естетичного спрямування, методика викладання образотворчого мистецтва, історія українського мистецтва, сучасний український живопис, конструктивний рисунок, декоративний живопис, основи іконопису, мистецтво плакату, історія мистецької освіти в Україні, методика виставкової роботи, технологія живопису, мистецька педагогіка, аналіз художнього твору.


 

Наукова діяльність

Наукова діяльність є одним із провідних напрямів роботи професорсько-викладацького складу Інституту культури і мистецтв. Основними векторами наукової роботи є організація наукових конференцій і семінарів регіонального, всеукраїнського й міжнародного рівнів; видання наукових публікацій, підготовка й захист кандидатських і докторських дисертацій з проблем мистецтвознавства й педагогіки; наукова робота зі студентами та магістрантами.

Кафедра музичного мистецтва здійснює розробку науково-дослідного проекту «Формування професійної компетентності студентів музичних спеціальностей у вищих навчальних закладах». Керівник проекту – доктор педагогічних наук, професор Сташевська І. О.

Викладачі кафедри образотворчого мистецтва та професійної майстерності здійснюють науково-дослідну діяльність у галузі художньої педагогіки, образотворчого, декоративно-прикладного, візуального, ювелірного й перукарського мистецтва. Результати наукових досліджень викладачі активно впроваджують у навчально-виховний процес.

Упродовж кількох років відділення перукарського мистецтва працює над кафедральною науково-дослідною темою: «Моделювання технології навчального процесу у вишах» (керівник – С.А.Шпетна).

Кафедра хореографії концентрує наукову діяльність на вивченні проблем хореографічного мистецтва, професійної підготовки майбутніх викладачів сучасного, народного й бального танців у вищих навчальних закладах. Щорічно викладачі кафедри організовують науково-практичну конференцію для вчителів мистецького напряму.

Кафедра кафедри культурології та кіно-, телемистецтва працює над комплексною науковою темою «Культурологічні виміри духовного життя суспільства».

28.11.2016

© Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2007-2017